Gå til innhold

MGP jr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har deres barn et ønske om å delta i MGP jr.? Min datter på 8 år har snakket mye om det og at hun har kjempelyst til å delta neste år.

Anonymkode: e2bf7...7e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må hun lage en låt med struktur, eller få en voksen til å lage den for henne.

Hun der som vant med "Sommer og skolefri" for flere å siden, fikk låten av sin bestemor, om jeg husker rett.

Ta så låten med til en produsent som kan finpusse den og lage en instrumental. F eks en allsidig musikklærer, en som driver et studio, etc.

Spill den inn. Dette vil som du kanskje har gjetta, koste en del penger.

Anonymkode: 363c2...349

• Liker 2
Skrevet

Du må være ærlig med henne og si at sjansen for å få bli med, er liten og at om hun virkelig vil. Så må hun kanskje søke flere år på rad for å få det til. Slik at hun ikke blir super skuffet. For det er mange som må søke flere år for å komme gjennom nåløyet. 

Anonymkode: 6d911...8f9

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun der som vant med "Sommer og skolefri" for flere å siden, fikk låten av sin bestemor, om jeg husker rett.

Er ikke det juks? Jeg kan huske å ha lest at barna må skrive låtene sine selv.

Ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da må hun lage en låt med struktur, eller få en voksen til å lage den for henne.

Ta så låten med til en produsent som kan finpusse den og lage en instrumental. F eks en allsidig musikklærer, en som driver et studio, etc.

Spill den inn. Dette vil som du kanskje har gjetta, koste en del penger.

Har du noen kilder på dette?

Anonymkode: 7b08e...58e

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har deres barn et ønske om å delta i MGP jr.? Min datter på 8 år har snakket mye om det og at hun har kjempelyst til å delta neste år.

Troller du?😬 Du vet atdet søker opp mot 1000 barn og at det plukkes ut 10 finalister?Er i bransjen selv, og realitetsorientering er helt nødvendig - sjansen er fryktelig liten for bli med!

Dessuten så er NRK nøye med å sjekke opp at barna selv har skrevet låten. Til deg over: Deter utrolig lett å avsløre en 8-15- åringen på at låten ikke er skrevet av den, altså. De nå jo gjennom mange runder med samtaler/ auditioner. Og de der helt bortifra ferdig produserte låter. De trenger talentfulle barn som også framfører låta og når gjennom TV-ruta, og da hjelper det lite med en profesjonelt produsert låt i forkant. 

Anonymkode: 8a70d...80e

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Troller du?😬 Du vet atdet søker opp mot 1000 barn og at det plukkes ut 10 finalister?Er i bransjen selv, og realitetsorientering er helt nødvendig - sjansen er fryktelig liten for bli med!

Dessuten så er NRK nøye med å sjekke opp at barna selv har skrevet låten. Til deg over: Deter utrolig lett å avsløre en 8-15- åringen på at låten ikke er skrevet av den, altså. De nå jo gjennom mange runder med samtaler/ auditioner. Og de der helt bortifra ferdig produserte låter. De trenger talentfulle barn som også framfører låta og når gjennom TV-ruta, og da hjelper det lite med en profesjonelt produsert låt i forkant. 

Ikke mange talentfulle som er med i MGP. Skrikete barn som er over snittet utadvendt.

Anonymkode: ee5f2...806

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke så fryktelig dårlig odds, egentlig.

Anonymkode: 7b08e...58e

Skrevet

Ja, min datter på 7 maser om d, gjord det siden vi så finalen i år. Har pratet om at d nesten er umulig, mange som melder seg på. Hun lager masse sanger, sånne som kun en mor kan like😂 håper maset snart stopper.

Anonymkode: 97de2...950

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det juks? Jeg kan huske å ha lest at barna må skrive låtene sine selv.

Ts

Etter å ha sett flere svar her, så tenker jeg at reglene må ha blitt forandret. Husker helt klart at det med jentas bestemor ble nevnt på TV etter seieren. 

Skrevet

Sjansen for å bli med, om du ikke en gang prøver er enda mindre 🙃
Det som er viktigst er at jenta vet at det er liten sjanse for å ikke bli med og at det er helt ok. Og at hun kan prøve flere ganger. Så lenge hun forstår og takler skuffelsen, så sier jeg kjør på! 

Anonymkode: 6d911...8f9

Skrevet

Ja, det er mange om beinet, men det kan jo ikke være noen grunn til å ikke prøve! Dommerne virker å ta alder med i betraktning også, for noen av låtene som kommer med (de yngste) er jo virkelig ikke noe særlig.. Egentlig.. 

Lykke til med drømmen! 

Anonymkode: 0702a...fba

Skrevet

Ja, min datter på 7 maser om d, gjord det siden vi så finalen i år. Har pratet om at d nesten er umulig, mange som melder seg på. Hun lager masse sanger, sånne som kun en mor kan like😂 håper maset snart stopper.

Har hun tenkt til å melde seg på til neste år? I såfall, hva handler sangene hennes om og hvilken sjanger er det?

Anonymkode: b2871...0b6

Skrevet

Sønnen min på 9 lager egne death metal-låter og skal melde seg på neste år. 

Anonymkode: 8c910...7d9

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Så bra! Det er jo ved å lage mange sanger man blir flink og flink nok til å kunne bli blant TV-deltakerne. 

Håper hun holder entusiasmen oppe frem til hun får mulighet til å melde seg på!

Anonymkode: ae1fd...af1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...