Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere god beskrivelse på hvorfor jordmor/lege mente at det var akkurat dette kjønnet på UL? Som senere viste seg å være feil? Var jordmor/lege 100% sikker på kjønnet som etterhvert viste seg å være feil?

Jeg har vært på to ultralyd. Den første var jordmor usikker, men trodde det var jente. Den andre var jordmor veldig sikker og viste oss underlivet, og hva de tre strekene var. Hun var skråsikker på at det var en liten jente. Men jeg får så mange kommentarer fra andre som skremmer meg hvor de sier at «venninna mi, tanta mi, mammaen min...osv » fikk også beskjed om gutt/jente men noe annet kom ved fødsel. 

Jeg vil rett og slett bare vite andre sine historier. Jeg vurderer å ta enda en ultralyd bare for å være sikker. En jente er svært ønsket hos oss, og jeg føler meg rett og slett bare veldig nervøs. 

Vil også legge til at jeg ikke er interessert i å høre at jeg burde være glad uansett så lenge babyen er frisk og kjønn ikke er så viktig. Dette er jeg fullt klar over, og jeg er ikke interessert i å høre andre kommentarer annet en svar på spørsmålene jeg stiller 😊

Anonymkode: 97b4e...bd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du på 3D ultralyd? 

Jordmor på ordinær ultralyd med oss lette lenge etter kjønn fordi han lå med bena i kryss. Men var sikker på at det var gutt. Jeg ville uansett ha 3D ultralyd så ble en ekstra sjekk der. Fikk nesten ingen bilder av han da han lå med hode ned allerede i uke 28, men hun bekreftet at det var gutt, selvom han også nå lå med bena i kryss så fikk kun se pungen😅 

Det er nok ikke så ofte de tar feil lenger. Det skjer nok men sjelden. 😊

Skrevet

Du burde være glad babyen er frisk og uansett kjønn.

Kvalmt av deg som mor...

Anonymkode: 3ebdc...7b9

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, Anjatapinjata skrev:

Skal du på 3D ultralyd? 

Jordmor på ordinær ultralyd med oss lette lenge etter kjønn fordi han lå med bena i kryss. Men var sikker på at det var gutt. Jeg ville uansett ha 3D ultralyd så ble en ekstra sjekk der. Fikk nesten ingen bilder av han da han lå med hode ned allerede i uke 28, men hun bekreftet at det var gutt, selvom han også nå lå med bena i kryss så fikk kun se pungen😅 

Det er nok ikke så ofte de tar feil lenger. Det skjer nok men sjelden. 😊

Jeg har ikke bestilt 3D enda fordi jeg har egentlig ikke sett behovet. Alt tyder på en frisk og fin baby, og babyen vil vi jo uansett se når den er født. Men har vurdert det nå pga redselen for feil kjønn samt alle kommentarer jeg får ang det at jeg ikke kan stole på at jeg har fått beskjed om riktig kjønn 😞  Tiden renner jo også snart ut for å få tatt 3D ultralyd så jeg burde vel egentlig bestemme meg snart. 

Anonymkode: 97b4e...bd3

Skrevet

"Redselen for feil kjønn" Herregud. :roll: 

Anonymkode: cf24a...40e

• Liker 8
Skrevet

Auau mammahjertet!!! 

Du burde være glad så lenge babyen er sunn og frisk. 

Anonymkode: 158fb...975

• Liker 4
Skrevet

Må du vite det før babyen kommer da? 

Av nettopp den grunnen, at "venninna mi, tanta mi, mammaen min, osv" har opplevd at lege/jordmor har tatt feil kjønn på ultralyd, så valgt jeg å ikke vite. Bedre å glede seg over resultatet, enn å forberede seg på en ting også ender det opp med å bli noe annet. 

Anonymkode: 373a6...595

Skrevet

Herregud da folkens, hun er jo glad i barnet uansett. 

MEN tanken om feil kjønn er vel mer fordi hun ønsker å kjøpe inn klær. Litt dumt å ha fine kjoler liggende om det skulle vise seg å være gutt og ikke jente som de fikk opplyst.

Har ingen erfaring selv, da vi aldri ba om å få vite kjønn. Men har kjent på den følelsen av skuffelse (selv om vi så klart er kjempelykkelig over et friskt barn) da mange gikk rundt å sa -jenta som kommer nå- under graviditet nr.2 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke så ofte de ser feil kjønn på ultralyd med dagens ultralyd apparater, og har jordmor sett disse typiske 3 strekene for underlivet til jentefosteret så har hun nok hatt et godt bilde. Jeg ville slått meg til ro med det. Høres ikke helt bra ut å være så stresset for at det er opplyst feil kjønn. Er det veldig viktig for deg får du bare bestille enda en ultralyd da

Anonymkode: 82f43...512

• Liker 1
Skrevet

Seriøst, folkens! Jaggu klarer dere å lage kvalm i et UL-innlegg også... Søk hjelp!

TS er ikke redd for å få "feil" kjønn! Tipper enkelt at hun vil shoppe litt jente- eller gutteklær 😉

TS, har hun sett de tre "strekene" så er det en jente! Når baby "sitter" på UL-apparatet, så man ser rett oppi stumpen, så ser man lett om det er jente eller gutt, veldig tydelig forskjell.

Filmer man fosteret på siden, så kan pung lett forveksles med forstørrede kjønnslepper, og omvendt 😊

Anonymkode: 0da1e...401

• Liker 3
Skrevet

Herregud for en gjeng dramaqueens! Å ville vite kjønnet er ikke ensbetydende med at man ikke bryr seg om barnet er friskt. Det virker ganske åpenbart at det allerede er stadfestet. Jeg fikk vite jente (usikker)i uke 12 og jente (ganske sikkert) i uke 16. Var en jente ✌🏻

Anonymkode: 4ddb7...bbc

Skrevet

Jordmor på OUL mente det var kanskje ei jente, men hun var ikke sikker. Men hun trodde nå det. Og før det, på UL i uke 12, så kunne de ikke si noe om kjønn. Vi bestemte oss til slutt å vente og se. Jeg var veldig frem og tilbake på om jeg skulle ta ekstra UL eller ikke, men samboeren sa, la det bli en overraskelse, og jeg ble med på det. Ble litt ekstra spennende fødsel, «men er det faktisk ei jente?» ja, det var ei jente. :) 

Anonymkode: 90e4d...d4d

Skrevet

Enda flere som ønsker jente, men som er redd for at det er en gutt? 

Igjen😂

Anonymkode: 9c694...afe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...