Gå til innhold

Er du overtroisk?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Med tanke på at det er fredag den 13. idag lurer jeg på om du er overtroisk??

Jeg annser ikke meg selv for å være særlig overtroisk, men går likevel ikke under stiger (hvis jeg kan unngå det), slår ikke opp paraplyer inne, og spytter meg tre ganger over skulderen hvis jeg ser en svart kattover veien.. :ler:

Men fredag den 13., har alltid vært en lykkedag for meg, merkelig nok! :sjarmor: Har fått to nye jobber tidligere fredag den 13., og faktisk også vunnet på flax-lodd! (var riktignok ikke mye jeg vant, men jeg vinner med hånden på hjertet ALDRI ellers)

Uansett, ha en fin dag allesammen!

Gjest Cerise
Skrevet

Nope, ikke særlig overtroisk, knapt tenkt over at det er fredag den 13. i dag.

Skrevet

Hehe, ante ikke at det var fredag den 13. i dag.

Er ikke veldig overtroisk tror jeg. Hopper over komlokk noen ganger.

Hvis jeg skulle spyttet meg tre ganger over skulderen hver gang en svart katt gikk over veien foran meg, hadde jeg gått tom for spytt ganske fort ettersom pusen min er helt svart. :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg prøver å unngå å trå på kumlokk. :ler:

Skrevet

Nope, dette er en flott dag :wink:

Gjest ilska
Skrevet

Fredag den 14, 13 eller 17 har ingen betydning.

Trettende etasje, rom nummer 13 har heller ikke noen innflytelse på meg.

En blåmandag derimot, kan føles kritisk...

Jeg er ikke overtroisk, og stiller meg ikke som allviter når det gjelder "overnaturlige ting", selv om jeg har noen løse teorier. Ting vi ikke kan forklare er sikkert helt naturlige, det er bare vi mennesker som ikke har begrep om det som ikke kan forklares med to korte setninger...slik språket er f.eks. i såpeoperaer...

Gjest Spacegirl
Skrevet

Var ikke klar over at det er fredag 13. i dag engang jeg...

Skrevet

Er veldig lite overtroisk vil jeg si.

Skrevet

Jeg er ikke overtroisk.

Skrevet
Jeg prøver å unngå å trå på kumlokk. :ler:

Jeg også :ler:

Men ellers er jeg ikke overtroisk.

Er født på fredag 13. og anser derfor denne dagen som en stor lykke dag :tommelsmil:

Gjest Aurélie
Skrevet

Tja, denne uka har, frem til idag, vært ganske bra. Men idag har det ene tullet etter det andre skjedd, og det toppet seg med en gedigen krangel nå ikveld. Slike ting får en jo til å lure. Hvorfor akkurat idag.. :-?

Jeg er født på en dato som skal være et lykketall, 3. Og jeg velger å tro litt på denslags små "lykkebringende" ting, men legger ikke så mye i det. Dog tror jeg på astrologi, til en viss grad. Og det må jo kunne karakteriseres som overtro, siden det overhodet ikke er vitenskapelig fundamentert.

Gjest Sissi
Skrevet

Ikke spes overtroisk nei, men unngår å gå under stiger :ler:.

Skjønte først at det var 13. da jeg skulle betale regninger (og det er forsåvidt vondt nok å gjøre det, :ler: , men det har lite med fredag 13. å gjøre....)

Men hva er det med kumlokk? :klø: hva galt har de gjort eller kanskje heller: hva galt kan de gjøre??

Gjest Aurélie
Skrevet

Men hva er det med kumlokk? :klø: hva galt har de gjort eller kanskje heller: hva galt kan de gjøre??

Kanskje de forsvinner hvis du tråkker på de, og du havner ned i det store intet :o :ler:

Jeg hopper fortsatt over/går utenom kumlokk. Gammel "barnelærdom". Ser sikkert rimelig idiotisk ut, men det går helt automatikk i det.

Gjest Sissi
Skrevet

Havner i Kina da - med andre ord :hoho:

Siden jeg ikke har visst at kumlokk er skumle så har jeg sikkert gått på maaaaange :o . Så da vet jeg og at man ikke forsvinner i hvertfall :ler:

Ingen som vet hva det kommer av?

Gjest Anonymous
Skrevet

Er egentlig ikke så veldig overtroisk, men en gang jeg var i byen så gikk jeg en liten omvei for ikke å måtte gå under en stige. Kan hende mannen i stigen slapp malingsspannet akkurat når jeg gikk under da. :roll:

Gjest skindeep
Skrevet
Er egentlig ikke så veldig overtroisk' date=' men en gang jeg var i byen så gikk jeg en liten omvei for ikke å måtte gå under en stige. Kan hende mannen i stigen slapp malingsspannet akkurat når jeg gikk under da. :roll:[/quote']

Det var meg da... :)

Skrevet

Gjør det samme som Skindeep - går heller forbi enn under stiger. Men også for meg er det av praktiske grunner. Ville ikke likt å få malingsspannet i hodet (og forsåvidt ikke maleren eller stigen heller). :wink:

Gjest seroxata
Skrevet

er vel egentlig litt overtroisk, men hadde glemt det var fredag den 13 i går jeg... og jeg hadde det helt utmerket sammen med kjæresten og et annet par :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...