Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å ta en master i spesialpedagogikk, og vil gjerne jobbe som spesialpedagog på skole. Hvis jeg jobber i skolen, vil jeg da få like mye ferie som de andre lærerne?😅 

Anonymkode: 962ed...ea6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..

Skrevet

Ja, du får like mye ferie, og like mye avspasering. Men om du får full stilling, som lærere vanligvis har, det vet jeg ikke. Følger du skoleåret og ikke har lærerkontrakt vil det tilsvare en stilling på rett under 90%.

Anonymkode: 0dbcf...38e

Skrevet

Spesialpedagoger har arbeidstid som lærere. Du vil ha 19,5t undervisning i uka (klokketimer). Det er forventet at du jobber ca. 43,5t per uke, men ca. 10 av de timene kan du jobbe hvor du vil, f. eks. hjemme. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Kanutte skrev:

Spesialpedagoger har arbeidstid som lærere. Du vil ha 19,5t undervisning i uka (klokketimer). Det er forventet at du jobber ca. 43,5t per uke, men ca. 10 av de timene kan du jobbe hvor du vil, f. eks. hjemme. 

Sånn er det på min arbeidsplass også. Barneskole. 100% stilling er 26 undervisningstimer på 45 min, og totalt 43,5 timers uker. Vi har også 10 timer ubundet, altså er det 33,5 timer man må være på skolen. Spesped-lærere har undervisning på lik linje som lærere. Det er bare det at de underviser små grupper eller enkeltelever. Planleggingstid osv telles helt likt som om du skulle undervist hele klasser.

Anonymkode: 43099...53b

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du får like mye ferie, og like mye avspasering. Men om du får full stilling, som lærere vanligvis har, det vet jeg ikke. Følger du skoleåret og ikke har lærerkontrakt vil det tilsvare en stilling på rett under 90%.

Anonymkode: 0dbcf...38e

Det stemmer ikke. Assistenter og andre som følger skoleåret har bare 75% ca stilling. Men spesialpedagoger er i samme kategori som lærere, pedagogisk personell, og har samme arbeidstid som lærere.

Anonymkode: db977...5e6

Skrevet

Tusen takk for svar, så herlig! Er så usikker på om jeg skal ta en master i spesialpedagogikk etter bacheloren i barnehagelærer, eller om jeg skal ta 60 stp slik at jeg kan jobbe fra 1-4 klasse.. Hva tror dere er best?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...