Gå til innhold

Hvor mye er dere ute med barna deres???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ganger i Uka er barna deres ute. lurer på om vi ikke tar ungen vår nok ut for å leke. 

Etter barnehagen så er vi ikke så mye ute, siden ungen blir henta 4 og da er det rett til butikken for å handle middag. Deretter bruker jeg tiden på å være med han, synge sanger, lese bok eller leke med han hjemme. uten om når vi skal på besøk. i helgene prøver vi å være så mye ute som mulig, men etter at jeg har fått kommentar, så er jeg ikke sikker lenger.

Hva er vanlig for dere? ps. barnet er 18 mnd. 

Anonymkode: 7024f...198

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er vi ofte ikke hjemme før fem, så da er vi ikke mer ute etter barnehagen som regel. Da er det middag, litt lek og kos. Hadde vi hatt hage hadde vi sikkert vært mer ute. Ungene er ute i barnehagen og vi går enten til eller fra. I helgene er vi ute minst en gang om dagen, med mindre det er skikkelig skitvær. 

Anonymkode: db8c3...f3e

Skrevet

Dette er noe som kommer helt ann på barnet ditt og hva som fungerer for ditt familieliv. Her er vi ute hver dag, men barnet mitt på 2 år kunne nærmest bodd ute. Synes det er kjedelig inne og er lite opptatt av leker. Bare det å utforske nabolaget eller gå på lekeplassen er topp for mitt barn. Da kan barnet utforske og stimulere nysgjerrigheten sin. Men hvis du har et rolig barn som sitter å leker rolig med lekene sine så må man på død og liv ikke gå ut. Du kjenner dit barn best, kanskje barnet er sliten etter barnehagen og blir overstimulert av å være ute etter en lang dag? Men hvis barnet ser mye på TV/PAD ville jeg byttet dette ut med turer ut.

Deg eneste jeg vil tipse om er å planlegge/ukeshandle så dere ikke må gå i butikken hver dag for å handle middag. Det hørtes slitsomt ut for liten og stor.

Anonymkode: f2aa7...74d

• Liker 8
Skrevet

Ute hver dag fra ca kl 16.30-17.30 med mindre det plaskregner. Han er 2,5 år

Anonymkode: b7f6e...daa

Skrevet

Her er barnet ute i barnehagen hele dagen, til han blir hentet klokken 15. Da kan han spasere ut og inn som han vil, enten med eller uten meg. I helgene er vi mest mulig ute. På tur ut i skogen for å grille pølser osv. Like stas for barn og voksne☺️

Anonymkode: 06083...a76

Skrevet

Handle mat på nettet så sparer du både tid og penger 😊

Anonymkode: 6e623...c4f

Skrevet

Vi er ute ca to timer i helgene, da er vi på turer i skogen, på lekeplassen, sandkassa i hagen vår. Hun er 18 mnd.

Etter barnehagen, ( hjemme ca 16.00 ) så spiser vi middag også er det litt lek og kos inne og noen gangen triller vi en tur i skogen rett ved der vi bor.

Må spørre til de som har unger irundt samme alder som min, hvor mye leker dere med de når dere er ute? Er jo ikke så mye mening i lekingen til de som er så små, griser med sand, går og ser på ting og putte ting oppi er morro, vanskelig å vite hvor mye man skal blande seg, for å engasjere meg litt så sier jeg bare hva ting er osv eller så sitter jeg eller står ved siden å følger med bare😅 blir litt annet inne da vi leser bok, gjemsel, trille ball osvosv, men her også vet jeg ikke helt hvor mye som er innafor å være med hele tiden? Føler min går og vimser mye før hun finner noe å tjone med. Jeg får fort dårlig samvittighet hvis jeg gjør andre ting som husarbeid istede for å være med hun. 

Anonymkode: 9469b...4f1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får fort dårlig samvittighet hvis jeg gjør andre ting som husarbeid istede for å være med hun. 

Du kan jo fint være med henne og gjøre husarbeid samtidig. Man må jo ikke leke hele tiden. Jeg tenker det er fint å la barna være med på daglige oppgaver også, som husarbeid, og la de ta del i familiens gjøremål fra de er små

Anonymkode: 27c6d...44e

• Liker 2
Skrevet

Vi er som regel ute minst én time per dag etter barnehagen eller 1-8 timer per dag i helgene avhengig av vær og vind. Vi går turer, er i sandkassen, sykler, er på et eller annet arrangement eller er sammen med andre barn og voksne ute. Hvor engasjerte vi er varierer utfra barnas behov. Barna er ganske selvstendige, men hender vi sitter i sandkassen med dem, husker med dem, klatrer med dem osv. Lettere å engasjere seg når vi har et mål som å plukke bær, lage båter som vi sender ned elven, samler steiner, sykler, utforsker naturløyper osv. Det viktigste for oss er at barna får begynne med å være ute tidlig. Allerede ved 7-8 måneder pleier vi å ta dem med ut for å huske, kjenne på snøen, sykle, leke med blader, kjenne på sanden, ake eller annet sesongbetont. Livet er bedre ute enn inne. 

Anonymkode: 26f46...762

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får fort dårlig samvittighet hvis jeg gjør andre ting som husarbeid istede for å være med hun. 

Anonymkode: 9469b...4f1

Et barn syndromet 😂😂😂😂😂

• Liker 2
Skrevet

Varierer veldig!!! Barnet er 2,5 år! 

I dag kom vi hjem 16.00. Spiste middag og gikk ut ca 16.45. i dag var vi bare ute i den lille hagen. Barnet lekte litt med vann også hopper vi på trampolinen mens vi sang klappeleker.. jeg gikk lei før barnet, men det er ikke alltid. Noen ganger vil barnet inn før meg, men ikke i dag :) Gikk inn ca kl 18.00. Da var det opprydding, kveldsmat, stell og nattinatt. 

Anonymkode: d14a1...d18

Skrevet

Vi er ute stort sett hver ettermiddag med mindre det styrtregner. Tar ofte kveldsmaten ute på lekeplassen eller i skogen 😊 husarbeid og handling er barna med på. Handler forøvrig bare en gang i uken, sparer både tid og penger på det 😊

Anonymkode: 4dafa...937

Skrevet

Vi har en på 18 mnd også.

I helgene er vi en del ute. Han går på veggene inne for tiden, ikke interessert i noen av lekene, og vil bare klatre på møblene og vaser rundt og småsyter. Så da er det ut på lekeplass, mate gakkene i parken, osv.

I ukedagene er det så lite tid. Middagen er ferdig spist og ryddet til kl 17, og kl 18 må vi begynne leggeprosedyrene for han er så sliten. Så da er det ikke hver dag vi går ut. Hvis han er fornøyd med å være inne, er vi ofte det. Han er jo mye ute i barnehagen, så det er ikke noen grunn til å på død og liv tvinge oss ut.

Jeg synes også det er vanskelig å vite hvor mye man skal blande seg. Spesielt siden han ofte ikke ser ut til å klare å leke selv, bare vaser rundt og syter litt og ser misfornøyd ut.. men så skal han jo lære å kjede seg og aktivisere seg selv også.. vanskelig balanse.

Anonymkode: d81ae...49b

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Etter barnehagen er vi sjeldent ute. Kanskje en kort tur til butikken eller noe, men ungen min er ferdig etter en helg da med aktivitet. Han er gjerne ikke ferdig å spise middag før 17 og da er det litt lek og kos før kvelds og legging innen 19.00.

i helgene er vi ute hele dagen.

Skrevet

Etter bhg er vi inne, men det hadde kanskje vært annerledes om vi hadde hage eller en fin bakgård å være i. Vi må bevege oss et stykke for å komme til grøntområde/lekeplass der det er hyggelig å være.

I helgene er vi mye ute og farter, både rundt i byen og ute i skauen. Det spørs litt på været og humøret :) ungen er 2. Hun hater å sitte i vogn og vil bare gå selv, så vi følger hennes tempo.

Anonymkode: 85ff3...fe1

Skrevet

Etter barnehagen er vi stort sett inne. 2-åringen legger seg kl 18, skikkelig sovedyr, så det blir ikke tid til så mye aktiviteter. Men vi tar det igjen i helgene 😊 

Anonymkode: ec4d5...4ad

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange ganger i Uka er barna deres ute. lurer på om vi ikke tar ungen vår nok ut for å leke. 

Etter barnehagen så er vi ikke så mye ute, siden ungen blir henta 4 og da er det rett til butikken for å handle middag. Deretter bruker jeg tiden på å være med han, synge sanger, lese bok eller leke med han hjemme. uten om når vi skal på besøk. i helgene prøver vi å være så mye ute som mulig, men etter at jeg har fått kommentar, så er jeg ikke sikker lenger.

Hva er vanlig for dere? ps. barnet er 18 mnd. 

Anonymkode: 7024f...198

Jeg tenker at du bare skal ignorere de kommentarene. Barnet er bare 18 mnd og det største behovet hans er å være med foreldrene sine etter en lang dag borte fra dere. 

Mine barn er eldre enn ditt, og noen ganger ønsker de å leke litt utenfor, men de fleste gangene ønsker de bare å komme inn, spise og lande etter en lang dag. Så er vi mer ute sammen i helgene.

Skrevet

Varier veldig etter vær etc. 1-åringen sover bort mye utetid i bhg, så hun er gjerne litt ute før eller etter middag om mulig. 3-åringen er ute veldig mye ila dagen så der holder det lenge med å komme ut i helgene. Må se på totalen. Hett tips til TS: Handle en gang i uka! Vi lager handleliste og handler hver lørdag. Lager ukesmeny. Sparer masse tid på å ikke skulle i butikken hver dag. Mye bedre for ungene å komme rett hjem😊

Anonymkode: fd812...639

Skrevet

Stort sett hver dag. Mange dager tar vi også med oss middagen og spiser ute i skogen. 

Vi henter kl 16, alltid middag ferdig til 16.30. Så vil hun ut, og da går vi ut. Inn kl 19, bade, spise mens vi leser/synger/teller osv. I seng til kl 20. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe som kommer helt ann på barnet ditt og hva som fungerer for ditt familieliv. Her er vi ute hver dag, men barnet mitt på 2 år kunne nærmest bodd ute. Synes det er kjedelig inne og er lite opptatt av leker. Bare det å utforske nabolaget eller gå på lekeplassen er topp for mitt barn. Da kan barnet utforske og stimulere nysgjerrigheten sin. Men hvis du har et rolig barn som sitter å leker rolig med lekene sine så må man på død og liv ikke gå ut. Du kjenner dit barn best, kanskje barnet er sliten etter barnehagen og blir overstimulert av å være ute etter en lang dag? Men hvis barnet ser mye på TV/PAD ville jeg byttet dette ut med turer ut.

Deg eneste jeg vil tipse om er å planlegge/ukeshandle så dere ikke må gå i butikken hver dag for å handle middag. Det hørtes slitsomt ut for liten og stor.

Anonymkode: f2aa7...74d

Dette! Barnet vårt hadde dødd av å bare være inne etter BHG. Vi tvinger han på verste vinteren da, men det er pes. 

Vi er ikke mye ute fordi vi har lyst, men fordi vi «må». 

Anonymkode: 72204...586

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...