AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Sier ikke noe om relasjonen min til disse barna, men jeg har opplevd at barn på 10-12 år har hatt voksne på snapchat som ikke er familiemedlemmer. I et konkret tilfelle jeg vet om er det flere jenter som har fått snappen til en ung mann på litt over 20 år som har jobbet med dem på skolen. Det er riktignok snakk om etter at vedkommende sluttet i jobben. Syns dere det er ok at barn har kontakt via snap med andre voksne? Jeg syns det høres så uprofesjonelt ut av denne unge mannen å la det skje, og jeg syns det er ganske spesielt. Ville du som mor (eller far) ha syns at dette var creepy? Anonymkode: 96ce5...bde
Gjest Promqueen Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 (endret) Jeg har ikke barn selv, men hallo dette er ikke greit!!!! Men hadde jeg visst dette og det hadde vært mine barn hadde jeg tatt telefonen og slettet Snapchat. Konto og app!! Og trodde aldersgrense på SoMe var 13 år. Jeg ville også selv hatt alle passord til barna ble 18 så jeg kunne hatt kontroll på hvem barna faktisk snakker med!!!! Forstår at du reagerer! Men kan du ikke informere foreldrene til disse jentene eller guttene om du kjenner de da?! Endret 27. august 2019 av Promqueen
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 25 minutter siden, Promqueen skrev: Jeg har ikke barn selv, men hallo dette er ikke greit!!!! Men hadde jeg visst dette og det hadde vært mine barn hadde jeg tatt telefonen og slettet Snapchat. Konto og app!! Og trodde aldersgrense på SoMe var 13 år. Jeg ville også selv hatt alle passord til barna ble 18 så jeg kunne hatt kontroll på hvem barna faktisk snakker med!!!! Forstår at du reagerer! Men kan du ikke informere foreldrene til disse jentene eller guttene om du kjenner de da?! Syns selv det er rart hvis foreldre ikke har kontroll over hva barna gjør på sosiale medier. Jeg føler ikke det er min plikt å informere foreldrene om dette, da de strengt tatt burde ha mer kontroll på dette selv. Jeg har heller ingen relasjon til foreldrene som gjør det naturlig at jeg informerer dem om det. Anonymkode: 96ce5...bde
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #4 Skrevet 28. august 2019 Syns ikke det høres greit ut i det hele tatt! Anonymkode: 6aee2...f04 1
solmåneogstjerner Skrevet 28. august 2019 #5 Skrevet 28. august 2019 Nei det er ikke greit. Familiemedlemmer og familievenner (gode venner av foreldre, foreldre ril barnas venner) er greit.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #6 Skrevet 28. august 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Sier ikke noe om relasjonen min til disse barna, men jeg har opplevd at barn på 10-12 år har hatt voksne på snapchat som ikke er familiemedlemmer. I et konkret tilfelle jeg vet om er det flere jenter som har fått snappen til en ung mann på litt over 20 år som har jobbet med dem på skolen. Det er riktignok snakk om etter at vedkommende sluttet i jobben. Syns dere det er ok at barn har kontakt via snap med andre voksne? Jeg syns det høres så uprofesjonelt ut av denne unge mannen å la det skje, og jeg syns det er ganske spesielt. Ville du som mor (eller far) ha syns at dette var creepy? Anonymkode: 96ce5...bde Er jo slett ikke sikkert at denne unge mannen har stygge intensjoner, men han bør vite bedre enn å ha 10-11 åringer på snapchat, hvis han selv er over 20. Fra barnas ståsted er det sikkert "kult" å ha kontakt med de som har sluttet, men en voksen må skjønne at det ikke er ok. Man kan jo absolutt også sette et spørsmålstegn ved foreldres ansvarlighet når noe sånt skjer. De må ha litt oversikt over barns bruk av apper og sosiale medier, samt sette strenge grenser for hva som er lov. Dagens foreldre virker så... tafatte.. Anonymkode: a3a66...dcc
Gjest Chroma Skrevet 28. august 2019 #7 Skrevet 28. august 2019 Foreldre må jo holde kontroll på hvem barna legger til, og evt gå inn og slette og blokkere.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #8 Skrevet 28. august 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Sier ikke noe om relasjonen min til disse barna, men jeg har opplevd at barn på 10-12 år har hatt voksne på snapchat som ikke er familiemedlemmer. I et konkret tilfelle jeg vet om er det flere jenter som har fått snappen til en ung mann på litt over 20 år som har jobbet med dem på skolen. Det er riktignok snakk om etter at vedkommende sluttet i jobben. Syns dere det er ok at barn har kontakt via snap med andre voksne? Jeg syns det høres så uprofesjonelt ut av denne unge mannen å la det skje, og jeg syns det er ganske spesielt. Ville du som mor (eller far) ha syns at dette var creepy? Anonymkode: 96ce5...bde Har mange av vennene til barna mine på snap. De har lagt meg til fordi de syns jeg er så morsom🤷🏻♂️ Anonymkode: a5ede...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #9 Skrevet 28. august 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Sier ikke noe om relasjonen min til disse barna, men jeg har opplevd at barn på 10-12 år har hatt voksne på snapchat som ikke er familiemedlemmer. I et konkret tilfelle jeg vet om er det flere jenter som har fått snappen til en ung mann på litt over 20 år som har jobbet med dem på skolen. Det er riktignok snakk om etter at vedkommende sluttet i jobben. Syns dere det er ok at barn har kontakt via snap med andre voksne? Jeg syns det høres så uprofesjonelt ut av denne unge mannen å la det skje, og jeg syns det er ganske spesielt. Ville du som mor (eller far) ha syns at dette var creepy? Anonymkode: 96ce5...bde Her ringer varselbjellene min med engang! Anonymkode: 7addd...5a8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #10 Skrevet 28. august 2019 Hva i all verden gjør disse 10-12 åringene på snapcha uansett. Rapporter dem og si fra til foreldrene. Er 13 for en grunn, selv om den grensen burde vært høyere! Anonymkode: 5ad10...454
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå