AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 Jeg har nå vinglet i 8 år om jeg skal få et barn til eller ikke. Jeg føler meg jo aldri klar. Likevel har jeg en fast god jobb, en samboer i 9 år, eier hus og godt etablert. Har en sønn på 11 år som jeg fikk i starten av 20 årene. Vel, nå begynner det å haste litt med å ta en avgjørelse. Jeg har jo veldig lyst på et barn til, men samtidig har det vært tøft med første mann og tanken på å gå igjennom alt på nytt er litt skremmende. Likevel er det enkelte ting som ikke er på plass føler jeg. Blant annet så går jeg i terapi for traumer fra barndommen. Vi har tenkt å gifte oss, men det koster jo endel etc. Men så hører jeg jo at det aldri passer å få barn. Noen tanker å dele med meg? Anonymkode: 04810...c79
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 Såfremt du/dere er oppegående, gode og omsorgsfulle mennesker, så passer det alltid med barn!! 😉 Anonymkode: 13d4b...fc4 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #3 Skrevet 26. august 2019 Det første jeg tenker på er om du har diskutert det med din behandler? Det er flott at du har tatt tak for å forbedre din psykiske helse. Og traumebehandling kan ta litt tid, og det kan være perioder i behandling man kan være utsatt for retraumatisering. Derfor tenker jeg du først og fremst bør snakke med denne personen. Ellers er det vanskelig valg om man skal ha flere barn eller ikke. Tror ikke jeg kan råde deg til det ene eller det andre. Jeg venter mitt andre nå, så får vi se om noen måneders tid om det var et godt valg eller ikke;) Men snakk med samboer og ta et valg som er riktig for dere. Andre kan mene hva de vil, men det er dere som vil sitte ned ansvaret for barnet så det er deres sitt valg. Anonymkode: c216e...f51 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #4 Skrevet 26. august 2019 Hvis dere begge ønsker dere barn så er det egentlig bare å kjøre på. Det vil aldri komme et tidspunkt hvor det å få barn ikke krasjer med noe annet, så ikke sikkert det vil hjelpe å vente. Det dere må fastsette er om dere ønsker dere barn. Anonymkode: 60321...e79 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 Jeg fikk to tette når første barnet var 12 og 14 år. Hadde da vært sammen med samboer i 9 år. Det var tøft å starte på nytt med to små samtidig som man skal følge opp en tenåring. Jeg er veldig avhengig av at samboer er 100% involvert ellers hadde jeg ikke klart dette(sliter også litt med diverse i perioder) men foreløbig går det bra. Fikk en liten depresjon med andremann men slapp det med tredjemann. Viktig å være bevisst fallgruvene. Lykke til 😊 Anonymkode: 8c273...9d1 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #6 Skrevet 26. august 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såfremt du/dere er oppegående, gode og omsorgsfulle mennesker, så passer det alltid med barn!! 😉 Anonymkode: 13d4b...fc4 Vi prøver så godt vi kan 😊 Vi går nå på foreldre kurs cos og lærer mye der. Men det gjenstår jo en del selvfølgelig. Hverken jeg eller samboeren min har hatt noen god oppvekst, men prøver alt for å skape en god oppvekst for barnet mitt. Vi har ikke noe familie, men en del gode venner rundt oss. Barnet mitt klarer seg veldig bra. Gjør det bra på skolen, har mange venner og er stort sett en riktig så god gutt. Men han har svak adhd som det selvfølgelig har vært en del utfordringer med og oppfølging. Nå begynner ting å roe seg veldig ned, så er litt redd for å måtte gå igjennom alt på nytt selv om det også har vært en flott tid. Arg, er så vanskelig 😩 Anonymkode: 04810...c79
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #7 Skrevet 26. august 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det første jeg tenker på er om du har diskutert det med din behandler? Det er flott at du har tatt tak for å forbedre din psykiske helse. Og traumebehandling kan ta litt tid, og det kan være perioder i behandling man kan være utsatt for retraumatisering. Derfor tenker jeg du først og fremst bør snakke med denne personen. Ellers er det vanskelig valg om man skal ha flere barn eller ikke. Tror ikke jeg kan råde deg til det ene eller det andre. Jeg venter mitt andre nå, så får vi se om noen måneders tid om det var et godt valg eller ikke;) Men snakk med samboer og ta et valg som er riktig for dere. Andre kan mene hva de vil, men det er dere som vil sitte ned ansvaret for barnet så det er deres sitt valg. Anonymkode: c216e...f51 Takk for utfyllende svar. Jeg har vært inn på temaet, men ikke diskutert det med behandleren. Men er absolutt noe jeg skal gjøre. Jeg var egentlig ferdig med traumebehandlingen før jeg fikk første mann, men trenger litt hjelp igjen nå. Mannen min vil veldig gjerne ha en til, men han maser ikke på meg. Han lar meg bestemme tempoet. Anonymkode: 04810...c79
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #8 Skrevet 26. august 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk to tette når første barnet var 12 og 14 år. Hadde da vært sammen med samboer i 9 år. Det var tøft å starte på nytt med to små samtidig som man skal følge opp en tenåring. Jeg er veldig avhengig av at samboer er 100% involvert ellers hadde jeg ikke klart dette(sliter også litt med diverse i perioder) men foreløbig går det bra. Fikk en liten depresjon med andremann men slapp det med tredjemann. Viktig å være bevisst fallgruvene. Lykke til 😊 Anonymkode: 8c273...9d1 Ja, er disse fallgruvene jeg er så redd for. Også det å starte alt på nytt. Samtidig så er jeg jo litt mer erfaren, rolig og stabil i dag enn det jeg var med første mann. I dag har jeg også en mann som har stått ved min side i mange år og tatt seg hånd om barnet mitt sammen med meg. Anonymkode: 04810...c79
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 Jeg tenker at man angrer som regel aldri på de barna man har fått. Dessuten må du ikke bare tenke her og nå, men minst 20 år fremover. Tider forandrer seg og selvom du sliter litt akkurat nå behover ikke det være noen hindring. Alle opplever gode og dårlige tider gjennom alle de årene vi skal ha ansvar for barna. De som har alt på stell når de får barn kan gå på en smell senere, sånn er livet, man kan ikke la vær å FP barn fordet. Og som du sier så passer det liksom aldri. Man må bare hoppe i det og når barnet først er der så passer det veldig godt likevel Du virker jo som er god og reflektert mor så jeg tenker dere nok ville bli gode foreldre til en til Anonymkode: 4a806...ff1 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #10 Skrevet 27. august 2019 Jeg tenker det kommer veldig an på hvilke typer traumer du får behandling for. Kjenner til folk som har traumer fra sin barndom, da tenker jeg på incest, og de er helt ødelagte og burde virkelig ikke fått egne barn i det hele tatt. Er du emosjonelt tilstede i nuet? Anonymkode: 84153...1f7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #11 Skrevet 27. august 2019 Jeg hadde ikke fått et barn til med «normal» dårlig økonomi! Tror dette kan slite veldig på forholdet og ikke minst økonomien! To er nok hvis dere ønsker ferier, opplevelser og et rikt liv av opplevelser annet enn gratis turer i skogen. Har vennepar som nærmest angrer på det tredje barnet, da de ikke fikk mer lån, hverdagen ble dyrere og hverdagen gikk ikke rundt til slutt. Plassmangel og oppbevaring er noe man ofte glemmer.. Ja, har man veldig god råd samt kanskje har utleie kan dette gå bra, men med normal ikke så bra inntekt hadde jeg ALDRI orket tanken!!! Anonymkode: b5b3a...140
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #12 Skrevet 27. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det kommer veldig an på hvilke typer traumer du får behandling for. Kjenner til folk som har traumer fra sin barndom, da tenker jeg på incest, og de er helt ødelagte og burde virkelig ikke fått egne barn i det hele tatt. Er du emosjonelt tilstede i nuet? Anonymkode: 84153...1f7 Jeg har fått god behandling og er friskemeldt fra både lege, psykolog og en annen behandler. Så det kommer nok helt an på hjelpen man har fått i ettertid tenker nå jeg 😊 Men har litt småting jeg jobber nå med. Anonymkode: 04810...c79 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #13 Skrevet 27. august 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke fått et barn til med «normal» dårlig økonomi! Tror dette kan slite veldig på forholdet og ikke minst økonomien! To er nok hvis dere ønsker ferier, opplevelser og et rikt liv av opplevelser annet enn gratis turer i skogen. Har vennepar som nærmest angrer på det tredje barnet, da de ikke fikk mer lån, hverdagen ble dyrere og hverdagen gikk ikke rundt til slutt. Plassmangel og oppbevaring er noe man ofte glemmer.. Ja, har man veldig god råd samt kanskje har utleie kan dette gå bra, men med normal ikke så bra inntekt hadde jeg ALDRI orket tanken!!! Anonymkode: b5b3a...140 Økonomier er på plass og vi har god plass i huset 😊 Vi ønsker kun et barn til og har et fra før av. Anonymkode: 04810...c79
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #14 Skrevet 27. august 2019 Jeg tenker at det blir så stor aldersforskjell mellom søsknene at jeg hadde faktisk ikke fått et barn til. Anonymkode: 8c538...f52
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #15 Skrevet 27. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det blir så stor aldersforskjell mellom søsknene at jeg hadde faktisk ikke fått et barn til. Anonymkode: 8c538...f52 Hva tenker du at blir negativt med det? 😊 Anonymkode: 04810...c79
Sofia85 Skrevet 27. august 2019 #16 Skrevet 27. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det blir så stor aldersforskjell mellom søsknene at jeg hadde faktisk ikke fått et barn til. Anonymkode: 8c538...f52 Nå må du ikke glemme at disse barna er kun barn noen få år. De er voksne i 60-80 år og vil da ha mange år til å ha glede av sine søsken. Skulle tro de som svarer sånn tror barna er i bhg resten av livet. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #17 Skrevet 27. august 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det blir så stor aldersforskjell mellom søsknene at jeg hadde faktisk ikke fått et barn til. Anonymkode: 8c538...f52 Ja hva i all verden begrunner du dette med? Anonymkode: 4a806...ff1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå