AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Jeg er en kvinne på 25 år, veldig sliten, går på intervjuer, føler nå får jeg jobb. Så får jeg allikevel avslag. Føler det er fordi jeg har små barn. Har tvillinger under 2 år. Nå har begge fått barnehage plass. Samboer har fast jobb, vis jeg hadde klart å få fast jobb, så hadde vi klart å kjøpe leilighet. Ellers jeg jobber vikar. Anonymkode: 98b8a...ddf
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Fikk første faste jobb rett etter studiet, men da jeg skulle ha ny jobb etter det ble det vanskelig. Hadde fått et barn i mellomtiden. Var alltid spørsmål om barn på intervju. Ofte dro de inn pappaen og fikk spørsmål om han stilte opp.. herrefred... Det var alltid en negativ tone over spørsmålene om barn. Fikk ny jobb etter to år som aktiv jobbsøker, fikk da jobb i en statlig etat, og der var de iallfall ikke opptatt av familieforøkelse på intervjuet. Så det at man er i alder for å få barn eller har barn fra før kan nok slå negativt ut, men forhåpentligvis er det kanskje andre forhold de vektlegger mest i avslaget. Synes iallfall at arbeidsgivere skal holde seg for gode til å spørre å grave om slikt. Anonymkode: e4ea7...a13 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 Mitt tips er å bruke nettverk for alt det er verdt. Det er ingenting som får deg fortere gjennom ansettelsesprosessen enn å kjenne noen i bedriften som kan gå god for deg. Anonymkode: 96c4a...1a2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 Hadde sommerjobb i en annen bedrift. Da jeg fortalte en samarbeidspartner av bedriften at jeg skulle slutte fikk jeg tilbud om intervju og stilling der. Tror det blir verre når jeg skal finne ny jobb nå etter videre studier Anonymkode: 2f384...5fe
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #5 Skrevet 28. august 2019 Ved intervju og åpne søknader: 1)Vis at du er motivert! Det gjør du ved å spørre om arbeidsplassen, være ivrig, fortelle at du har veldig lyst til å jobbe der osv 2)Vær aktiv, ta kontakt og hør om de har mottatt din åpne søknad og om du kan få komme å hilse på. 3)Vis til resultatene dine og hvordan dette er aktuelt for stillingen 4)Vær utelukkende positiv og løsningsorientert. 5)By på deg selv, le, vær deg selv Anonymkode: 6bebb...23f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå