Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig stresset med masteroppgaven min. Jeg sliter litt med angst av og til, men jeg holder det normalt i sjakk. Men nå i det siste har jeg vært veldig bekymret for oppgaven min og at jeg ikke er kommet så langt som jeg vil. I dag gikk jeg hjem fordi jeg følte for å grine! Hva kan jeg gjøre for å ikke bryte ned på lesesalen? Når man plutselig blir veldig følsom og lei seg, så har man ingen steder man kan gjemme seg. Jeg har jo min faste plass inne på masterlesesalen, men noen vil ligge merke til det om jeg sitter der og snufser. 

Noen som har noen teknikker for å ta seg sammen når man sliter?

Anonymkode: 04833...001

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig stresset med masteroppgaven min. Jeg sliter litt med angst av og til, men jeg holder det normalt i sjakk. Men nå i det siste har jeg vært veldig bekymret for oppgaven min og at jeg ikke er kommet så langt som jeg vil. I dag gikk jeg hjem fordi jeg følte for å grine! Hva kan jeg gjøre for å ikke bryte ned på lesesalen? Når man plutselig blir veldig følsom og lei seg, så har man ingen steder man kan gjemme seg. Jeg har jo min faste plass inne på masterlesesalen, men noen vil ligge merke til det om jeg sitter der og snufser. 

Noen som har noen teknikker for å ta seg sammen når man sliter?

Det var riktignok ikke master men bachelor. Jeg tørket tårer mens jeg satt og skrev ved kjøkkenbordet hjemme. Vi mennesker overlever det meste, også en akademisk oppgave. Husk å være god mot deg selv underveis i løpet, se på netflix, drukne deg i en god middag og et glass vin. 

Anonymkode: c8415...648

• Liker 3
Skrevet

(Det beter "bryte sammen". "Bryte ned" er en anglisisme.)

Anonymkode: fac80...7ec

• Liker 5
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(Det beter "bryte sammen". "Bryte ned" er en anglisisme.)

Anonymkode: fac80...7ec

Da passer det at jeg skriver oppgaven min på engelsk! 😄 

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var riktignok ikke master men bachelor. Jeg tørket tårer mens jeg satt og skrev ved kjøkkenbordet hjemme. Vi mennesker overlever det meste, også en akademisk oppgave. Husk å være god mot deg selv underveis i løpet, se på netflix, drukne deg i en god middag og et glass vin. 

Anonymkode: c8415...648

Takk. :) Jo, problemet mitt er ofte at det blir Netflix på lesesalen... :flau: 

Skrevet

Høres rart ut men vet du hva jeg ville gjort? Jeg ville sett for meg bryte-ned scenen som en musikal, der alle på lesesalen ble sånne overdramatiske dansekulisser som ble sjokka og skulle muntre deg opp med sånne rare mimebevegelser og sprø greier. Da hadde jeg kanskje klart å kvele anfallet og begynt å humre og le litt i stedet og lest videre uten å bryte ned :)

Anonymkode: d19a8...e76

• Liker 1
Skrevet

Stressmestringskurs! Sjekk på alle oppslagstavler ved skolen din om de arrangerer det!

Anonymkode: 40439...864

• Liker 2
Skrevet

Pusteteknikker! 

Anonymkode: 78e04...929

Skrevet
På 27.8.2019 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Takk. :) Jo, problemet mitt er ofte at det blir Netflix på lesesalen... :flau: 

Da er det vel gjerne her du bør sett ein tiltak...? Ikke rart du blir forsinket...

Anonymkode: 6a35d...b45

• Liker 2
Skrevet

Eg grein meg ferdig heima, dvs planlagt meltdown. Deilig og slitsomt samtidig.

Anonymkode: 8f595...2b5

Skrevet
På 27.8.2019 den 17.11, AnonymBruker skrev:

Da passer det at jeg skriver oppgaven min på engelsk! 😄 

Her har du jo selv svart; bruk humor! Prøv å sette ting litt i perspektiv, ja du har det pyton nå, men det kommer til å gå bra! :jepp: Hva er det verste som kan skje om du begynner å gråte? Det er ikke verdens undergang. Prøv å distrahere deg litt om du tenker for mye negativt og merker du får mer angst. Ta en tur ut i frisk luft, fokuserer på pusten din (google 'å puste i firkant'). 

:duskedame:

• Liker 1
Skrevet
På 27.8.2019 den 17.24, AnonymBruker skrev:

Stressmestringskurs! Sjekk på alle oppslagstavler ved skolen din om de arrangerer det!

Anonymkode: 40439...864

I innleveringsperioder eller  eksamensperioder??

Anonymkode: 17961...6c3

Skrevet

Jeg synes skyen letter litt hvis jeg går en rask tur i frisk luft mens jeg puster dypt inn og slipper pusten ut igjen. Uansett hva som skjer sørger velferdsstaten for at man aldri blir stående helt på bar bakke.

Anonymkode: 2d3fd...5bc

Skrevet

Jeg tar og master nå, og håper at om noen av mine medstudenter føler det slik at de kan dulte meg litt i skuldra, så kan vi gå ut, og grine litt sammen! Få det ut, del dine bekymringer - for du er garantert ikke aleine om det!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Rumle skrev:

Her har du jo selv svart; bruk humor! Prøv å sette ting litt i perspektiv, ja du har det pyton nå, men det kommer til å gå bra! :jepp: Hva er det verste som kan skje om du begynner å gråte? Det er ikke verdens undergang. Prøv å distrahere deg litt om du tenker for mye negativt og merker du får mer angst. Ta en tur ut i frisk luft, fokuserer på pusten din (google 'å puste i firkant'). 

:duskedame:

Takk. :) Det er ikke verdens undergang, men det er bare veldig flaut. Jeg lærte en gang å bruke et ark i pusteøvelse. Jeg skal puste inn på to av sidene og ut på de to andre. Er det å puste i "firkant"?

Skrevet

Det er ofte sånn at man ca. 100 ganger føler at man er i ferd med å få helt sammenbrudd, men så får man det kanskje bare en eller to av de gangene.

Skrevet

For meg hjelper det å ta en skikkelig pause, bestemme seg for å koble helt ut, ikke tenke på ting som må gjøres og helst reise vekk og være i et annet miljø. Holder ofte kun med en helgetur eller bare en god gammeldags fyllekule med gjengen.

Anonymkode: f14d2...7e0

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. :) Det er ikke verdens undergang, men det er bare veldig flaut. Jeg lærte en gang å bruke et ark i pusteøvelse. Jeg skal puste inn på to av sidene og ut på de to andre. Er det å puste i "firkant"?

Inn på en side og ut på den andre :jepp:

Firkantpust.width-540.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...