Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan si det på en ok måte? 

Anonymkode: b3217...711

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, det letteste er nok ghosting da du slipper å forholde deg til sårede følelser som dukker opp v direkte konfrontasjon. Sur og såret blir hun nok uansett når du ghoster. En annen er å si at du såret meg når..xx etter det har jeg ikke ønsket kontakt. Men ønsker deg alt vel videre i livet

Anonymkode: 4ea22...5ce

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, det letteste er nok ghosting da du slipper å forholde deg til sårede følelser som dukker opp v direkte konfrontasjon. Sur og såret blir hun nok uansett når du ghoster. En annen er å si at du såret meg når..xx etter det har jeg ikke ønsket kontakt. Men ønsker deg alt vel videre i livet

Anonymkode: 4ea22...5ce

Enig, ghoste er det beste alternativet. Da tar hintet, uten unødvendig krangling.9

Anonymkode: 1748b...f17

Skrevet

Feigt å ghoste.

Hvordan hadde dere reagert om dere selv ble ghostet av noen andre?

Anonymkode: 3ba33...2b4

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor kutter kontakten?

Anonymkode: febd1...d5e

Skrevet

Hva med å forklare situasjonen som et voksent menneske? 

Anonymkode: 435b5...a71

• Liker 10
Skrevet

Ghosting er for feige folk. Hva hadde du tenkt om noen gjorde det mot deg? Stakkar jeg håper virkelig ikke du gjør det mot henne. Ghosting er noe av det styggeste man gjør mot noen, den som blir ghostet kommer til å gå rundt å lure på hva h*n har gjort galt og å begynne å tvile på seg selv som person. 

Så dere som sier ghosting er beste alternativet er noen egoistiske jævler. 

Anonymkode: 08bb8...cdb

• Liker 12
Skrevet

Ikke ta initiativ til å finne på noe. 

Avslå hvis hun spør om å finne på noe. Si at det ikke passer, og ikke foreslå alternativt tidspunkt. 

Vent et par dager med å svare på meldinger. Svar kort når du svarer (ikke legg opp til noen samtale, dvs ikke spør om noe..) 

Det burde ikke ta så lang tid før hun er ute av livet ditt. 

Skrevet

Ghosting er feigt, og det skaper bare enda flere problemer og man blir enda mer såret. 
Si det som det er, stå for det valget du tar og de meningene du har. Si det og move on.

Anonymkode: 3f567...503

• Liker 3
Skrevet

https://www.nrk.no/kultur/forfatter_-_-jeg-ble-liggende-og-sjekke-mobilen-hele-natten-1.14382596

«

Det å bli avvist etter en date ikke er noe nytt, men Lauritzen forklarer at sosiale medier gjør det ekstremt synlig for oss at vi blir avvist. Derfor gjør det også ekstra vondt.

– Vi ser at personen er pålogget og aktiv på andre sosiale medier. Vi vet at personen har sett livstegnene våre uten å svare.

«Ghostingen» førte til at Lauritzen begynte å granske seg selv. Hun legger ikke skjul på at det gikk ut over selvtilliten.

–Det var ganske vondt og veldig frustrerende. Når du blir ghostet får du aldri noen beskjed, du må finne ut av det på egen hånd.

Psykolog Andreas Løes Narum forklarer «ghosting» som at man blir hengene i en limbo av uforutsigbarhet. Det er krevende for oss mennesker og kan påføre oss stress.

Det er det ikke sikkert den som «ghoster» tenker på forklarer han.

– Jeg tror ikke de som ghoster mener vondt, men jeg tror de kan gjøre mye mer skade enn det de tror. De ønsker å slippe et ubehag, ubehaget av å avvise noen.

Narum mener at det å «ghoste» noen viser at du er feig.

For noen kan det å bli avvist bringe fram vonde opplevelser fra tidligere i livet. Det er litt som å trykke på en knapp. Derfor er det ekstra viktig å avvise noen på en ordentlig måte.

Ghosting er ikke en slik utvei.

For Narum understreker at selv om de som «ghoster» kanskje tenker at det er mindre ubehagelig enn å få en avvisning, kan være helt omvendt.

Anonymkode: 08bb8...cdb

• Liker 11
Skrevet

Drit i ghosting, det er feigt. Jeg avsluttet et vennskap tidligere i år og skrev dette: 

Heisann. Hyggelig at du tar kontakt igjen, men tror egentlig at det er like greit å sette sluttstrek. Beklager det

Han ble furt og blokkerte meg på WhatsApp og Facebook 😆

• Liker 6
Skrevet

Er det noe spesiell grunn til at du vil kutte ut denne venninnen? Er det fordi du føler kjemien ikke er på topp/ikke liker hun, så hadde jeg nok vært såpass feig at jeg forsøkte å fase hun ut for å håpe hun tok hintet. Men, er det grunnet dårlig oppførsel e.l. så hadde jeg "dumpet" hun. 

• Liker 3
Skrevet

Spørs hva som er grunnen til at du ikke vil være venn mer. Om hun har gjort noe slemt eller sagt noe stygt så konfronter hun med det og si at sånne venner er du ikke interessert å ha. Men hvis du bare har begynt å gå lei av hun så bare ghost hun sakte men sikkert ut

Anonymkode: ae4b1...533

• Liker 2
Skrevet

Faen jeg er så lei av ghosting. 😭

Gjør det på en annen måte. 

Anonymkode: 28c93...10f

• Liker 7
Skrevet

Jeg har blitt ghostet av to-tre venner de siste årene, og de kan drite og dra til helvete! Hun ene har til og med vist litt tegn med et par likes og sånt etter flere år, men der kan hun bare glemme å få noe tilbake fra meg hvis målet er å «avghoste» meg som om ingenting har skjedd. Bare glem det for resten av livet! 

Har sendt SMS til et par venner og sa vi ikke kunne ha kontakt mer. Mye bedre måte å gjøre det på. Venner kommer og venner går, men la det ikke bare forsvinne i løse luften! 👻

• Liker 3
Skrevet

Når det kommer til kontakt og avtaler er hun slik som kommer og går når det passer henne. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det kommer til kontakt og avtaler er hun slik som kommer og går når det passer henne. 

Ei venninne drev og avlyste i hytt og pine før vi skulle møtes. Til slutt skrev jeg etter en veldig kanskje-avtale jeg skjønte kom til å bli avlyst: «helt ærlig blir jeg helt rar av alle avlysningene dine. Så hvis du tror nå at du ikke holder avtalen, så kan vi heller droppe det.»  Ja, hun skjønte godt det da. Og sa ikke noe mer om at hun lovte å komme, eller et direkte nei. Men det lå i svaret hennes at det ikke ble noe. Etter det bare ghostet hun meg ut de neste månedene. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne drev og avlyste i hytt og pine før vi skulle møtes. Til slutt skrev jeg etter en veldig kanskje-avtale jeg skjønte kom til å bli avlyst: «helt ærlig blir jeg helt rar av alle avlysningene dine. Så hvis du tror nå at du ikke holder avtalen, så kan vi heller droppe det.»  Ja, hun skjønte godt det da. Og sa ikke noe mer om at hun lovte å komme, eller et direkte nei. Men det lå i svaret hennes at det ikke ble noe. Etter det bare ghostet hun meg ut de neste månedene. 

Er det hun også har gjort men plutselig kommet tilbake igjen. Jeg orker ikke henne. Hun gir meg ingen glede mer, bare irritasjon. Kunne ønske hun bare kunne la være å kontakte meg.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det hun også har gjort men plutselig kommet tilbake igjen. Jeg orker ikke henne. Hun gir meg ingen glede mer, bare irritasjon. Kunne ønske hun bare kunne la være å kontakte meg.

Da sender du en SMS om at slik fram og tilbake orker du ikke, og at hun må la være å kontakte deg heretter. Hvis hun gjør det, så svarer du ikke eller blokkerer henne. 

• Liker 2
Skrevet

Ikke ghost, det er barnslig, du er slem mot henne og du gjør deg selv en bjørnetjeneste. Fortell henne hva som ikke funker, øv deg på å stå i ubehagelige konfrontasjoner.

Fortell henne hva som skal til for at du skal ha lyst til å være vennen hennes. Har hun gjort noe utilgivelig, fortell henne det og si at du velger å avslutte vennskapet.

Oppgi en grunn i så fall, så hun slipper å sitte oppe mange netter å lure på hva hun har gjort galt eller hva som er galt med henne.

Anonymkode: c26f6...cef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...