GÃ¥ til innhold

Noen som jobber som politi her? 😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber som politiet? 😊

Anonymkode: b3db2...65b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva lurte du på?

Anonymkode: a677d...965

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som jobber som politiet? 😊

Anonymkode: b3db2...65b

Hvorfor spør du?

Anonymkode: 032e2...1e7

• Liker 1
Skrevet

Det er bare politiet som jobber som politiet. Andre yrkesgrupper kan ikke jobbe på samme måte som politi. Men det finnes enkelte yrkesgrupper med begrenset politimyndighet da.

Skrevet
4 minutter siden, jabx said:

Det er bare politiet som jobber som politiet. Andre yrkesgrupper kan ikke jobbe på samme måte som politi. Men det finnes enkelte yrkesgrupper med begrenset politimyndighet da.

Tja, så har du lensmenn da som har utvidet politmyndighet. Eller så kan man si at vanlig politi har begrenset lensmannsmyndighet eller utvidet vektermyndighet hvis man heller vil si det slik.

Anonymkode: 55ddf...a11

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, så har du lensmenn da som har utvidet politmyndighet. Eller så kan man si at vanlig politi har begrenset lensmannsmyndighet eller utvidet vektermyndighet hvis man heller vil si det slik.

Anonymkode: 55ddf...a11

En lennsmann ervel det samme som en politimann. :P

Anonymkode: 032e2...1e7

• Liker 4
Skrevet

En lensmann er en som slår lens. 

Anonymkode: db6bf...998

• Liker 1
Skrevet

Jeg er politi

Skrevet

Jeg jobber som politi på ordensavdelingen.  Hva lurer du på ts?

For ordens skyld, en lensmann er en politibetjent som jobber både på orden og på etterforskning (og noen ganger også) er forebyggende patrulje. Det er lensmannskontor i mindre byer, istedenfor politikammer hvor politibetjenter jobber på en avdeling. 

Anonymkode: 731a7...450

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, jabx skrev:

Brannvesenet har politimyndighet.

Anonymkode: f2e63...3a4

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brannvesenet har politimyndighet.

Anonymkode: f2e63...3a4

Nei, hvorfor tror du at brannvesenet har politimyndighet? De har (som alle andre borgere) myndighet til å anholde folk til politiet kommer og tar over dersom det er mistanke om straffbart forhold. Brannvesenet har verktøy til å gjøre denne jobben lettere (eks. Brannslange), og på eget initiativ trener på å anholde folk. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvorfor tror du at brannvesenet har politimyndighet? De har (som alle andre borgere) myndighet til å anholde folk til politiet kommer og tar over dersom det er mistanke om straffbart forhold. Brannvesenet har verktøy til å gjøre denne jobben lettere (eks. Brannslange), og på eget initiativ trener på å anholde folk. 

Kan legge til at brannvesenet har myndighet til å utføre noen politioppgaver,  som å sperre av området og lignende. Men ingen formell politimyndighet. Begrenset politimyndighet som de har i Geiranger (tror jeg det var) går mer på oppgavene som utføres til politiet kommer på stedet. Eks. Beordre folk til å hjelpe til å stå vakt en (svært) begrenset periode.

Skrevet
15 timer siden, jabx skrev:

Det er mange her som tror de er forumpoliti.

Anonymkode: 4c40a...9e1

• Liker 4
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En lensmann er en som slår lens. 

Det kan også være en mann som lenser en båt.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lettere å håndtere straffbare forhold pga brannslangen?

Skrevet

Jeg er bunadspolitibetjent. Bare å spørre om du lurer på noe om lovverk og sånn.

Anonymkode: 63559...6e2

• Liker 1
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

For ordens skyld, en lensmann er en politibetjent som jobber både på orden og på etterforskning (og noen ganger også) er forebyggende patrulje. Det er lensmannskontor i mindre byer, istedenfor politikammer hvor politibetjenter jobber på en avdeling. 

Lensmann er tjenestestedsleder (Kan sammenlignes med politistasjonssjef i disse tider). Du tenker nok på lensmannsBETJENT  😉 . 

• Liker 1
Skrevet
PÃ¥ 28.8.2019 den 13.35, AnonymBruker skrev:

For ordens skyld........

Du har orden på stillingbeskrivelsen din ser jeg...

Anonymkode: 56252...141

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bunadspolitibetjent. Bare å spørre om du lurer på noe om lovverk og sånn.

Anonymkode: 63559...6e2

Hva slags kniv skal brukes til bunaden betjent?

• Liker 2
Skrevet
PÃ¥ 28.8.2019 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Det kan også være en mann som lenser en båt.

Er det bare menn som gjør det?

Eller det kan være en som jobber på lensene med å fløte tømmer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...