Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har passert 30 og er alene med ett barn i skolealder. Jeg gikk yrkesfag på vgs, men det teller ikke, ettersom jeg aldri fikk lærlingplass og heller gikk rett ut i annen jobb. Jeg besto heller ikke matte det siste året.

Jeg jobber som servitør, deltid, og mottar hjelp fra Nav, mens jeg søker andre heltidsjobber. Jeg sliter VELDIG med å finne meg fast jobb, og angrer nå på at jeg ikke har noe utdannelse.

Til problemet: Nærmeste studiested for meg er Drammen, og her er det voksenopplæring, men jeg må uansett ta opp matte, før jeg kan gå ut i jobb.

Så har vi vgs. nettstudier, men der må jeg også ta opp matte.

Så er det jo fagskole, men det er kun på kveldstid.

Jeg må studere 100% for å få nok utbetalt av Lånekassa i mnd, siden man da ikke får Nav-hjelp når man velger å utdanne seg. Og jeg vil helst ta nettstudier, ettersom jeg ikke har flere år til å gå på skole. Og jeg skulle gjerne sluppet å ta opp matte.

Jeg kunne tenke meg saksbehandler, kontor/sekretær, markedsføring eller helsesekretær. Noen som kjenner til tilbudene i Drammen, eller nettstudier, som kan hjelpe meg? Hva kan jeg velge, hvor jeg kan studere fulltid og slippe å ta opp matte? Jeg klarer ikke forstå hva som lønner seg og hva som er mulig for meg.

Anonymkode: 3d5b6...819

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis nav ser utdanningen som hensiktsmessig, kan de bidra med støtte underveis.  

Anonymkode: 582ab...e93

Skrevet

Ta opp matten og evt andre fag du trenger for å få studiekompetanse. Du stiller veldig mange krav - ikke ta opp matte, må være p nett, må være kort, må være 100%, må gi jobb. Den kombinasjonen er ikke enkel. Tror du må justere på kravene dine.

Anonymkode: 3358d...3f5

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at først må du finne ut hva du vil jobbe som/med og deretter bestemme veien videre. Ikke bare prøve å finne en rask og enkel utvei. 

Vil du ha en fagutdanning(vgs) eller høyere utdanning? Hvis du tar opp fag i år kan du starte det ønskede studieløpet neste år.  Velger du høyere utdanning er du ferdig med en bachelor om 4 år. 

Anonymkode: 83e65...dc9

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har passert 30 og er alene med ett barn i skolealder. Jeg gikk yrkesfag på vgs, men det teller ikke, ettersom jeg aldri fikk lærlingplass og heller gikk rett ut i annen jobb. Jeg besto heller ikke matte det siste året.

Jeg jobber som servitør, deltid, og mottar hjelp fra Nav, mens jeg søker andre heltidsjobber. Jeg sliter VELDIG med å finne meg fast jobb, og angrer nå på at jeg ikke har noe utdannelse.

Til problemet: Nærmeste studiested for meg er Drammen, og her er det voksenopplæring, men jeg må uansett ta opp matte, før jeg kan gå ut i jobb.

Så har vi vgs. nettstudier, men der må jeg også ta opp matte.

Så er det jo fagskole, men det er kun på kveldstid.

Jeg må studere 100% for å få nok utbetalt av Lånekassa i mnd, siden man da ikke får Nav-hjelp når man velger å utdanne seg. Og jeg vil helst ta nettstudier, ettersom jeg ikke har flere år til å gå på skole. Og jeg skulle gjerne sluppet å ta opp matte.

Jeg kunne tenke meg saksbehandler, kontor/sekretær, markedsføring eller helsesekretær. Noen som kjenner til tilbudene i Drammen, eller nettstudier, som kan hjelpe meg? Hva kan jeg velge, hvor jeg kan studere fulltid og slippe å ta opp matte? Jeg klarer ikke forstå hva som lønner seg og hva som er mulig for meg.

Anonymkode: 3d5b6...819

Jeg skjønner at du tenker noe raskt, jeg ville nok lagt mer vekt på å finne noe varig og trygt. Hva med å ta en bachelor?

Anonymkode: b9533...a81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...