Gå til innhold

Kommer ikke overens med en kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyansatt i barnehage, og kommer virkelig ikke overens med den pedagogiske lederen på min avdeling. Når jeg spør spørsmål så blir hun irritert, og kjefter når jeg gjør feil men hun forklarer ikke hva jeg skal gjør istedenfor. Tør ikke å si ifra til henne da jeg ikke vet hvordan hun vil reagere. Burde jeg gå til ledelsen med dette? Eller har du andre tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet

Fortell henne at kjeft uten forklaring ikke funker. 

Det bør hun da vite om hun jobber med barn. Håper hun ikke gjør det med dem også,? 

Skrevet
1 minutt siden, Hegis skrev:

Jeg er nyansatt i barnehage, og kommer virkelig ikke overens med den pedagogiske lederen på min avdeling. Når jeg spør spørsmål så blir hun irritert, og kjefter når jeg gjør feil men hun forklarer ikke hva jeg skal gjør istedenfor. Tør ikke å si ifra til henne da jeg ikke vet hvordan hun vil reagere. Burde jeg gå til ledelsen med dette? Eller har du andre tips?

Dere må kunne snakke sammen hvertfall, slik kan det ikke være. Så du må varsle så raskt som mulig til din leder, der du tar opp problemet. Så bør hun også være med så du sierfra om det, face to face.

Ikke vær pyse, sifra!!

Anonymkode: b2114...492

Skrevet

Akkurat nå, theTitanic skrev:

Fortell henne at kjeft uten forklaring ikke funker. 

Det bør hun da vite om hun jobber med barn. Håper hun ikke gjør det med dem også,? 

Problemet er at jeg tør ikke å si ifra da hun har reagert negativt mot andre som har gitt beskjed til henne. 

Hun gjør ikke det mot dem, er bare oss voksne. Forstår ikke hvordan jeg skal vite hva jeg skal gjøre, når hun ikke gir informasjon om det!? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere må kunne snakke sammen hvertfall, slik kan det ikke være. Så du må varsle så raskt som mulig til din leder, der du tar opp problemet. Så bør hun også være med så du sierfra om det, face to face.

Ikke vær pyse, sifra!!

Anonymkode: b2114...492

Er mye lettere sagt enn gjort det å si ifra altså. Hun går i forsvarsmodus og lager dårlig tone etterpå. Og hun er bestevenn me sjefene 😩

jeg er ikke den eneste som føler på dette, men ingen tør å si ifra!

• Liker 1
Skrevet

På vår arbeidsplass har vi en regel om at vi skal si i fra til den det gjelder, og ikke til andre. Jeg vil derfor råde deg til å først si tydelig i fra til henne (skjønner det ikke er lett) , og deretter til sjefen hvis det ikke skulle fungere. 

Har dere noen tillitsvalgt blant de ansatte?

Anonymkode: fc034...7a0

• Liker 1
Skrevet

Hva om du kan ha et møte sammen med pedleder og styrer? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På vår arbeidsplass har vi en regel om at vi skal si i fra til den det gjelder, og ikke til andre. Jeg vil derfor råde deg til å først si tydelig i fra til henne (skjønner det ikke er lett) , og deretter til sjefen hvis det ikke skulle fungere. 

Har dere noen tillitsvalgt blant de ansatte?

Anonymkode: fc034...7a0

Ja jeg mener at vi har det, vet bare ikke hvem det er. Dette er en veldig stor barnehage, så man har ikke kontroll på alt dessverre 🤯

Skrevet
1 minutt siden, Pragmatikeren skrev:

Hva om du kan ha et møte sammen med pedleder og styrer? 

Jeg tenkte å si ifra til styrer, så kan vi eventuelt ordne et møte med henne i lag. Men vet ikke om det er rette veien å gå. 

Skrevet
3 minutter siden, Hegis skrev:

Jeg tenkte å si ifra til styrer, så kan vi eventuelt ordne et møte med henne i lag. Men vet ikke om det er rette veien å gå. 

Jeg synes det virker ryddig. Da vil styrer også kunne følge det opp, noe som er mer forpliktende for pedleder. 

Gjest theTitanic
Skrevet
16 minutter siden, Hegis skrev:

Problemet er at jeg tør ikke å si ifra da hun har reagert negativt mot andre som har gitt beskjed til henne. 

Hun gjør ikke det mot dem, er bare oss voksne. Forstår ikke hvordan jeg skal vite hva jeg skal gjøre, når hun ikke gir informasjon om det!? 

Kanskje hun tenker at det er åpenbart. Da kan du informere om at slik er det ikke og be om forklaring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...