AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Hei, hvordan er deres barn som er blandinger? Min eldste er blandet av 4 mixer, far er mulatt jeg er mixed asiater/hvit. Vårt barn ligner hverken meg eller barnefar, han er lys i huden, brune øyner, glatt hår som meg og brun i hårfarge. Jeg og andre på min side mener han har trekk fra begge. Vi kan se begge i han, mens barnefar og hans familie er usikker på om det er hans barn grunnet at, barnet ikke ikke ligner noe særlig på han lengre! Derfor lurer jeg på hvorfor man legger så mye vekt på at barnet MÅ på liv og død ligne far? Hvor er mor og mor sin familie opp i dette? Da barnet var liten lignet han mer på far men var fremdeles en blanding av begge oss to. Hittil har far ikke stilt opp og barnet har vokst opp med stefar som har steppet inn i fars rollen. Men far krever da DNA test etter 5/6år. Hvis det viser seg å være hans vil han stille opp og gjøre det vi avtalte for ett år siden med samvær. Hvis ikke kan barnet bare forholde seg til stefar sier han....? Denne DNA testen hadde han mulighet til da jeg var gravid og det ble tatt opp av hans mor. Jeg sa det var greit, men når resultatet kommer, kan hun bare drite og dra! Jeg har prøvd og prøvd, å gjøre det lett for barnefar iht samvær. Det ble lagt i fanget på han, men han hadde aldri tid eller penger til å besøke. Til slutt ga jeg opp, reiste til og med opp i juni for å få til ett forsøk på samvær. Men barnet er rett og slett ikke intr og har ingen tilknytning. Så får jeg dette i fanget. «Har vært i tvil de siste mnd, syns ikke han ligner på meg lengre». Dette er den korte versjonen av historien. Hvordan er det med dere andre som har blandet barn, gjerne flere blandinger? Er det sånn at barnet må være kliss lik far? Anonymkode: e54f7...6e6
minister-mio Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Ustabilt å vokse opp med en far og besteforeldre som spekulerer i farskap og en mor som er opptatt av blandinger og etnisitet. 11
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 Jeg tror ikke dette handler om hvorvidt barnet er lik far eller ikke. Eller hvilken "miks" barnet er. Det høres mer ut som barnefar ønsker å unngå samvær. Anonymkode: 2e0cd...ced 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 Kan dere ikke bare ta en dna-test da? Du vet jo hvem som er far. Anonymkode: 2e48a...1c4 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 Mennesker bør ikke beskrives som «blandet» - det er hverken valper eller kattunger. Det gjør meg kvalme... Anonymkode: e255a...64f 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #6 Skrevet 27. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennesker bør ikke beskrives som «blandet» - det er hverken valper eller kattunger. Det gjør meg kvalme... Anonymkode: e255a...64f Gidd å svare på problemstillinga som tas opp da. Kan være at TS er mer engelsk-språklig enn norskspråklig - mixed race er et begrep på engelsk. På norsk kan man oversette det med blandet (selv om jeg er enig i at det ikke er en god oversettelse). Men du fremstiller deg som en tulling når du henger deg opp i uvesentligheter. Anonymkode: 3a186...9db 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #7 Skrevet 27. august 2019 Og begreper som «mulatt» tilhører 1930-taller. Slut med det. Anonymkode: e255a...64f 2
Million Skrevet 27. august 2019 #8 Skrevet 27. august 2019 https://www.aftenbladet.no/kultur/i/dddWpO/Sprakradet--Ikke-bruk-ordet-mulatt Håper ikke du har brukt det ordet så far og hans familie har hørt det. Det er sterkt nedverdigende og ansett for å være nærmest et skjellsord i dag. 2
minister-mio Skrevet 27. august 2019 #9 Skrevet 27. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gidd å svare på problemstillinga som tas opp da. Kan være at TS er mer engelsk-språklig enn norskspråklig - mixed race er et begrep på engelsk. På norsk kan man oversette det med blandet (selv om jeg er enig i at det ikke er en god oversettelse). Men du fremstiller deg som en tulling når du henger deg opp i uvesentligheter. Anonymkode: 3a186...9db Det er ikke helt lett å få tak på hvilken problemstilling det er som taes opp.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #10 Skrevet 27. august 2019 Mitt barn ligner veldig på far, men har helt motsatt farger. Far er mørk, barnet helt lys med lyse øyne. Drittlei hvem-er-faren-vitser fra hans familie og venner. De nærmeste ser at han ligner da. Og far har alltid stilt opp, og er en super far tross litt tvil i begynnelsen når han så fargene. Anonymkode: 29675...027 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #11 Skrevet 27. august 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennesker bør ikke beskrives som «blandet» - det er hverken valper eller kattunger. Det gjør meg kvalme... Anonymkode: e255a...64f Når barnet er både asiarisk, afrikansk og norsk. Hvordan vil du beskrive barnet? Det er helt normalt og jeg har hørt flere si «jeg er blandet» og «hun er blandet/mixed». Hvorfor er det så gale at mor sier dette? Hvis du kan komme med forslag til bedre ord, be my guest 😉 Anonymkode: e54f7...6e6 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #12 Skrevet 27. august 2019 35 minutter siden, Million skrev: https://www.aftenbladet.no/kultur/i/dddWpO/Sprakradet--Ikke-bruk-ordet-mulatt Håper ikke du har brukt det ordet så far og hans familie har hørt det. Det er sterkt nedverdigende og ansett for å være nærmest et skjellsord i dag. Far kaller seg selv mulatt og det gjør familien hans også. Det er der jeg har ordet fra og flere jeg kjenner og har hørt, har brukt det ordet. Hvis jeg hverken kan si blandet, mixed eller mulatt, hva kan jeg si da? Anonymkode: e54f7...6e6 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #13 Skrevet 27. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan dere ikke bare ta en dna-test da? Du vet jo hvem som er far. Anonymkode: 2e48a...1c4 Har sagt ja til en DNA test. Men problemstillingen ligger i hvorfor man skal henge seg sånn opp i utsende til ett barn. Men det føles som om det er enda ett forsøk på å slippe bidrag og ikke dukke opp. Anonymkode: e54f7...6e6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #14 Skrevet 27. august 2019 1 time siden, minister-mio skrev: Ustabilt å vokse opp med en far og besteforeldre som spekulerer i farskap og en mor som er opptatt av blandinger og etnisitet. Jeg har aldri vært opptatt av blandinger og etnisitet. KUN på grunn av innlegget, det var mer for å beskrive situasjonen. Barnet er fantastisk og super fin! Uansett rase! Trenger ikke uttale deg om en situasjon du har null peiling på. Men lov å misforstå 😉 Men ja, det med far er ustabilt og det planlegges å gjøre noe med dette etter DNA testen. Anonymkode: e54f7...6e6 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #15 Skrevet 27. august 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn ligner veldig på far, men har helt motsatt farger. Far er mørk, barnet helt lys med lyse øyne. Drittlei hvem-er-faren-vitser fra hans familie og venner. De nærmeste ser at han ligner da. Og far har alltid stilt opp, og er en super far tross litt tvil i begynnelsen når han så fargene. Anonymkode: 29675...027 Ja er enig i at sånne type vitser ikke er greit. Alle av min familie og venner tviler ikke på hvem som er faren, heller ikke meg. Men kan nå si at babydaddy er ganske mamas boy og hører mer på familien enn sine egne instinkter. I tillegg har han ikke stilt opp. Mitt barn har noe fra meg og noe fra far, vil si at han ikke ligner på noen av oss. Men han har trekk fra oss begge. Anonymkode: e54f7...6e6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #16 Skrevet 27. august 2019 MÅ han ha samvær da, hvis han ikke er interessert? Anonymkode: 394f4...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #17 Skrevet 27. august 2019 Han sa han ville, men dukket aldri opp.. Han vil ha DNA test og det er greit. Men når jeg sier det er nok, skal han plutselig kjempe for samvær. Men han vil ikke ha kontakt før resultatet på testen, men kjempe om samvær skal han? Anonymkode: e54f7...6e6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #18 Skrevet 27. august 2019 2 hours ago, minister-mio said: Ustabilt å vokse opp med en far og besteforeldre som spekulerer i farskap og en mor som er opptatt av blandinger og etnisitet. Nettop! Skremmende.... Anonymkode: e255a...64f 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #19 Skrevet 27. august 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettop! Skremmende.... Anonymkode: e255a...64f Det skremmende her er at det faktisk finnes trangsynte i verden som bare er ute etter å ta andre. Iht til det TS skriver, så er det ustabilt med at far og besteforeldre holder på sånt. Samt at far virker ikke veldig intr i samvær. Men! At dere skal påpeke at TS er opptatt av blandinger etc, det syns jeg er mer skremmende. Ser ut som du føler seg litt truffet av innlegget? Anonymkode: e54f7...6e6 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #20 Skrevet 27. august 2019 Det er mange meninger her, ikke alle er relevant til hva tråden egentlig handler om. Et barn vil nok forandre seg over tid, ligner i blant litt på mor og andre tider litt på far. Når man er «mixed» trekker man litt «Lotto» på hvordan barnet blir. Gi han DNA testen og ikke tenk mer på det. Er alltid folk i verden som er skapt for å lage kvalme.... Vil legge til at mitt barn som er halvt thai og norsk, ligner mer på en koreansk baby. Anonymkode: e54f7...6e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå