Gå til innhold

Hva er deres første barndomsminne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av nysgjerrighet, hva var deres første barndomsminne og hvor gamle var dere da?

Første minne jeg har er fra jeg var ca 3-4 år, syklet i nabolaget en solskinnsdag. Husker lukten av sånn bark man har i blomsterbed, tenker på dette hver gang jeg lukter den lukten. 

Anonymkode: b1907...c13

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er ikke sikker, men tror første barndomsminnet mitt var da jeg var 3 år og besøkte barnehagen jeg skulle starte i for første gang. Husker jeg ble imponert over sklien de hadde som jeg  syntes var uendelig lang og skummel. 

Endret av SVK
Gjest Krampus
Skrevet

Var 3 og kastet opp i en kålormkarusell. 

Skrevet

Rundt året. Husker at jeg ligger i vogna. 

Anonymkode: a58c1...7b9

Skrevet

At jeg satt i trappen og skulle prøve knyte skolissene for første gang 😅

Skrevet

Ca 3 år. Jeg hadde vannkopper. Husker jeg sto i badekaret og gråt. Pappa skulle ta bilde. Jeg var skikkelig forbanna.

Skrevet

Jeg husker ingenting fra før jeg begynte på skolen. Altså 6 år. Fra da av har jeg vage minner om klassen, familie og venner. Vet ikke hva som kom først. Er det uvanlig å ikke ha noen minner fra førskolealder?

Anonymkode: 4c9f0...0f7

Skrevet (endret)

Tror fargene på gamle familiteltet, grønn \ orange, bading i ferskvann, -evt. Husmorvikar i stede for mamma. :vetikke:

Gjetter sommeren jeg ble tre...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Skrevet

Noen ganger så kan jeg erindre noe jeg har sett på et bilde fra jeg var rundt ett år, men det må da være for tidlig for et lite menneske å huske? Var noe med at jeg satt på et pledd ute i gårdsplassen og så kom verdens snilleste familiehund og snuste på meg, men jeg husker at jeg var livredd da jeg satt der...

Anonymkode: b76f7...446

Skrevet

Tre år, natten lillesøster ble født.

• Liker 1
Skrevet

I bursdagsselskap var 2 år og 8 måneder. Husker jeg satt i en barnestol og de voksne snakket til meg. Jeg fikk sjokoladekake. 

Skrevet

Da min yngste søster ble født. Jeg var 4 år og lå i mine foreldres dobbeltseng med min søster på 2, mens pappa satt i stuen og så på Spiderman film. Mamma var på sykehuset. Etter hvert gikk jeg og søsteren min i stuen, gjemte oss bak sofaen og så på filmen helt til pappa ferska oss 😅

Anonymkode: c2dc1...3e6

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker at jeg satt i badekaret og suttet i meg vann med en vaskeklut og så sa mamma « æææsj» grinete på nesa og lo litt. 

Jeg må ha vært under to.

Dette minnet kom tilbake da mitt første barn plutselig nappet til seg vaskekluten og puttet den i munnen, da han var noen måneder gammel. Jeg kjente smaken av våt vaskeklut med et snev av Natusan såpe, lukten av mormors bad i kjelleren og så for meg ovennevnte i hodet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg må ha vært nesten fire år, mamma var gravid med min lillesøster og hadde stooor mage. Husker jeg dusjet sammen med henne og kikket opp på magen hennes. Husker også da jeg fikk komme på sykehuset å se søster for første gang 😊

Anonymkode: 59c17...b6e

Skrevet

Svømte i bølgene på den franske Rivieraen da jeg var 4 (med svømmeringer).

Anonymkode: fa231...997

Skrevet

Jeg husker at bestefaren min døde da jeg var 1 år og fem måneder. Det skjedde noe som gjorde det veldig traumatisk, og det er dette jeg husker. Moren min har bekreftet at det jeg husker er riktig og at ingen har fortalt meg det (fordi de hadde dårlig samvittighet for det som skjedde). Etter det har jeg ingen minner før jeg er 3-4 år.

Anonymkode: 0ed47...384

Skrevet

Aner ikke hva som er mitt første minne, men det er i hvert fall ett minne jeg aldri glemmer.

Jeg var veldig glad i å plukke blomster som barn. Husker en dag jeg løp ut for å plukke, og det var masse blomster der! Jeg ble så glad at jeg gikk rundt og plukket mens jeg sang om blomster.

Barndom❤️

Anonymkode: 3ddec...4df

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker uvanlig masse fra 3-4 årsalderen, bl.a:

Pappa hadde store biceps og tok armhevinger foran oss, vi syntes han var superhelt. Var sjelden i barnehage, men den ene gangen jeg skulle, smilte en barnehageansatt til han, og jeg ble livredd for at hun skulle stjele pappa fra mamma og ta på bicepsene hans😂😂

Jeg husker at jeg øvde på å si ordet "fikse", men munnen fulgte ikke helt med så jeg sa " fiske" titalls ganger før jeg fikk det til.

Husker tantene mine bygde en bil av en pappboks; lagde dører i sidene, vinduene og en halv plastflaske som styre. Den føltes kjempestor da jeg lekte i den. Som voksen når en slik boks meg til litt over knærne.

Jeg husker å ha stått mellom mamma og flere av hennes venninner, og så søkte jeg etter henne og skulle holde rundt henne. Jeg holdt henne rundt kne, da var armene mine rett frem, så jeg må ha vært veldig liten. Det viste seg å være en annen dames knær, så jeg skvatt.

Anonymkode: b5212...0a1

• Liker 1
Skrevet

Husker mange episoder fra barndommen, men jeg greier ikke skille dem fra hverandre tidsmessig. Jeg vet ikke om jeg var 2,3 eller 7 liksom. 

Anonymkode: 1d929...fef

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Et av de tidligste minnene mine er at jeg ble dratt på akebrett av bestemoren min. Husker også at jeg ble holdt over en bøtte for å tisse da jeg gikk i barnepark, der var det ikke do (dette var rundt 1990, altså, ikke 1940 😂). Var vel rundt 3-4 år da. Tror også jeg husker at mormoren min døde, men da var jeg ikke 3 år enda, så mulig jeg blander eller det er et falskt minne (altså blitt fortalt det så mange ganger at jeg tror jeg husker det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...