AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 Hva er et ok svar når en treffer bekjente, og sannheten er at det går svært dårlig? Bør man alltid si 'bra', siden det er det som er forventet? Hva tenker dere? Anonymkode: 8c6d5...b9e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 Man svarer alltid, «bra, hvordan går det med deg?». Det er veldig få folk som faktisk orker å høre på negative ting. Anonymkode: 993ac...843
Supernova17 Skrevet 26. august 2019 #3 Skrevet 26. august 2019 Det er ikke alltid passende å fortelle bekjente hvor dårlig det går. Hvis du ikke vil snakke om at det går dårlig, må du si at alt er bra. Ellers spør de hva som er galt. Til venner og familie derimot er det noe annet hvis du forteller at det går dårlig. Ikke alle bekjente må vite alt, hvis de ikke har så mye med deg å gjøre. 3
emilie123 Skrevet 26. august 2019 #4 Skrevet 26. august 2019 Jeg spør om de har veldig godt tid.... 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 Har testa begge deler, og middelveien "Jo, såder 😕 " og "Nja, livet suger men sånn er det vel for oss alle i blandt! " Det er helt klart bare "Jo bra, takk hva med deg?" som er sosialt akseptabelt å si. Merker at stemningen synker 20 hakk om man sier noe annet, og sier man noe midt i mellom blir folk forvirra og vet ikke hva de skal forholde seg til. Jeg har lært meg et triks for å unngå å svare så konkret når det blir løgn å si bra så da begynner jeg å snakke om noe helt annet. For eksempel "Hei hvordan går det? Hyggelig å se deg!" "Ja i like måte! Nei jeg har akuratt vært på kjøpesenteret men bare kikket litt hehe litt windowsshopping vet du/er på vei til bestemor hun hadde bursdag forrige uke så vi skal spise kakerester/er bare ute å går en tur egentlig , det er deilig! Hva driver du med om dagen da?" Anonymkode: 5d74b...c58 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #6 Skrevet 27. august 2019 Nordmenn forventer nok dessverre å få «det går bra» i retur. Mange personer som opprinnelig kommer fra andre land, tåler kanskje ekte svar. Hilsen en nordmann. Anonymkode: 846e7...295 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #7 Skrevet 27. august 2019 Det går bra+smil+"hvordan går det med deg? Det er ikke sosialt akseptert å svare ærlig (med mindre du faktisk har det bra da) Anonymkode: c09b5...376
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #8 Skrevet 27. august 2019 Pleier å svare " Joda, det går " med et smil dersom ting ikke er bra Anonymkode: f6be9...b25
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #9 Skrevet 27. august 2019 Jeg sier dårlig. Svarer ærlig, elsker å se utrykket på de som spør. Dette er helt idiotisk å spørre om. Anonymkode: a1877...e9a 4
Sliten&kjørt52 Skrevet 27. august 2019 #10 Skrevet 27. august 2019 Svarer... Bob-bob, Lever så lenge man har Lever, Går til helvete i åpen båt, Nei, Ja etc, etter som det ligger ann, -og hvem som spør... a.
Million Skrevet 27. august 2019 #11 Skrevet 27. august 2019 Jeg svarer stort sett alltid at det går bra, uansett hvor dårlig det egentlig har vært fatt. Tilfeldige bekjente og de fleste av vennene er ikke klar for å få servert den tåredryppende sannheten (litt satt på spissen) fra folk de stiller dette alminnelige spørsmålet. Sannheten har jeg reservert noen ytterst få, som faren min, hvis han har spurt når det har vært ille. Men siden jeg ikke vil trøkke andre ned i elendigheten, har jeg bare svart at "jo takk, det går bra. Hva med deg?" som er forventet. Nå er ting heldigvis bedre enn det var for noen år siden, så å svare at det går bra, er mere sannheten nå. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #12 Skrevet 27. august 2019 Jeg svarer noe halvsannt ala "småbarnsmor, full jobb, dugnader, husmaling... Hektisk kan du si" eller "hadde hatt det litt bedre om vi ikke hadde vært syke fem ganger på de siste to månedene, men ellers går det bra". Med mindre det er en veldig perifer bekjent klarer jeg aldri å svare bare det overfladiske "bare bra svaret" Føler også jeg får samme typen halvsannheter tilbake ala "jo, da sett vekk i fra baksmellen på skatten/at alle feriepengene gikk til å eugodkjenne bilen så går det sånn rimelig greit/at jeg er så trett at jeg ikke husker mitt eget navn men ellers går det bra" ol. Ved å svare på denne måten inviterer man jo inn til en litt mindre overfladiske prat også noe som gjør samtalen mye lettere. Anonymkode: a1657...754 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #13 Skrevet 27. august 2019 Svarer alltid det går bra, syns helt ærlig at folk deler alt for mye med alt og alle. Det er helt normalt å ikke ha det bra hele tiden, men en trenger ikke å dele det med alt å alle heller. Anonymkode: 65500...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #14 Skrevet 27. august 2019 Svarer alltid 'går greit'. Er ærlig med at det ikke går bra, men forteller ingenting mer. Ingen spør hva jeg mener med det heller. Anonymkode: 7b4b6...439
Chantielle Skrevet 27. august 2019 #15 Skrevet 27. august 2019 Jeg svarer ærlig,men holder ingen foredrag om tingenes tilstand. 'Formen er ikke helt på topp for tiden,men det går seg til' Hvordan har du det? 1
Anonymburker Skrevet 27. august 2019 #16 Skrevet 27. august 2019 Kan si "jo, kan ikke annet enn å klage", eller "det humper og går" 😉
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #18 Skrevet 28. august 2019 Jeg pleier å si det går greit. De fleste vet at jeg er i en prosess i livet som er litt kjip nå og da blir det et sånn «midt på treet» svar hvor de skjønner at dagene er litt opp og ned, men ikke spør så mye om det. Vil jeg fortelle mer utdyper jeg (kun til de jeg vet vil høre) og går det veldig bra sier jeg at det går veldig bra. Anonymkode: 42621...110
EEØm Skrevet 29. august 2019 #19 Skrevet 29. august 2019 Jeg klarer aldri å si at det går bra om det ikke gjør det. Hvis jeg ikke tror de som spør vil høre, sier jeg bare hva jeg og familien holder på med for tida. 1
Gjest Familytree Skrevet 29. august 2019 #20 Skrevet 29. august 2019 På 26.8.2019 den 18.16, AnonymBruker skrev: Hva er et ok svar når en treffer bekjente, og sannheten er at det går svært dårlig? Bør man alltid si 'bra', siden det er det som er forventet? Hva tenker dere? Anonymkode: 8c6d5...b9e Fortell sannheten, så vil du gjøre foredraget mer interessant. Det er kjedelig at folk har det bra og tydeligvis ikke alltid en er det. Noen ganger innrømmer jeg at "jeg føler meg svømming blant dinosaur-dritt", jeg kaller interesse og jeg er oppriktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå