Gå til innhold

Blir så stiv i hoftene når jeg rir!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og forsåvidt også når jeg står bredbent på alle fire. Og det plager meg veldig. 

Har noen erfaring med øvelser som kan hjelpe for å myke opp og styrke musklene i og rundt hoftene?

Har god erfaring med en fysioterapeut (kvinne) med å jobbe langsiktig med andre muskulære problemer. Er det helt bak mål sosialt uakseptabelt å komme til henne og være ærlig på hva problemet er denne gangen?

Anonymkode: 8828b...9c4

Videoannonse
Annonse
Gjest no-no-noir
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen erfaring med øvelser som kan hjelpe for å myke opp og styrke musklene i og rundt hoftene?

Har god erfaring med en fysioterapeut (kvinne) med å jobbe langsiktig med andre muskulære problemer. Er det helt bak mål sosialt uakseptabelt å komme til henne og være ærlig på hva problemet er denne gangen?

Vet ikke. Men kan du ikke bare si at dette er noe som hemmer deg når du trener, sykler, rir hest eller hva det nå måtte være? Antar at eventuell diagnose og behandling vil være den samme uansett. 

Har dessverre ikke tips til øvelser. Sliter med hofter selv og har aldri funnet noe som hjelper ordentlig.

Skrevet

dans (salsa osv) prøv "figure 8" trening - vrikk og vri, roter og beveg deg, og knip - knip, knip.. god bekkenkontroll er minst like viktig.. og dersom det hemmer deg er det helt innafor å si det til en fagperson forøvrig.. Du trenger ikke gå i detalj akkurat, bare si at stive hofter hemmer deg. 

Skrevet

Mange har for stramme hofteleddsbøyere på grunn av mye sitting. Anbefaler å tøye musklene, du finner sikkert forklaring om du googler «tøye hofteleddsbøyer». Det kan også hjelpe å ta lengre skritt når du går, strekk godt ut i steget. 

Jeg sliter en del med hoftene og de har alltid vært en hindring når jeg rir (hest, vel å merke). Tøyeøvelser og trening av rumpa har hjulpet litt. Er litt sløv med tøyingen, så kunne sikkert vært enda bedre. Styrkeøvelsen jeg gjør mye er å ligge på siden med knærne trekt litt opp, og med treningsstrikk rundt beina (over kneet). Sprer da beina ved å løfte øverste kne oppover. Da trener du muskulaturen som sørger for god stabilitet i hoften. Vet ikke hva øvelsen heter :klo: 

Anonymkode: 42d87...784

• Liker 1
Skrevet

YouTube/Strech_me. 

Anonymkode: 269d8...3ba

Skrevet

Yoga og squats . Hadde virkelig ikke sagt hva problemet var til fysioterapeuten nei 

Anonymkode: e7c33...a9a

Skrevet

Som proffesjonell har vel en fysioterapeut taushetsplikt, så det burde vel ikke være et problem. Sannsynligheten for at hun også har sex og forstår problemet er nok ganske stor.

Gjest fitteslikker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei!
Målet til både deg og henne er at du skal ha et så godt liv som mulig. Også et så godt sex liv som mulig. Med andre ord, et så godt helhetlig liv inkludert sex som mulig uten plager og/eller smerter.
Selvsagt det være fornuftig, å i tillegg rådføre deg med et helsestudio om hvordan på best mulig måte trene hofte og annen muskulatur.         

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...