AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Del Skrevet 27. august 2019 Er det noen som har erfaringer med tidlige habituell abort og IVF? Har fått svært sprikende anbefalinger fra gynekologer og er usikker på om vi orker å gå gjennom IVF. Det er ikke funnet noe feil ved utredninger, har normal bmi, men begynner å bli litt voksen. Er det noen av dere som har fått tilbud om IVF i det offentlig ved habituell abort, og hvordan gikk det i så fall? Anonymkode: 1b97c...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #2 Del Skrevet 28. august 2019 Er det ingen andre som har forsøkt IVF ved habituell abort. Anonymkode: 1b97c...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #3 Del Skrevet 28. august 2019 Jeg har ingen erfaring, men ville absolutt gitt det et forsøk. Anonymkode: 0138f...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #4 Del Skrevet 29. august 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen erfaring, men ville absolutt gitt det et forsøk. Anonymkode: 0138f...4fa Takk for oppmuntring. Er litt usikker på om vi skal forsøke siden det ikke finnes særlig evidence for at suksessraten er høyere. Enkelte private klinikker reklamerer med at dette er et godt alternativ, men det offentlige er mer tilbakeholden. Anonymkode: 1b97c...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #5 Del Skrevet 30. august 2019 Jeg ville prøvd alt , så hadde gitt ivf et forsøk. Kanskje du angrer på at du ikke prøvde det hvis du skulle forbli barnløs ? Ja, det er en påkjenning med ivf og fallhøyden kan være stor. Men det er en sjanse man må ta for å oppfylle ønsket sitt. Anonymkode: 873fc...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #6 Del Skrevet 2. september 2019 Først: du har min medfølelse. Har en del erfaring med aborter i uke 10-12-16.Og det er forferdelig trist. Til å bli gal av. Bokstavelig talt. Argumentet mot IVF her var at unnfangelsen skjedde på gammeldags vis - det var ikke der problemet lå. Fostrene døde på den tid morkakefunksjonen skulle komme i gang. Har du lest deg opp på blodfortynnende og på nedsetting av immunsystem ifm. graviditeter? Anonymkode: 1a991...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2019 #7 Del Skrevet 4. september 2019 På 2.9.2019 den 11.19, AnonymBruker skrev: Først: du har min medfølelse. Har en del erfaring med aborter i uke 10-12-16.Og det er forferdelig trist. Til å bli gal av. Bokstavelig talt. Argumentet mot IVF her var at unnfangelsen skjedde på gammeldags vis - det var ikke der problemet lå. Fostrene døde på den tid morkakefunksjonen skulle komme i gang. Har du lest deg opp på blodfortynnende og på nedsetting av immunsystem ifm. graviditeter? Anonymkode: 1a991...4be Takk for svar. Har lest meg opp både på blodfortynnende, immunosuppressiva, hormonstøtte osv. Er forskrevet blodfortynnende av gynekolog, selvom om alle prøver er fine. Det eneste det finnes noe særlig hold for i forskningen ved habituell abort av ukjent årsak er progesteronstøtte på 800mg per dag. Høres ut som et marerittet, jeg blir i alle fall mer enn trøtt nok av de daglige 90 mg som er foreskrevet meg. Etter flere runder med oss selv har er vi nå henvist offentlig ivf, er spent på om vi får tilbudet. Avvises vi av det offentlige så er kost/nytten så lav, at vi kommer til å la det ligge. Selvom jeg ser Hausken mener ivf har god effekt ved habituell abort.. HI Anonymkode: 1b97c...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #8 Del Skrevet 5. september 2019 Jeg mistet fire ganger, før jeg endelig ble gravid med ivf (mistet to ganger før oppstart av ivf, og to ganger etter). Er nå i uke 19 ☺️ Det ble aldri funnet noen grunn til abortene problemene, hverken hos meg eller mannen. Hvorfor tenker du at du kanskje ikke vil bli godkjent? Ser ikke hvorfor du ikke skal bli det 🙂 Anonymkode: 90562...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #9 Del Skrevet 5. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mistet fire ganger, før jeg endelig ble gravid med ivf (mistet to ganger før oppstart av ivf, og to ganger etter). Er nå i uke 19 ☺️ Det ble aldri funnet noen grunn til abortene problemene, hverken hos meg eller mannen. Hvorfor tenker du at du kanskje ikke vil bli godkjent? Ser ikke hvorfor du ikke skal bli det 🙂 Anonymkode: 90562...db3 Usikker på om vi blir godkjent grunnet alder 38, samt at jeg har hatt >10 sa i løpet av de siste 2 år. Har åpenbart ikke noe problem med å bli gravid, i følge en gynekolog. Også vi fikk tilslutt et barn av oss selv forrige runde, fikk diagnosen før dette barnet. Flere gynekologer har vært helt tydelig på at det ikke er noe hjelp å få for oss, mens en annen mener at vi kanskje kan få tilbud om IVF. Veldig kjekt å høre at dere fikk god hjelp ved IVF. Gikk dere gjennom det offentlige eller private? Lykke til videre med graviditeten 😊 Anonymkode: 1b97c...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 #10 Del Skrevet 5. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Usikker på om vi blir godkjent grunnet alder 38, samt at jeg har hatt >10 sa i løpet av de siste 2 år. Har åpenbart ikke noe problem med å bli gravid, i følge en gynekolog. Også vi fikk tilslutt et barn av oss selv forrige runde, fikk diagnosen før dette barnet. Flere gynekologer har vært helt tydelig på at det ikke er noe hjelp å få for oss, mens en annen mener at vi kanskje kan få tilbud om IVF. Veldig kjekt å høre at dere fikk god hjelp ved IVF. Gikk dere gjennom det offentlige eller private? Lykke til videre med graviditeten 😊 Anonymkode: 1b97c...13d Føler med deg som har gått gjennom så mange aborter 💔 Du burde jo virkelig få mer utredning når du har mistet SÅ mange ganger! Har du noen gang gått på blodfortynnende? Finner man problemet, er det så klart lettere å tilpasse behandling. Vi har og et barn fra før, som vi fikk helt uten problemer. Var ved søskenforsøk alle problemene oppstod, uten at vi vet hvorfor. Vi fikk hjelp offentlig. Takk for det, og ønsker deg lykke til uansett hva som skjer. Anonymkode: 90562...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #11 Del Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 27.8.2019 den 20.33): Er det noen som har erfaringer med tidlige habituell abort og IVF? Har fått svært sprikende anbefalinger fra gynekologer og er usikker på om vi orker å gå gjennom IVF. Det er ikke funnet noe feil ved utredninger, har normal bmi, men begynner å bli litt voksen. Er det noen av dere som har fått tilbud om IVF i det offentlig ved habituell abort, og hvordan gikk det i så fall? Anonymkode: 1b97c...13d Dette var jo en gammel tråd, men jeg lurer folk dere IVF og fungerte deg? Jeg utredes for habituell abort og sykehuset la frem ivf som er forslag til kanskje eneste reelle løsning. Anonymkode: 2aa58...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #12 Del Skrevet 13. oktober 2022 Ikke ts her, men jeg har hatt 8 sa/kjemiske. Vi fikk ett barn naturlig etter 6 sa, deretter hadde vi 2 sa før vi fikk tilbud om ivf offentlig. På ivf satt den på første forsøk, og vi har to barn i dag:) de har aldri funnet årsak til alle problemene våre. Alt er "tipp topp" hos både meg og mannen. Anonymkode: 5b924...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå