AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Hei, Søkte på jobb ved PVS, og ble innkalt til gruppeintervju. Noen som har vært med på det samme? Hva kan jeg forvente? Søkte jobb der for noen år siden, da var det vanlig 1-på-1 intervju som var helt greit. Anonymkode: f3e8d...77b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Var på det for noen måneder siden og synes det var veldig kleint. Vi var vel rundt 10 stykker. Først presenterte alle seg selv og hva de tidligere har jobbet med. Deretter snakket de masse om hvordan opplegget fungerer osv. Så stilte de spørsmål, og det var bare første mann til å svare. Det førte til at de samme snakka hele tiden, mens det var vanskelig for andre å komme til ordet. Tror ikke jeg sa en eneste ting på de spørsmålene, og fikk selvsagt ikke jobben. Så fikk vi en samtale på sånn 5 minutt alene, men da hadde jeg allerede mista gnisten helt og klarte ikke å gjøre det mye bedre der. Anonymkode: 95c99...589
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #3 Skrevet 28. august 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Var på det for noen måneder siden og synes det var veldig kleint. Vi var vel rundt 10 stykker. Først presenterte alle seg selv og hva de tidligere har jobbet med. Deretter snakket de masse om hvordan opplegget fungerer osv. Så stilte de spørsmål, og det var bare første mann til å svare. Det førte til at de samme snakka hele tiden, mens det var vanskelig for andre å komme til ordet. Tror ikke jeg sa en eneste ting på de spørsmålene, og fikk selvsagt ikke jobben. Så fikk vi en samtale på sånn 5 minutt alene, men da hadde jeg allerede mista gnisten helt og klarte ikke å gjøre det mye bedre der. Anonymkode: 95c99...589 Ja, skriver under på dette. Anonymkode: e6188...4ca
intet Skrevet 29. august 2019 #4 Skrevet 29. august 2019 hei du må være klar til å gjøre 5-minutt opplegg i faget som du tenker å undervise.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #5 Skrevet 29. august 2019 43 minutter siden, intet said: hei du må være klar til å gjøre 5-minutt opplegg i faget som du tenker å undervise. Kan du utdype dette? Anonymkode: f3e8d...77b
intet Skrevet 29. august 2019 #6 Skrevet 29. august 2019 ja de snakket først om PVS sine rutiner og regler, og stilte generelle spørsmål om våre tanker om oppdragelse. Så fikk vi beskjed at vi måtte se for oss en situasjon der vi får et rask oppdrag på skolen og hvordan du legger opp en kort undervisningsopplegg i faget ditt. Du velger selv tema og hva du vil snakke om og vise på tavla. Det kan være hva som helst - vise hvordan du kunne forklart et regne stykke i matte eller hvis du er engelsk lærer for eksempel, kan du snakke om forskjellen i britisk og amerikansk engelsk. (men det selvfølgelig tusenvis av ideer). De bare ser hvordan du er som formidler. Du har ca 30 minutt for å forberede deg ,og de har noen bøker fra skolen hvis det trengs. og det må ikke være mer enn 5 minutt. jeg anbefaler å velge noe enkelt og bare presentere det med smil og engasjement. Gjør du det, er kontrakten din i hendene dine.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #7 Skrevet 29. august 2019 30 minutter siden, intet skrev: ja de snakket først om PVS sine rutiner og regler, og stilte generelle spørsmål om våre tanker om oppdragelse. Så fikk vi beskjed at vi måtte se for oss en situasjon der vi får et rask oppdrag på skolen og hvordan du legger opp en kort undervisningsopplegg i faget ditt. Du velger selv tema og hva du vil snakke om og vise på tavla. Det kan være hva som helst - vise hvordan du kunne forklart et regne stykke i matte eller hvis du er engelsk lærer for eksempel, kan du snakke om forskjellen i britisk og amerikansk engelsk. (men det selvfølgelig tusenvis av ideer). De bare ser hvordan du er som formidler. Du har ca 30 minutt for å forberede deg ,og de har noen bøker fra skolen hvis det trengs. og det må ikke være mer enn 5 minutt. jeg anbefaler å velge noe enkelt og bare presentere det med smil og engasjement. Gjør du det, er kontrakten din i hendene dine. PVS er ikke bare skole men barnehage også. Anonymkode: d6fa9...e4a
intet Skrevet 29. august 2019 #8 Skrevet 29. august 2019 ja, det stemmer. Unnskyld at jeg glemte å nevne. det var ei som viste en veldig enkel lek for barnehagebarna. klappegreier eller sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå