Gå til innhold

Baby spiste på noe katten hadde slikket på.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ni måneder gammel baby og en innekatt. Babyen spiste mat og det ble litt matflekker på en babyleke som ramlet på gulvet og katten slikket det vekk før jeg rakk å stoppe den. La babyen på gulvet etterpå og da spiste/tygde hun på denne leken før jeg plutselig husket at katten hadde slikket på den. Tror dere det er farlig på noen måte? Katten har ikke spist fugl eller mus eller slike ting som jeg vet om (den har kommet seg ut noen få ganger, men da har den bare vært rett på utsiden, så tror ikke den har jaktet noe.)

Anonymkode: 22f7a...f44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: fb9fd...d7d

• Liker 2
Skrevet

Det går nok bra. 😊 Har to katter selv og baby for andre gang og har ikke helt overoppsyn med hva katten sleiker på og ikke, kan ikke desinfisere lekene hver dag 😛 

Anonymkode: 3af7b...236

• Liker 4
Skrevet

Jeg henter nettopp min på 13 mnd i barnehagen, hun satt og spiste sand fra sandkassa. Er nok verre ting oppi der. Man får ikke unngått alt. 

Anonymkode: 1716e...b31

• Liker 1
Skrevet

Nei. 

Finnes det så mange usikre folk som det gis inntrykk av?

Anonymkode: a1253...976

• Liker 1
Skrevet

Unger spiser på gulvtepper, slikker på gulvet, tygger på stolbein og suger på hender og føtter. Ungen din har fått i seg katt i månedsvis. 

Anonymkode: 74c58...5e0

• Liker 3
Skrevet

Kjære TS, forstår at du kan bli bekymret. Jeg bekymret meg også for slikt med første barnet. Nå er de større barn, og har spist på alt mellom himmel og jord, fra ting de har plukket opp fra bakken etter å ha mistet det til fargestifter og plastelina. Det går helt fint.

Anonymkode: 6e0ab...f3c

Skrevet

Katter er ett av dyrene med minst bakterier i munnen. Mye mindre enn mennesker! Bedre at katten har slimet på lekene, enn at naboungen har slevet på dem. 

Anonymkode: e27eb...ade

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter er ett av dyrene med minst bakterier i munnen. Mye mindre enn mennesker! Bedre at katten har slimet på lekene, enn at naboungen har slevet på dem. 

Anonymkode: e27eb...ade

Bare fordi det er bakterier til stedet betyr ikke at det er farlig.

Alle bakterier er ikke farlig... #whenwillpeoplelearn

Og har katter minst farlige bakterier eller minst bakterier? Vesentlig forskjell.

Anonymkode: ad54c...bde

Skrevet

Min unge slikket på en kattebæsj som hun fant i sandkassa. Gikk helt fint! Jeg døde nesten da😭😂

Anonymkode: a922d...c58

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg henter nettopp min på 13 mnd i barnehagen, hun satt og spiste sand fra sandkassa. Er nok verre ting oppi der. Man får ikke unngått alt. 

Anonymkode: 1716e...b31

Det er jo delikatesse i barnehagen ja 😂 Og så har de sølevann til drikke 

Anonymkode: ec688...2d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...