AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Hallo Datteren vår på 2.5 har sluttet med bleie og greier det fint. Hun har også et veldig fint ordforråd og fin uttale, lange setninger og generelt flink. Nå i det siste har hun derimot begynt å tisse i buksa, nekter å gå på do, og i tillegg begynt å snakke babyspråk. Altså skikkelig kleising. Hun vil også ha melk på flaske. Hun begynner snart i bhg, så kjenner jeg er litt stresset, og hun har i det siste lekt mye med fetteren sin som er laangt bak i henne, men vet ikke om det har noe med det å gjøre.. Hvorfor skjer dette? Hvordan kan jeg møte jenta mi best her? Jeg har alltid snakket vanlig med henne, jobbet for å gi henne god selvtillit osv, lekt masse med henne.. Eller er det bare en fase..? Anonymkode: 1f936...05c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjalusi ? Anonymkode: 4acd2...427 Aner ikke. Ingen ny baby, ingen katt.. Men det har skjedd mye at hun har måttet dele lekene sine, og det liker hun ikke. Kan det virkelig være så lite som skal til..? Anonymkode: 1f936...05c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 55 minutter siden, AnonymBruker said: Hallo Datteren vår på 2.5 har sluttet med bleie og greier det fint. Hun har også et veldig fint ordforråd og fin uttale, lange setninger og generelt flink. Nå i det siste har hun derimot begynt å tisse i buksa, nekter å gå på do, og i tillegg begynt å snakke babyspråk. Altså skikkelig kleising. Hun vil også ha melk på flaske. Hun begynner snart i bhg, så kjenner jeg er litt stresset, og hun har i det siste lekt mye med fetteren sin som er laangt bak i henne, men vet ikke om det har noe med det å gjøre.. Hvorfor skjer dette? Hvordan kan jeg møte jenta mi best her? Jeg har alltid snakket vanlig med henne, jobbet for å gi henne god selvtillit osv, lekt masse med henne.. Eller er det bare en fase..? Anonymkode: 1f936...05c Jeg har alltid bare akseptert disse fasene. Jo mer aksepterer jo kjappere går de over tror jeg. Ikke unormalt for de små å ville være litt baby innimello. Hender fortsatt 3,5 åringen skal opp i bæreselen. Men 5 min der så har hun det behovet dekket for lang tid tror jeg, hehe. Har oftest vært et "rop" om behov for mer nærhet og trygghet i litt vanskelige faser. Men heldigvis aldri begynt å tisse på seg da. Men har matet henne mye ved bordet, hehe. Særlig etter hun ble storesøster da hun var akkurat 2 år. Må huske at de er ikke akkurat store når de er 2,5 år altså. Fortsatt veldig små barn vi snakker om. Noen ganger nesten vanskeligst for de med godt språk, fordi det er så fort gjort å se de som mye større enn de egentlig er, når de snakker nesten som oss voksne. Følelser og håndtering av disse henger på ingen måte med selv om språket ellers er godt. Nå som mi er 3,5 begynner hun å bli litt større, syntes liksom hun hadde begynt å komme seg! Så gikk hun over på storbanrsavdeling og da ser jeg jo igjen hvor liten hun egentlig er, ifht de som er 4,5 og 6. Og bare å tenke på hvor lita hun var da hun var 2,5... Anonymkode: 1dae9...4a8 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 Etter at eldste her fikk en lillebror ble han litt baby igjen 😛 ville mates med skje og ene og det andre 😂 men det gikk fort over igjen. Anonymkode: a912f...00a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #6 Skrevet 27. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Aner ikke. Ingen ny baby, ingen katt.. Men det har skjedd mye at hun har måttet dele lekene sine, og det liker hun ikke. Kan det virkelig være så lite som skal til..? Anonymkode: 1f936...05c For noen kan det faktisk være så lite som skal til, men det vil gå over. Anonymkode: 4acd2...427
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #7 Skrevet 27. august 2019 Hei. Småbarn lærer ved hjelp av skuespill, så det å late som om man er baby er noe de aller fleste barn gjør periodevis. Det er slik de lærer at man først er baby, så barn, voksen osv, og det er sånn de setter det de ser rundt seg inn i kontekst. Bare kose dere og leke baby! Leker fortsatt baby av og til med jenta mi på 4, akkurat som at jeg også leker i trær, med duplo o.l. At hun tisser i buksa er jo litt kjedelig, men kanskje hun slutter med akkurat det om dere finner andre måter å leke ut babytankene hennes på? Anonymkode: 0fdea...ba0
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #8 Skrevet 27. august 2019 Ts her Jeg tenker selvsagt det verste, at hun higer etter oppmerksomhet og hennes måte å vise det på er å være baby og tisse i buksa. Som en reaksjon på at hun føler seg oversett. Altså, jeg håper og tror at det ikke er tilfellet. For jeg er jo alltid med henne, og gjør jo det en mor skal gjøre.. Uff, dette er så vanskelig. Burde jeg bare begynne med de bleiene igjen kanskke.? Hun slår seg vrang. Anonymkode: 1f936...05c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #9 Skrevet 27. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her Jeg tenker selvsagt det verste, at hun higer etter oppmerksomhet og hennes måte å vise det på er å være baby og tisse i buksa. Som en reaksjon på at hun føler seg oversett. Altså, jeg håper og tror at det ikke er tilfellet. For jeg er jo alltid med henne, og gjør jo det en mor skal gjøre.. Uff, dette er så vanskelig. Burde jeg bare begynne med de bleiene igjen kanskke.? Hun slår seg vrang. Anonymkode: 1f936...05c Bare skaff seg boka Barnehageårene av Hedvig Montgomery. Anonymkode: 72ab6...557
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #10 Skrevet 27. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare skaff seg boka Barnehageårene av Hedvig Montgomery. Anonymkode: 72ab6...557 Har den, får lese resten 😂 Anonymkode: 1f936...05c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #11 Skrevet 27. august 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hallo Datteren vår på 2.5 har sluttet med bleie og greier det fint. Hun har også et veldig fint ordforråd og fin uttale, lange setninger og generelt flink. Nå i det siste har hun derimot begynt å tisse i buksa, nekter å gå på do, og i tillegg begynt å snakke babyspråk. Altså skikkelig kleising. Hun vil også ha melk på flaske. Hun begynner snart i bhg, så kjenner jeg er litt stresset, og hun har i det siste lekt mye med fetteren sin som er laangt bak i henne, men vet ikke om det har noe med det å gjøre.. Hvorfor skjer dette? Hvordan kan jeg møte jenta mi best her? Jeg har alltid snakket vanlig med henne, jobbet for å gi henne god selvtillit osv, lekt masse med henne.. Eller er det bare en fase..? Anonymkode: 1f936...05c Når barn går tilbake i utvikling (regresjon) ved babyspråk og tissing, ER det noe som skjer. Dette MÅ du til bunns i. Få hjelp om du må. Anonymkode: 21233...c9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå