AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Til nå har vi kost oss med å ligge ved siden av han til han sovnet. Det har fungert utmerket for oss og legging har tatt 5 min. Nå har vi også en baby og flere kvelder i uken må en av oss være alene med de ved legging. Det er som at han bare skjønner at vi er alene og legging blir bare styr. Babyen er som oftest også våken og krever omsorg. Prøver vi å legge 3åringen som vanlig blir han forstyrret og stresset av at babyen lager lyd eller gråter, samme hvis baby er med å legge. Vi har prøvd å gå ut noen ganger for å få han til å sovne selv, selv om vi setter pris på kosen og den fine avslutningen på dagen vi får ved å ligge inntil, men han synes det er skummelt og blir redd. Hvordan løser vi dette? 🤯😂 Anonymkode: 7a0ea...762
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Har selv en 2,5 åring og baby på 6 mnd. Er ofte alene med de på kveldene. Eldste er vant med at vi sitter hos han til han sovner og det tar omtrent bare 10 min fra vi har lagt bort boken til han sovner. Har da babyen med på fanget. Om babyen er urolig og forstyrrer pleier jeg å fortelle han at jeg bare skal gå å legge babyen i senga si og så komme tilbake når babyen har sovnet. Da får jeg ofte 5-10 min før han begynner å rope på meg. Enten er jeg heldig at babyen sovner raskt eller så hender det at største sovner av seg selv før jeg rakk å komme tilbake. Anonymkode: 3b0dc...114 1
atropos Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 Tar lærdom og ikke overfører dette til nye baby. Vi leser, synger og så tar vi på tidal sin spilleliste med godnattsanger. Det funker fint for jenta vår på snart tre. Men vi har ikke ligget å dulla før da, så vet ikke om det hadde funka ellers... 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 Vi er i litt samme situasjon selv. Vi har tenkt å prøve at vi setter oss lenger og lenger unna etter bok og nattasang - først feks sittende i enden av sengen, så på en stol ved siden av, deretter lenger unna senga og til slutt utfor døra. Fått det anbefalt- aner ikke om det kommer til å funke 😂 men innstilt på at det kan ta litt tid ettersom hu er tre - og veldig vant med at vi er der til hun sovner. Er bare vår egen feil🤣 Anonymkode: 8c2b1...d08
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har selv en 2,5 åring og baby på 6 mnd. Er ofte alene med de på kveldene. Eldste er vant med at vi sitter hos han til han sovner og det tar omtrent bare 10 min fra vi har lagt bort boken til han sovner. Har da babyen med på fanget. Om babyen er urolig og forstyrrer pleier jeg å fortelle han at jeg bare skal gå å legge babyen i senga si og så komme tilbake når babyen har sovnet. Da får jeg ofte 5-10 min før han begynner å rope på meg. Enten er jeg heldig at babyen sovner raskt eller så hender det at største sovner av seg selv før jeg rakk å komme tilbake. Anonymkode: 3b0dc...114 Takk for svar! Det er noe slikt vi og har prøvd å gjøre et par ganger med lite hell. Vi har egentlig tenkt at vi skulle ha med baby på fanget dersom han er våken. Får kanskje prøve det konsekvent. 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er i litt samme situasjon selv. Vi har tenkt å prøve at vi setter oss lenger og lenger unna etter bok og nattasang - først feks sittende i enden av sengen, så på en stol ved siden av, deretter lenger unna senga og til slutt utfor døra. Fått det anbefalt- aner ikke om det kommer til å funke 😂 men innstilt på at det kan ta litt tid ettersom hu er tre - og veldig vant med at vi er der til hun sovner. Er bare vår egen feil🤣 Anonymkode: 8c2b1...d08 Dette var den metoden vi egentlig har begynt med 😂 Det er kanskje lurt å kombinere å ha med baby og å gradvis trekke oss ut av soverommet. Feil og feil. Å avslutte dagen med kos og å være der når han sovner har gitt mye nærhet og kontakt Anonymkode: 7a0ea...762
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå