Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hadde du med samboeren/mannen på første gyn-time ift. utredning for ufrivillig barnløshet?

Anonymkode: 30245...8af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Men han fikk henvisning for å ta sædprøve. 

Anonymkode: da8b0...39b

Skrevet

Nei. Han ble først med når vi var på forsamtale til ivf, og etter det har det blitt MANGE hun undersøkelser på karen, blitt rimelig vant til å se diverse leger fikle med understellet mitt. Var helt greit å ikke involvere han før vi «måtte». 

Anonymkode: b565e...feb

Skrevet

Ja, samboeren min var med på alt, noe han selv også ønsket. Vi er tross alt to om å få barn, skulle bare mangle syns nå jeg. 

• Liker 2
Skrevet

Han har bare vært med inn ved uttak og innsett. Gjør ikke noe for meg om han ikke er med, eller venter på venterommet når jeg er på alle andre ørten undersøkelser. Hadde jeg bedt ham om det, så hadde han blitt med. Synes det er fint å ha støtte ved uttak, og såklart ved innsett, siden det er da det store skjer. 

Skrevet
22 timer siden, Fiiol skrev:

Han har bare vært med inn ved uttak og innsett. Gjør ikke noe for meg om han ikke er med, eller venter på venterommet når jeg er på alle andre ørten undersøkelser. Hadde jeg bedt ham om det, så hadde han blitt med. Synes det er fint å ha støtte ved uttak, og såklart ved innsett, siden det er da det store skjer. 

Med første barne vårt ble ikke mannen med. Virket som gynekologen var irritert for dette. Ble gravid ved hjelp av medikamenter. Nå skal jeg snart til gyn. igjen for vi ønsker flere barn. Denne gangen en annen gyn. enn sist. Men timen klaffer ikke med jobben til mannen. Vanskelig å endre timen også mtp. min turnus. Derfor kommer jeg til å dra alene, og håper det går fint. Som du skriver så er det nok viktigst at han blir med om vi må videre i en ivf prosess.

Skrevet

Ja. Han levert sædprøve samme sted, og vi måtte begge ta blodprøver.

Anonymkode: c85f1...d5e

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med første barne vårt ble ikke mannen med. Virket som gynekologen var irritert for dette. Ble gravid ved hjelp av medikamenter. Nå skal jeg snart til gyn. igjen for vi ønsker flere barn. Denne gangen en annen gyn. enn sist. Men timen klaffer ikke med jobben til mannen. Vanskelig å endre timen også mtp. min turnus. Derfor kommer jeg til å dra alene, og håper det går fint. Som du skriver så er det nok viktigst at han blir med om vi må videre i en ivf prosess.

Mener du undersøkelsen av deg ifb med utredning knyttet til ivf? Vi møtte begge opp til forsamtale, da jeg skulle undersøkes gikk samboer ut og ventet. Fikk følelsen av at det var normal prosedyre.

Gynekologen ønsker nok å prate med dere begge i starten av en utredningsprosess. Er litt usikker på om dere skal til forsamtale hos en fertilitetsklinikk? Da ville jeg forsøkt å endre timen til et tidspunkt begge kan, for det skal jo isåfall tas prøver av ham også. 

Ved senere undersøkelser (ivf) synes jeg at det er nok at en av oss skal skippe jobb, da det ofte blir mer enn en gang i uka. 

Skrevet

Vi har hatt massevis av forsøk, både aih oh ivf. Mannen har kun vært med på egguttakene og det er jeg veldig fornøyd med. Har hatt 15 turer til oslo hittil, hver gang koster med ca 6000 i reising så det er greit at jeg drar alene hvis ikke hadde det blitt det dobbelte. 

Anonymkode: 2d883...54b

Skrevet

Nei, han var ikke med på koen, bortsett fra ultralyden på sykehuset. Helt greit, så på det kun som vanlig legetime 🙂

Anonymkode: 6b6b5...499

Skrevet

Nei! Definitiv ikke, ikke tror jeg han ville heller.. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, LeneXCII skrev:

Nei! Definitiv ikke, ikke tror jeg han ville heller.. 

På mange fertilitetsklinikker er det vanlig at man møter begge to på første time. 

Anonymkode: f7e0a...aa7

• Liker 1
Skrevet

Hva som er "vanlig" får jo være opp til hver enkelt ;) 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, LeneXCII skrev:

Hva som er "vanlig" får jo være opp til hver enkelt ;) 

Med vanlig mente jeg at man får beskjed om å møte begge to. Det skal avlegges sædprøve og det er greit at mannen er med på samtalen. 

Men en vanlig GU ser jeg ikke poenget med å ha med mannen. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor sædprøve? Aldri hørt om det som vanlig praksis. 

Anonymkode: b1e84...2c8

Skrevet
1 time siden, Fiiol skrev:

Mener du undersøkelsen av deg ifb med utredning knyttet til ivf? Vi møtte begge opp til forsamtale, da jeg skulle undersøkes gikk samboer ut og ventet. Fikk følelsen av at det var normal prosedyre.

Gynekologen ønsker nok å prate med dere begge i starten av en utredningsprosess. Er litt usikker på om dere skal til forsamtale hos en fertilitetsklinikk? Da ville jeg forsøkt å endre timen til et tidspunkt begge kan, for det skal jo isåfall tas prøver av ham også. 

Ved senere undersøkelser (ivf) synes jeg at det er nok at en av oss skal skippe jobb, da det ofte blir mer enn en gang i uka. 

Mener første utredning hos gyn for å finne ut hva som er «galt» før det blir bestemt om vi må ha ivf eller skal prøve andre alternativer først 😊

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sædprøve? Aldri hørt om det som vanlig praksis. 

Anonymkode: b1e84...2c8

Det er jo ganske bortkastet med masse undersøkelser av kvinnen om det viser seg at mannen er steril.

• Liker 4
Skrevet

I vårt tilfelle så er det nok jeg som er «problemet» denne gangen også. Mannen hadde sæd av god kvalitet sist vi prøvde. Jeg har pcos og hadde ingen eggløsning, så er nok dette som er tilfelle også denne gangen. De tar ikke sædprøve dit jeg skal, så må uansett få rekvisisjon for levering av sædprøve om de mener dette er nødvendig å gjøre igjen 😊 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...