AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Jeg sluttet på p-pillen (cerazette, dersom det skulle ha noe å si) 28 juli, ettersom samboer og jeg har blitt enig om at vi ønsker oss barn. Jeg har ikke så mye erfaring og kunnskap om dette, men har lest en del om bortfallsblødninger. Inntrykket mitt er at de fleste får det kort tid etter at de slutter på prevensjon? Jeg begynte å blø i dag (over fire uker etter), og det oppleves som en vanlig menstruasjon med tanke på mengder, symptomer og lignende. Er det slik at dette ikke kan regnes som en menstruasjon, men en bortfallsblødning? Eller kan jeg ta det som et tegn på at kroppen er «i gang» igjen og dermed begynne å kartlegge syklus? Anonymkode: db5bb...73a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Jeg sluttet dagen etter deg og fikk bortfallsblødning 4 dager etterpå. Venter fortsatt på mens, men har jo ikke gått så lang tid siden blødningen. Hører om flere som venter lenge på blødning, det er nok ikke godt å si om det er bortfall eller ikke. Men nå har det hvertfall noe å gå ut i fra for å beregne syklus. Anonymkode: 6e6b3...081
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 Når man går på Cerazette så får man ikke blødning som med andre p-piller mellom hvert brett. Derfor vil jeg tro at første blødning er din første mens, og kan starte å kartlegge syklus☺️ Det gjorde hvertfall jeg og fikk eggløsning ca 14 før neste mens😉 Gikk selv på Cerazette, og har gått rett inn i syklus (fikk første mens litt over 3 uker etter pilleslutt) Anonymkode: 7d883...c58
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #4 Skrevet 28. august 2019 Tusen takk for svar 😊 opplever det som en normal menstruasjon selv, så da kan jeg bare gå ut i fra det. Så da gjelder det vel bare å finne ut hvor lang syklusen er og teste etter eggløsning! Spennende 😊 Anonymkode: db5bb...73a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå