AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Ja, vanligvis ville jeg ikke ha hilst på en kollega som ikke viser interesse for å bli kjent med meg, hilser selv noenganger osv. Men denne personen deler jeg kontor med. Jeg synes det er småfrekt at vedkommende går til andre kolleger for å småprate, men tar aldri initiativ til å innlede samtale med meg. Selv når jeg prøver å vise interesse for livet til vedkommende, har jeg inntrykk av at det er om å avslutte samtalen fortest mulig. Så jeg har gitt opp egentlig. Men merker det går utover selvbildet mitt. Vi er nødt til å henge sammen da vi er i samme team. Men det er jo kleint da.. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 5c66e...567
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Jeg ville hilst, på grunn av normal høflighet. Det er mange jeg hilser på men er ikke interessert å bli kjent med de av den grunn.
Nuttery Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 Siden dere deler kontor og det blir vanskelig å unngå vedkommende, hadde jeg tatt personen til side og spurt om det var noe galt, og sagt nøyaktig det du skriver her. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 Jeg ville også hilst, og oppført meg normalt høflig, men det er ikke alle kollegaer man ønsker å bli venner med, uten at det er noe galt med dem av den grunn. Anonymkode: 91776...8b8 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 Bare fortsett som vanlig. Hils og småprat. Jeg har også fått anklage om at jeg er uinteressert i å bli kjent og avslutter samtalen, men det mener jeg ikke. Sånn det er i mitt tilfelle hvertfall så er andre flinkere på å prate selv og å dra ting ut av andre, jeg er dårlig på å prate selv med mindre noen drar det igang og da ikke bare med "hva har du gjort i sommer", men helst noen som skravla går på og som forteller ditt og datt , så kommer jeg på ting jeg relaterer til det og kan komme med innskudd i samtalen. Kan jo være tilfelle for din kollega også og at hun ikke vet helt hva hun skal snakke med deg om og derfor bare svarer Ja/nei eller kort og du oppfatter det om at hun ikke vil prate selvom det ikke har noe med det å gjøre Anonymkode: 07755...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #6 Skrevet 27. august 2019 Fortsett å hilse som vanlig. Jobb med eget selvbilde og aksepter at hun ikke er interessert i å bli kjent med deg Anonymkode: 92271...986 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #7 Skrevet 27. august 2019 Ikke ta dette for alvorlig, slik er arbeidslivet. Alle passer ikke like godt sammen, du kan heller ikke kreve at personen skal dele noe av livet sitt til deg heller. Slapp helt av, ikke overanalyser, ikke spør og grav om alt mulig hvertfall. Mange liker ikke det, typisk tåkeprat "hva har du gjort i helgen" synes ikke alle noe om heller. Anonymkode: 00c14...689 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #8 Skrevet 27. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fortsett å hilse som vanlig. Jobb med eget selvbilde og aksepter at hun ikke er interessert i å bli kjent med deg Anonymkode: 92271...986 Vanlig problem, mennesker går til angrep fordi noen ikke vil bli kjent med de. Anonymkode: 00c14...689
MorTil2 Skrevet 27. august 2019 #9 Skrevet 27. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv når jeg prøver å vise interesse for livet til vedkommende, har jeg inntrykk av at det er om å avslutte samtalen fortest mulig. Kan det hende at vedkommende ikke ønsker å snakke om livet sitt med deg ? Hold deg til jobbprat, det må jo dere snakke om. Kanskje personen ikke trives med å blande privatliv og jobb, og da er det greit å holde samtalen til det dere begge har felles, nemlig arbeidsoppgaver og teamarbeidet dere har felles. Kan hende dere etterhvert blir bedre kjent, og får et "nærere" forhold. Hvis ikke, må du godta vedkommendes grenser. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #10 Skrevet 27. august 2019 Mulig det går mest på personkjemi rett og slett. Men du kan alltids ta det opp på en høflig måte. Siden dere faktisk må omgås i det daglige. Anonymkode: d748b...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #11 Skrevet 27. august 2019 Hils og vær høflig, forøvrig kan du konsentrere deg om jobben din. Anonymkode: a2514...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå