AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 I fjor gikk en venn av meg langt over streken. Jeg opplevde det som seksuelt krenkende, men han er en homofil mann, så jeg vet ikke helt hva jeg skal føle. Det han gjorde, og han gjorde dette i edru tilstand, gjorde han som en spøk. Han mente aldri å "krenke" meg, han mente aldri å misbruke meg, og for han var det ikke seksuelt. Tror jeg i alle fall. Vi var på stranda sammen med noen andre. Jeg badet ikke, og jeg lå på magen med kjole på på et teppe og leste bok. Han hadde på seg en tynn badeshorts. Vi er ganske gode venner, vi har ofte fysisk kontakt. For eksempel kan en av oss finne på å daske den andre på rumpa eller noe på tull. Vi gjør slike ting av og til, og det er ikke noe seksuelt, men denne gangen var annerledes fordi han la seg oppå meg. Jeg lå på teppe mitt på magen, og han la seg opp meg og begynte å "jukke" eller hva man kaller det. Dry humping? Jeg kom meg ikke opp fordi jeg er 165cm og han er en stor voksen mann. Jeg ble presset ned i bakken og det var vanskelig å puste. Jeg kjente hele kroppen hans presset mot min. Han hadde bare en tynn badeshorts, så jeg kjente hans... ja, du vet... presse mot meg. De fleste av vennene våres var i sjøen, men en kamerat sa at han skulle gi seg. Jeg greide ikke si noe. Dette var som sagt i fjor, men jeg greier ikke helt å slutte å tenke på det. Det er ikke sånn at jeg tenker på det hele tiden, og vi er fremdeles gode venner. Han har ikke gjort noe lignende siden, og jeg tror genuint ikke at han ville skade meg, men det var en veldig ekkel opplevelse. Jeg følte meg helt hjelpesløs og det var ubehagelig, og noen ganger så tenker jeg på det, på hvordan det føltes å ligge under han uten å kunne gjøre noe. Er det noen som har hatt lignende opplevelser? Vil jeg noen gang slutte å tenke på det? Jeg ønsker ikke å fortelle han hvordan det var, fordi jeg vil ikke ødelegge et vennskap. Jeg ønsker ikke at han skal få dårlig samvittighet, men samtidig så sliter jeg litt med dette. Jeg tør ikke prate med en venninne heller fordi vi har felles venner. Anonymkode: 6f3b3...7ee
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Må være forferdelig. Anonymkode: 496fa...291 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 Har du opplevd overgrep siden du reagerer såpass sterkt på det? Trigget en gammel følelse kanskje. Hvis du ikke vil snakke med han eller venninner kan du jo snakke med en psykolog eller liknende. Men jeg tror det beste vil være å snakke med han, selv om det ikke er så mye han kan gjøre utenom å si unnskyld Anonymkode: f050c...e8c 12
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 Høres mer ut som en som ville gjøre deg mest mulig våt av vannet han hadde på kroppen enn det du tolker. Forstår ikke at det kan ha skjedd noe annet. På tide å komme seg til psykolog hvis du er så plaget av det. Anonymkode: 35149...59e 13
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 Du burde gå til psykolog for å bli litt tøffere. Dette er ikke noe å bli så lei seg for. Opplevd noe tidligere? Anonymkode: d5351...d67 23
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #6 Skrevet 27. august 2019 Dette hadde jeg også reagert på. Jeg synes du bør ta en prat med ham. Anonymkode: 1f4ef...dca 13
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #7 Skrevet 27. august 2019 Jeg tror nok at du trenger å snakke med han om det. Dette er noe som plager deg og kommunikasjon er viktig mellom venner også. Om du syns det er vanskelig å snakke om det, kan du skrive et brev/melding til han og forklare deg og si at du ønsker å prate om det. Hvis det blir for vanskelig å snakke med han så burde du i hvert fall snakke med noen andre. Klem Anonymkode: b7a7c...680 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #8 Skrevet 27. august 2019 Dere som mobber trådstarter må være menn! Det er et ganske stort overgrep å få en uønsket pikk gnidd til den nesten nakne kroppen sin! Skjønner godt at du plages av dette ts! Jeg hadde også en homofil kamerat, det gikk fint i flere år men så ble han plutselig litt mer touchy og upassende. Jeg prøvde liksom å ikke se på det på noe sånn måte og tenkte at jeg måtte ha tatt det feil eller være for følsom, men så skjedde to episoder til som var ganske drøye. En gang jeg kom til han for å henge som vi pleide så står han naken i dusjen, med dusjforhenget til siden og badedøra åpen. Badet var rett foran inngangsdøra så fort man kom inn der så det var ikke mulig å ikke se han. Han ble stående å dusje å si halla og gni seg på kroppen og der nede og late som ingenting men jeg ble helt sjokka! Men så var han så vanlig på det så jeg tenkte at kanskje han bare hadde blitt veldig komfortabel med meg og så meg som en av gutta i guttegarderoben eller noe så jeg kommenterte det aldri som noe problem. Ca en måned senere så sov jeg over der fordi jeg var altfor full og sliten til å gå hjem for siste t banen hadde gått og det var langt å gå. Han drev å flytta så det var bare en knekt to seters sofa og en stol i stua så han sa jeg kunne sove i senga. Det føltes ubehagelig når han spurte men han var jo homo tenkte jeg så dette måtte jo gå bra. Vel , det var ikke mange minuttene før han begynte å ta på meg i senga...! Jeg reiste meg opp og dro derfra og møtte han bare to ganger til som venn etter det, kjempe korte treff ute i offentligheten så brøt jeg vennskapet og sa at jeg ikke ville ha noe mer med han å gjøre fordi han var ekkel. Jeg nevnte aldri selve episodene men det må han ha skjønt selv.... For meg var det så ille at jeg de neste par årene unngikk bevisst alle steder som jeg tenkte det var en mulighet at han ville være for jeg ville ikke treffe på han fordi jeg syns det hele var så krenkende overtramp!!!!! Jeg har sett han tre fire ganger iløpet av de siste 3-4 årene og jeg får alltid en grøssende kvalm følelse blandet med nesten litt panikkubehag og vil ikke snakke med han. Etter noen år uvennskap konfronterte han meg en gang jeg møtte han tilfeldig og spurte hvorfor jeg hadde vært så dårlig venn å droppet han og da svarte jeg bare at dårlig venn var det han som var, så snudde jeg ryggen og gikk. Jeg kan egentlig bare råde deg til å kutte kontakt , jeg klarte hvertfall ikke se på vennen min som før igjen etter å ha blitt tvunget til å se kroppen hans i dusjen og at han la seg helt inntil meg i senga og begynte å kile på kroppen min. Grøss ekkel følelse i kroppen av å gjenfortelle det her nå! Anonymkode: 25a11...e89 8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #9 Skrevet 27. august 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres mer ut som en som ville gjøre deg mest mulig våt av vannet han hadde på kroppen enn det du tolker. Forstår ikke at det kan ha skjedd noe annet. På tide å komme seg til psykolog hvis du er så plaget av det. Anonymkode: 35149...59e Hva skjer med å dysse ned overgrep? Sier du også når en jente blir voldtatt at nei gjerningsmannen må ha snublet og tilfeldigvis fått penisen sin i deg, du overreagerer ..... ???? Anonymkode: 25a11...e89 15
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. august 2019 #10 Skrevet 27. august 2019 Ja, du må ta en prat, siden dere fortsatt er gode venner. Kanskje han til og med føler litt på det samme selv. Hadde lett prøvd å snakke ut om dette og prøvd å løse det Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #11 Skrevet 27. august 2019 Tydeligvis ikke så homofil likevel... Anonymkode: d38b7...db0 4
Spøkelse Skrevet 27. august 2019 #12 Skrevet 27. august 2019 Jeg har dessverre et inntrykk av at noen homofile menn (noen! ikke alle! ding ding!) tror de bare kan "ta seg til rette" på venninners kropp, for de er jo homo? Vet ikke om det er tilfelle for din venn. Jeg er enig i at sånn som du beskriver det, så var det nok ikke vondt ment - men det er KLART det kan oppleves forferdelig ubehagelig! Du kan ta det opp med han på en pen måte og få det ut av verden. Det kommer til å være litt rart, jeg hadde en lignende samtale med en venninne etter å ha tenkt mange måneder på noe som plaget meg.. men det gikk fint. Jeg hadde en slags avslutning med å si at det var godt for meg å få snakket om det og at jeg tok det opp fordi jeg var glad i henne og trives så godt med vennskapet ellers. 9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #13 Skrevet 27. august 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du opplevd overgrep siden du reagerer såpass sterkt på det? Trigget en gammel følelse kanskje. Hvis du ikke vil snakke med han eller venninner kan du jo snakke med en psykolog eller liknende. Men jeg tror det beste vil være å snakke med han, selv om det ikke er så mye han kan gjøre utenom å si unnskyld Anonymkode: f050c...e8c Ja, jeg har opplevd et overgrep før. Det kan godt være at det gjorde det verre, men det var jo også veldig flaut. Han kameraten som ba han slutte kjente ikke jeg så godt på den tiden, så jeg ble flau over at han så det, men samtidig vag det bra. Heldigvis reagerte han og ga beskjed om at han ikke kunne gjøre sånn mot jenter. Anonymkode: 6f3b3...7ee 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #14 Skrevet 27. august 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres mer ut som en som ville gjøre deg mest mulig våt av vannet han hadde på kroppen enn det du tolker. Forstår ikke at det kan ha skjedd noe annet. På tide å komme seg til psykolog hvis du er så plaget av det. Anonymkode: 35149...59e Han var ikke våt, han solte seg. Dessuten lagde han sexlyder og dry humpet meg. Anonymkode: 6f3b3...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #15 Skrevet 27. august 2019 29 minutter siden, Spøkelse skrev: Jeg har dessverre et inntrykk av at noen homofile menn (noen! ikke alle! ding ding!) tror de bare kan "ta seg til rette" på venninners kropp, for de er jo homo? Vet ikke om det er tilfelle for din venn. Jeg er enig i at sånn som du beskriver det, så var det nok ikke vondt ment - men det er KLART det kan oppleves forferdelig ubehagelig! Du kan ta det opp med han på en pen måte og få det ut av verden. Det kommer til å være litt rart, jeg hadde en lignende samtale med en venninne etter å ha tenkt mange måneder på noe som plaget meg.. men det gikk fint. Jeg hadde en slags avslutning med å si at det var godt for meg å få snakket om det og at jeg tok det opp fordi jeg var glad i henne og trives så godt med vennskapet ellers. Ja. Også er noen homofile menn egentlig bifile også. Det tar tid å finne ut seksualiteten sin og de tenker gjerne med en gang de merker de liker gutter at de er homo, men så med tiden så er de egentlig nysgjerrig og tent på jenter også Anonymkode: 25a11...e89 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #16 Skrevet 27. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han var ikke våt, han solte seg. Dessuten lagde han sexlyder og dry humpet meg. Anonymkode: 6f3b3...7ee Fy søren ikke greit! Kvalmt og respektløst! Snakk med han om det og fas ut "vennskapet"! Anonymkode: 25a11...e89 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #17 Skrevet 27. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som mobber trådstarter må være menn! Det er et ganske stort overgrep å få en uønsket pikk gnidd til den nesten nakne kroppen sin! Skjønner godt at du plages av dette ts! Jeg hadde også en homofil kamerat, det gikk fint i flere år men så ble han plutselig litt mer touchy og upassende. Jeg prøvde liksom å ikke se på det på noe sånn måte og tenkte at jeg måtte ha tatt det feil eller være for følsom, men så skjedde to episoder til som var ganske drøye. En gang jeg kom til han for å henge som vi pleide så står han naken i dusjen, med dusjforhenget til siden og badedøra åpen. Badet var rett foran inngangsdøra så fort man kom inn der så det var ikke mulig å ikke se han. Han ble stående å dusje å si halla og gni seg på kroppen og der nede og late som ingenting men jeg ble helt sjokka! Men så var han så vanlig på det så jeg tenkte at kanskje han bare hadde blitt veldig komfortabel med meg og så meg som en av gutta i guttegarderoben eller noe så jeg kommenterte det aldri som noe problem. Ca en måned senere så sov jeg over der fordi jeg var altfor full og sliten til å gå hjem for siste t banen hadde gått og det var langt å gå. Han drev å flytta så det var bare en knekt to seters sofa og en stol i stua så han sa jeg kunne sove i senga. Det føltes ubehagelig når han spurte men han var jo homo tenkte jeg så dette måtte jo gå bra. Vel , det var ikke mange minuttene før han begynte å ta på meg i senga...! Jeg reiste meg opp og dro derfra og møtte han bare to ganger til som venn etter det, kjempe korte treff ute i offentligheten så brøt jeg vennskapet og sa at jeg ikke ville ha noe mer med han å gjøre fordi han var ekkel. Jeg nevnte aldri selve episodene men det må han ha skjønt selv.... For meg var det så ille at jeg de neste par årene unngikk bevisst alle steder som jeg tenkte det var en mulighet at han ville være for jeg ville ikke treffe på han fordi jeg syns det hele var så krenkende overtramp!!!!! Jeg har sett han tre fire ganger iløpet av de siste 3-4 årene og jeg får alltid en grøssende kvalm følelse blandet med nesten litt panikkubehag og vil ikke snakke med han. Etter noen år uvennskap konfronterte han meg en gang jeg møtte han tilfeldig og spurte hvorfor jeg hadde vært så dårlig venn å droppet han og da svarte jeg bare at dårlig venn var det han som var, så snudde jeg ryggen og gikk. Jeg kan egentlig bare råde deg til å kutte kontakt , jeg klarte hvertfall ikke se på vennen min som før igjen etter å ha blitt tvunget til å se kroppen hans i dusjen og at han la seg helt inntil meg i senga og begynte å kile på kroppen min. Grøss ekkel følelse i kroppen av å gjenfortelle det her nå! Anonymkode: 25a11...e89 Må ha vært forferdelig. Anonymkode: 496fa...291 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #18 Skrevet 27. august 2019 Jeg ser at mange sier at jeg bør prate med han, men hva skal jeg si? "Du i fjor da vi var på stranden så gjorde du noe som var ubehagelig for meg?" Han husker sikkert ikke en gang at han gjorde det. Noen mener jeg er overfølsom, men jeg lurer på om dere har opplevd at en venn har presset underlivet sitt hardt mot rumpa deres gjentatte ganger og lagt stønnelyder. Det var utrolig ydmykende og jeg kom meg ikke bort på grunn av hans kroppsvekt over meg. Man kan si at det er et overgrep, men jeg velger å fokusere på hans motivasjon for å gjøre det. Han spøkte bare, og han hadde ingen tanker om å misbruke meg seksuelt, men for meg var ned nedverdigende. Jeg skjønner jo her at jeg bare vektlegger hans motivasjon og ikke min opplevelse, men jeg er faktisk veldig glad i han, og han er en god venn. Jeg vil ikke ødelegge vårt vennskap når jeg vet at han ikke mente det vondt. Samtidig så vet jeg at det ikke er greit å gjøre sånt, spøk eller ikke, og at jeg har opplevd det som traumatisk. Det er det som gjør det så veldig vanskelig. TS Anonymkode: 6f3b3...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #19 Skrevet 27. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Må ha vært forferdelig. Anonymkode: 496fa...291 Det var kjempe kjipt! Vi var bestevenner før det og han var den jeg stolte mest på av alle... 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser at mange sier at jeg bør prate med han, men hva skal jeg si? "Du i fjor da vi var på stranden så gjorde du noe som var ubehagelig for meg?" Han husker sikkert ikke en gang at han gjorde det. Noen mener jeg er overfølsom, men jeg lurer på om dere har opplevd at en venn har presset underlivet sitt hardt mot rumpa deres gjentatte ganger og lagt stønnelyder. Det var utrolig ydmykende og jeg kom meg ikke bort på grunn av hans kroppsvekt over meg. Man kan si at det er et overgrep, men jeg velger å fokusere på hans motivasjon for å gjøre det. Han spøkte bare, og han hadde ingen tanker om å misbruke meg seksuelt, men for meg var ned nedverdigende. Jeg skjønner jo her at jeg bare vektlegger hans motivasjon og ikke min opplevelse, men jeg er faktisk veldig glad i han, og han er en god venn. Jeg vil ikke ødelegge vårt vennskap når jeg vet at han ikke mente det vondt. Samtidig så vet jeg at det ikke er greit å gjøre sånt, spøk eller ikke, og at jeg har opplevd det som traumatisk. Det er det som gjør det så veldig vanskelig. TS Anonymkode: 6f3b3...7ee Ja. Rett og slett! Du bare sier det på akuratt den måten! "Du i fjor da vi var på stranden så gjorde du noe som var ubehagelig for meg. Jeg vil snakke med deg om det fordi jeg syns det var så kjipt og respektløst at jeg fortsatt tenker på det. Den gangen vi var på *navn strand* , så la du deg plutselig oppå meg og jukka og lagde sexlyder! Jeg syns det var utrolig nedverdigende og har fortsatt ikke skjønt intensjonen din med det, men jeg har ikke klart å respektere deg på samme måten siden da for det er ganske nedverdigende å presse seg på sånn og tro at jeg syns det var okay." Hvis du ikke vil bryte vennskapet så kan du vel si et eller annet om at "Jeg tror du gjorde det som en spøk, men det var seriøst ikke okay for meg og jeg håper ikke du driver på sånn med andre damer heller for det kan oppfattes som seksuell trakassering og press, selvom du ikke mener det sånn" Men helt ærlig så vil jeg si at det beste er nok å bryte vennskapet. Det er ikke sundt å fortsette å utsette seg for den overgriperen som har gitt en traumer. Ja jeg sier overgriper fordi det var jo en form for overgrep og overtramp så det er ikke rart at du syns det var traumatisk Anonymkode: 25a11...e89 9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #20 Skrevet 27. august 2019 Jeg synes du skal si noe neste gang det er kun dere to. Du kan innlede som "det er noe jeg har tenkt lenge på at jeg vil prate med deg om", og helt ærlig tror jeg han vet veldig godt at han gjorde et overtramp siden du selv sier at han ikke har gjort noe sånn i ettertid. Si at det har tatt lang tid for deg å nevne noe fordi du ikke visste om det var noe å ta opp. Men at du nå har skjønt at du må lufte det. Fokuser også på din opplevelse og dine følelser av det hele. Si at du følte deg kvalt og at du ikke hadde noen mulighet til å si fra eller trekke deg unna. Si at du forstår at det sikkert var ment som en morsom ting fra hans side, men at du opplevde det som noe traumatisk. Hvis han tar det dårlig og vennskapet brytes så er det 100% på hans kappe og ikke din. Det er ikke du som avslutter noe vennskap eller lager dårlig stemning her, det var det faktisk han som gjorde da han utsatte deg for denne hendelsen. Er han en ordentlig venn så gir han deg et genuint unnskyld, og dere kan sakte begynne å bygge opp tillit sammen igjen. Anonymkode: 6d7e2...08e 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå