Gå til innhold

Menn og hårtap - hvor stor rolle spiller det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann litt oppi 30-åra som har en ganske snau skalle. Eller jeg har ok med hår over hele, men har synlige viker, og det er såpass tynt oppå at det syns veldig godt, da. Håret mitt er mørkeblondt, så jeg føler det skjuler det littegrann, og at med mørkere hår er hårtapet mer synlig.

Har fremdeles nok hår på toppen til at det blir en slags sveis, og jeg lar det vokse ut til 10 cm. Jeg barbere det ofte ned bak og på sidene, for da syns jeg det ser best ut. Et par ganger i året skinner jeg meg helt, og lar det vokse ut igjen. Men personlig liker meg ikke som helt snau, så liker derfor å ha litt oppå der. Tipper mange råder meg til å klippe alt bort, men personlig er det viktigere hva jeg føler ser best ut.

Å ha tynt hår er ikke noe som knuser meg eller tar fra meg all selvtillit, men jeg legger jo merke til at menn generelt er kjekkere med hår enn uten. Og at damene ofte liker det bedre, selv om det absolutt finnes damer som liker skallede menn.

Jeg har likevel lyst til å ta hårtransplantasjon, men jeg kan ikke ta meg råd, da det koster 40-60 laken. Dette er jo tross alt den eneste sikre behandlingen for et godt resultat. Ølgjær, provexin og Recrea Forte har begrenset effekt.

Likevel er jeg litt i interessert i å høre hvor viktig det er for damer at mannen har fyldig hår? Jeg blir selvsagt ikke hårsår av deres ærlige mening!😂

Anonymkode: 9e3a8...fd0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betyr ingenting ♥️

Anonymkode: e08dc...d8b

• Liker 13
Skrevet

Lite. Bare ikke ha måne eller hentesveis. 

Anonymkode: 9b6a4...879

• Liker 15
Skrevet

Helt ærlig så betyr masse for meg, jeg orker ikke tanken på menn med måne/skallet. Skulle ønsket jeg ikke var så overflatisk, men sånn er det på akkurat det området. Men det er min mening, og jeg vet at mange andre damer bryr seg fint lite.. 

Anonymkode: e7b06...a38

• Liker 2
Skrevet

Menn med hår er fint.

Menn uten hår kan også være fint. Jeg antar at kvinnene du sikter deg inn på er på din egen alder. De vet at menn mister håret. 60 000 på hår (og det synes!) er helt bortkastet. 

Anonymkode: 9d4e7...dd9

• Liker 7
Skrevet

Fyldig hår er selvsagt finest, men tynt hår er seksti ganger bedre enn ikke noe hår :) Syns jeg :)

Uten å legge noe skjønnhetspress på deg så kjenner jeg flere menn som har hatt bra resultat av minoxidil. 
Castor olje som masseres i hodebunnen eller skjegg er også vidunderkur for mer og tykkere hår. 
Hadde jeg vært mann så hadde jeg gått inn for å spare opp til hårtransplantasjon om jeg hadde hatt veldig tynt hår eller med utsikter til å miste håret. Om du bare legger av 2000 i måneden til sparing så har du råd om to år :)
Norske klinikker er dyre, se til Tyrkia eller Litauen, da har du råd til neste sommer :)

Anonymkode: 522a5...d74

• Liker 3
Skrevet

Tja...kommer an på...Jason Statham og Bruce Willis ser ikke ut til å være plaget av lite hår.

Jeg hadde en kjæreste helt uten, og det var litt merkelig å ikke ha noe hår å ta i..men det som ikke så bra at var at om sommeren så fikk han så lyse øyebryn, og med null hår på hodet så han ut som han gikk på cellegift 🙈

Treffer jeg en kjekk kar nå så er ikke håret avgjørende 😊

Anonymkode: 4f3a4...aaa

• Liker 4
Skrevet

Mannen sliter med det samme. Han har bestemt seg for hårtransplantasjon i Oslo nå.. 

men jeg liker han slik han er nå 🥰

Anonymkode: d8039...be8

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mann litt oppi 30-åra som har en ganske snau skalle. Eller jeg har ok med hår over hele, men har synlige viker, og det er såpass tynt oppå at det syns veldig godt, da. Håret mitt er mørkeblondt, så jeg føler det skjuler det littegrann, og at med mørkere hår er hårtapet mer synlig.

Har fremdeles nok hår på toppen til at det blir en slags sveis, og jeg lar det vokse ut til 10 cm. Jeg barbere det ofte ned bak og på sidene, for da syns jeg det ser best ut. Et par ganger i året skinner jeg meg helt, og lar det vokse ut igjen. Men personlig liker meg ikke som helt snau, så liker derfor å ha litt oppå der. Tipper mange råder meg til å klippe alt bort, men personlig er det viktigere hva jeg føler ser best ut.

Å ha tynt hår er ikke noe som knuser meg eller tar fra meg all selvtillit, men jeg legger jo merke til at menn generelt er kjekkere med hår enn uten. Og at damene ofte liker det bedre, selv om det absolutt finnes damer som liker skallede menn.

Jeg har likevel lyst til å ta hårtransplantasjon, men jeg kan ikke ta meg råd, da det koster 40-60 laken. Dette er jo tross alt den eneste sikre behandlingen for et godt resultat. Ølgjær, provexin og Recrea Forte har begrenset effekt.

Likevel er jeg litt i interessert i å høre hvor viktig det er for damer at mannen har fyldig hår? Jeg blir selvsagt ikke hårsår av deres ærlige mening!😂

Ikke viktig i det hele tatt. Men det ser uansett mye bedre ut med skallet enn med 10 cm hår med viker og tynt på toppen. 

Det viktigste er selvsagt hva du føler deg mest vel med, men siden du spør, så synes de fleste kvinner at det ser bedre ut å barbere bort alt enn å tviholde på restene. Det finnes veldig mange flotte skallede menn. Til og med i Hollywood. 

• Liker 7
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fyldig hår er selvsagt finest, men tynt hår er seksti ganger bedre enn ikke noe hår :) Syns jeg :)

Uten å legge noe skjønnhetspress på deg så kjenner jeg flere menn som har hatt bra resultat av minoxidil. 
Castor olje som masseres i hodebunnen eller skjegg er også vidunderkur for mer og tykkere hår. 
Hadde jeg vært mann så hadde jeg gått inn for å spare opp til hårtransplantasjon om jeg hadde hatt veldig tynt hår eller med utsikter til å miste håret. Om du bare legger av 2000 i måneden til sparing så har du råd om to år :)
Norske klinikker er dyre, se til Tyrkia eller Litauen, da har du råd til neste sommer :)

Anonymkode: 522a5...d74

Totalt uenig. Ikke noe hår er 60 ganger finere enn tynt hår med begynnende måne. 

Hadde jeg vært mann hadde jeg definitivt ikke spart til hårtransplantasjon. Jeg hadde nok barbert skallen, uavhengig av om jeg hadde begynt å miste håret eller ikke. (og latt alt annet hår vokse fritt) Synes det ser like bra eller bedre ut enn de fleste frisyrer, og jeg hadde spart utgifter til frisør. 

• Liker 5
Skrevet

En ting til; om jeg hadde hatt skjeggvekst hadde dette kompensert litt for manglende hår.

Men også der er det ganske glatt, og jeg tror faktisk ikke jeg har sett en eneste mann som har mindre skjeggvekst enn meg. Jeg har brødre og alle disse har kraftigere skjeggvekst enn meg. Kinnene mine er neste helt glatte etter uker uten barbering, får en del på haka, og litt "koteletter", men det er ikke kraftig skjeggvekst.

Kan det være manglende testosteron?  Trener litt styrke, har heller ikke problemer med potens, men har kanskje noe å gå på når det gjelder kosthold. Men vet om menn som lever mer usunt enn meg, som likevel har kraftig skjegg.

Ja, nå ble dette mer en tråd for kropp og helse, men..

Skrevet

Jaja, du er mann og har lite hår, jeg er kvinne og har mye hår. Da stiller vi ca likt. :fnise: 

Tykt kroppshår overalt, det er hår på haken og rundt brystvortene og på tærne, det er de genene jeg fikk. 

Jeg drar menn likevel. 

Anonymkode: 9d4e7...dd9

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting til; om jeg hadde hatt skjeggvekst hadde dette kompensert litt for manglende hår.

Men også der er det ganske glatt, og jeg tror faktisk ikke jeg har sett en eneste mann som har mindre skjeggvekst enn meg. Jeg har brødre og alle disse har kraftigere skjeggvekst enn meg. Kinnene mine er neste helt glatte etter uker uten barbering, får en del på haka, og litt "koteletter", men det er ikke kraftig skjeggvekst.

Kan det være manglende testosteron?  Trener litt styrke, har heller ikke problemer med potens, men har kanskje noe å gå på når det gjelder kosthold. Men vet om menn som lever mer usunt enn meg, som likevel har kraftig skjegg.

Ja, nå ble dette mer en tråd for kropp og helse, men..

Om det er mangel på testosteron, ville du kanskje ikke blitt tynn i håret? Det er jo testestoron som forårsaker mannlig hårtap. 

Skjeggveksten har vel heller ikke mye sammenheng med hvor sunn livsstil du har... 

• Liker 2
Skrevet

Det er fint om du passer på å ha det fint, ikke gå konstant med caps eller lue, eller stygg hentesveis.

Kompis begynte å bli skallet som 19åring, han hadde så forferdelig stygg sveis. Han tok endelig og fjerna alt, kjørte skalla stil, vipps så hadde han dritfin dame (ikke at det varte, da, hehe). 

Hvis det er måne, så bør det holdes veldig kort eller helt skallet, etter min mening. Da ser det ryddig ut og man kan fokusere på mannens fine fjes i stedet for hodet🙂

Anonymkode: a7fd1...e27

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det avgjøres ene og alene av hvor godt du kler å være skallet/snaubarbert og hva slags type du er. Noen kler det/ser bra ut, andre ser ut som de er 49 når de egentlig er 30.

Jason Statham er jo kulere/ser bedre ut enn meg selv om jeg har aldri så mye hår på hodet :ler: men hadde jeg attpåtil (gud forby) ikke hatt hår på hodet, wow, jeg hadde rett og slett sett tilbakestående ut. Det hadde i alle fall snevret inn aktuelle damer for å si det forsiktig.

Endret av Jr.Garcon
Skrevet

Jeg liker det ikke sånn egentlig, men møtt en fyr nå som ser ut til å ha veldig tjukt, flott hår, han har også mørkeblondt hår, men hvis han bøyer seg sånn at jeg ser på toppen så er det ganske tynt sånn at hodebunnen skinner igjennom. Ble litt skuffa første gangen jeg så det siden hår egentlig er veldig viktig for meg... 🙄(har selvfølgelig ikke sagt noe til han, men han har nevnt det selv). Men jeg driter egentlig i det. Jeg ser det bare når han bøyer seg sånn at han blir lavere enn meg, og han er ganske høy, så det er få som når over han. Første gutten jeg har datet med begynnende måne, men hallo... han er 31 år så han har vel "lov", og alt annet ved han gjør så den begynnende månen ikke har noe å si. Hadde jo aldri sluttet å date han pga DET liksom. Finner du en jente som liker deg godt, så bryr hun seg ikke :) det er vel ingen som hadde skrevet "mann med måne" ellet "mann med tynt hår" på ønskelista, men ingen er perfekte og man finner aldri noen som har alt på ønskelista. 

Anonymkode: ddb49...bf1

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker best menn med heeelt kortklipt hår, altså noen få millimeter. Og da har det ikke noe å si om det er tynt der fra begynnelsen av. Det aller verste er å spare på restene.... 

Jeg er på din alder 

Anonymkode: dad45...477

• Liker 3
Skrevet

Kortkort/barbert er superstilig. Hentesveis og/eller transplantert hår er grusomt. Og ja, man ser alltid  at det er transplantert.

Anonymkode: a4d6d...321

• Liker 3
Skrevet

Har aldri sett på det som problematisk, eller lite tiltrekkende. Aldri, ikke engang sim ung, og det var jo noen av gutta som begynte å miste håret tidlig. 

Ser på bilder av min mann nå, at han hadde mer hår for 20 år siden.

Det jeg synes er max fjernt, lite tiltrekkende er hårtransplantasjon og ikke minst, menn som farger håret. 

Anonymkode: 87a3d...b15

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke det gjør noe med lite hår/skallet egentlig. Menn med lite hår/skalllet kan være like kjekke eller kjekkere enn menn med hår. Bare klipp det helt kort eller barber hvis du kler det best. Hentesveiser eller andre kunsteferdige innretninger er det eneste som ikke ser bra ut. Hårtransplantasjon vet jeg ikke hvordan ser ut, men det er garantert ikke verdt så mye penger. Jeg har aldri vært så opptatt av om mannen har hår, det er mer ansiktet, øynene og kroppen som er avgjørende, i tilllegg til personlighet og sjarm. Og selvsagt god kjemi. Så synes ikke du skal bekymre deg om håret, og fokuser heller på andre ting ved utseende hvis det er behov for det. 

Anonymkode: 370a9...8cb

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...