Gå til innhold

Våknet av at det var vondt å svelge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Au, så vondt å svelge.Slapp, tung i kroppen. Litt tett i nesen. Hjemme fra jobb. Litt feber. Halsbetennelse eller? Vits å gå til lege? 

Anonymkode: 6729c...283

Skrevet

Neppe poeng i å ta seg fri heller, så lenge du ikke arbeider i helsevesenet. En lett halsbetennelse er som en forkjølelse - bare å ignorere. Drikk varm te med honning og kom deg ut i varmen.

Anonymkode: 933cf...39e

• Liker 3
Skrevet

Slitt med det samme i flere dager. Har feber og skikkelig hodepine også. Tror det er noe som går. 

Anonymkode: 869c9...651

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neppe poeng i å ta seg fri heller, så lenge du ikke arbeider i helsevesenet. En lett halsbetennelse er som en forkjølelse - bare å ignorere. Drikk varm te med honning og kom deg ut i varmen.

Anonymkode: 933cf...39e

TS har feber, så da er det lurt å holde seg hjemme. Men det er neppe behov for å dra til legen. Høres ut som en forkjølelse, du merker om det utarter seg til noe mer. 

Anonymkode: b9930...e67

• Liker 1
Skrevet

"Litt feber"?  Enten har man feber, eller så har man ikke feber.  Temperaturen varierer daglig med opptil en grad i forskjell uten aktivitet.

Du har et svakt tilfelle av en forkjølelse.

Gå til legen så han eller hun kan få inn noen ekstra kroner.

Skrevet

Jeg har samme problem (vondt i halsen - har hovnet opp så det er ca halvparten så mye plass som til vanlig, "litt feber", hodepine, slapp) men har ikke engang vurdert seriøst å være hjemme fra jobb. Og legebesøk er virkelig helt utenkelig 😂 Det går jo over! 

Ta en smertestillende/febernedsettende tablett og kom deg på jobb, ts... med mindre du jobber med svært sårbare (syke) pasienter. 

Anonymkode: 2989a...92a

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme problem (vondt i halsen - har hovnet opp så det er ca halvparten så mye plass som til vanlig, "litt feber", hodepine, slapp) men har ikke engang vurdert seriøst å være hjemme fra jobb. Og legebesøk er virkelig helt utenkelig 😂 Det går jo over! 

Ta en smertestillende/febernedsettende tablett og kom deg på jobb, ts... med mindre du jobber med svært sårbare (syke) pasienter. 

Gjelder det å komme seg på jobb om det viser seg å være streptokokker og?

Anonymkode: 5b3ef...ebf

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder det å komme seg på jobb om det viser seg å være streptokokker og?

Ja, såfremt ikke allmenntilstanden blir veldig dårlig. Legene går mer og mer bort fra å gi antibiotika ved strep-hals nå, ettersom kroppen i de aller fleste tilfellene ordner opp selv uten antibiotika. Dessuten er det vel lite trolig at ts har streptokokker ettersom hun er tett i nesen og kun har "litt feber". 

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, såfremt ikke allmenntilstanden blir veldig dårlig. Legene går mer og mer bort fra å gi antibiotika ved strep-hals nå, ettersom kroppen i de aller fleste tilfellene ordner opp selv uten antibiotika. Dessuten er det vel lite trolig at ts har streptokokker ettersom hun er tett i nesen og kun har "litt feber". 

Jeg tror det med at den ordner opp selv uten antibiotika varierer, jeg har ihvertfall blitt ut av dimensjoner så dårlig av streptokokker at jeg ble dehydrert og måtte legges inn på sykehus. Men, du har sikkert rett mtp litt halsbetennelse, jeg har bare akkurat vært igjennom heftig halsbetennelse igjen som begynte med litt halsvondt og litt feber.. og endte opp med å så vanvittig syk igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...