AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 Hva gjør man når to 3-4 åringer begynner å kaste grus på din 10mnd gamle baby på lekeplassen. Moren til det ene barnet sto rett ved, men så ut til å ignorere situasjonen. Jeg ble så satt ut at jeg bare tok barnet med meg og gikk 🙈 Anonymkode: 6a707...600
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 Jeg hadde sagt på en fin måte «sånt gjør man ikke» Anonymkode: 28a15...be3 27
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #3 Skrevet 26. august 2019 Herregud, du må jo si fra da vet du. Anonymkode: 34441...66f 34
SnartMammaLykke Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 Jeg hadde sagt ifra! Sikker på at moren så dette? Hvordan klarte du å gå derifra uten å si noe? 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #6 Skrevet 26. august 2019 For noen tafatte foreldre. Hadde aldri godtatt det om det var mitt barn som gjorde sånt. Det hadde blitt hjem med en gang. Anonymkode: 733f6...d54 7
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. august 2019 #7 Skrevet 26. august 2019 Du sier selvfølgelig at sånt gjør man ikke. Snakk om å være konfliktsky 🙉
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #8 Skrevet 26. august 2019 TS her. Jeg er en ung 1.gangs mor, og har nylig begynt å ta med barnet mitt på lekeplassen. Vet ikke hvorfor jeg ikke klarte å si noe, ble bare helt paff/satt ut av at de kunne gjøre noe sånt helt med vilje mot en søt, uskyldig liten baby. Og enda mer sjokkert over at moren bare mot dem holde på. Neste gang får jeg sette dem litt på plass. Men hva kan jeg si liksom, når moren tydeligvis ikke bryr seg? 😥 Anonymkode: 6a707...600 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 Kanskje du kan spørre «ser du hva barna holder på med?» til moren Anonymkode: 28a15...be3 19
mammahjarte Skrevet 26. august 2019 #10 Skrevet 26. august 2019 Det er faktisk lov å irettesetta andre sine når konteksten er rett. Eg hadde snakka med barna at slik gjør man faktisk ikkje, på ein snill men bestemt måte. Synd foreldra ikkje var "på" der og da. Det er sikkert ein grunn, men om den er god veit man ikkje. 12
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #11 Skrevet 26. august 2019 Jeg hadde sagt "Fy! Slik gjør man ikke!" overhodet ikke smilende! Anonymkode: 3b2d2...871 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #12 Skrevet 26. august 2019 Kanskje du er mer komfortabel med en mildere variant? «Vær så snill og ikke kast grus på babyen. Men hvis du har lyst å leke med oss kan du komme bort her og grave i grusen med babyen i stedet.» Anonymkode: fdcec...9be 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #13 Skrevet 26. august 2019 Hadde fylt neven med grus og kasta tilbake. Neida. Joda. Anonymkode: fdea9...627 13
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #14 Skrevet 26. august 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg er en ung 1.gangs mor, og har nylig begynt å ta med barnet mitt på lekeplassen. Vet ikke hvorfor jeg ikke klarte å si noe, ble bare helt paff/satt ut av at de kunne gjøre noe sånt helt med vilje mot en søt, uskyldig liten baby. Og enda mer sjokkert over at moren bare mot dem holde på. Neste gang får jeg sette dem litt på plass. Men hva kan jeg si liksom, når moren tydeligvis ikke bryr seg? 😥 Anonymkode: 6a707...600 Slapp av, ikke uvanlig å reagere som du gjør første gangen. Neste gang er du forberedt. Dette går seg til ❤️ Anonymkode: d1b69...4b6 6
Puny Skrevet 26. august 2019 #15 Skrevet 26. august 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg er en ung 1.gangs mor, og har nylig begynt å ta med barnet mitt på lekeplassen. Vet ikke hvorfor jeg ikke klarte å si noe, ble bare helt paff/satt ut av at de kunne gjøre noe sånt helt med vilje mot en søt, uskyldig liten baby. Og enda mer sjokkert over at moren bare mot dem holde på. Neste gang får jeg sette dem litt på plass. Men hva kan jeg si liksom, når moren tydeligvis ikke bryr seg? 😥 Anonymkode: 6a707...600 Men herre Gud de barna er også «søte og uskyldige barn», du formulerer deg som om de var onde barn. De må oppdras som alle ande og slikt tar tid, gjør ikke moren det, så gjør du det. Samtidig som du stopper gruskastingen Si: «oj, se nå får den lille babyen her masse grus på seg, det blir veldig vondt for han/henne. Det er ikke lov å kaste grus, det er vondt». 25
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #16 Skrevet 26. august 2019 2-åringer er befolkningens mest voldelige gruppe, og 3-4 åringer har heller ikke utviklet all verdens empati, det må læres - av oss voksne. Så det er bare å si fra til dem, og så til moren om hun plutselig våkner til. Anonymkode: 772f9...215 8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #17 Skrevet 26. august 2019 1 time siden, Puny skrev: Men herre Gud de barna er også «søte og uskyldige barn», du formulerer deg som om de var onde barn. De må oppdras som alle ande og slikt tar tid, gjør ikke moren det, så gjør du det. Samtidig som du stopper gruskastingen Si: «oj, se nå får den lille babyen her masse grus på seg, det blir veldig vondt for han/henne. Det er ikke lov å kaste grus, det er vondt». Poenget mitt var egentlig ikke å kategorisere dem som onde/skyldige, jeg prøver bare å forklare hvorfor jeg ble satt ut: jeg hadde forstått og forutsett angrepet deres bedre hvis det ble provosert frem under en konflikt med et jevnaldrende barn. Jeg forventet overhode ikke at min mye yngre baby som bare satt der og kikket rundt seg skulle bli offer for dette. Takk for alle tilbakemeldinger, skal ikke reagere likt neste gang!😊 Anonymkode: 6a707...600 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #18 Skrevet 26. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Poenget mitt var egentlig ikke å kategorisere dem som onde/skyldige, jeg prøver bare å forklare hvorfor jeg ble satt ut: jeg hadde forstått og forutsett angrepet deres bedre hvis det ble provosert frem under en konflikt med et jevnaldrende barn. Jeg forventet overhode ikke at min mye yngre baby som bare satt der og kikket rundt seg skulle bli offer for dette. Takk for alle tilbakemeldinger, skal ikke reagere likt neste gang!😊 Anonymkode: 6a707...600 TS Anonymkode: 6a707...600
The Kitten Skrevet 26. august 2019 #19 Skrevet 26. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg er en ung 1.gangs mor, og har nylig begynt å ta med barnet mitt på lekeplassen. Vet ikke hvorfor jeg ikke klarte å si noe, ble bare helt paff/satt ut av at de kunne gjøre noe sånt helt med vilje mot en søt, uskyldig liten baby. Og enda mer sjokkert over at moren bare mot dem holde på. Neste gang får jeg sette dem litt på plass. Men hva kan jeg si liksom, når moren tydeligvis ikke bryr seg? 😥 Anonymkode: 6a707...600 De er barn. Ikke at det er OK å oppføre seg slik, men når moren ikke sier i fra må andre voksne trå til og gi beskjed. Selv om du er ung og førstegangsmor klarer du sikkert det hvis du prøver. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #20 Skrevet 26. august 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget mitt var egentlig ikke å kategorisere dem som onde/skyldige, jeg prøver bare å forklare hvorfor jeg ble satt ut: jeg hadde forstått og forutsett angrepet deres bedre hvis det ble provosert frem under en konflikt med et jevnaldrende barn. Jeg forventet overhode ikke at min mye yngre baby som bare satt der og kikket rundt seg skulle bli offer for dette. Takk for alle tilbakemeldinger, skal ikke reagere likt neste gang!😊 Anonymkode: 6a707...600 Nå overdriver du vel litt? Barn gjør ting de ikke skal, og de må læres at det ikke er lov. Men de angrep ikke barnet ditt, de kastet grus. Og å kaste grus er ingen ondsinnet handling, det er en handlig i nuet og barn må bli fortalt at det ikke er greit. Barn biter hverandre, klyper og lugger, stjeler leker i sandkassen og de lyver - det er å være barn, og de må fortløpende oppdras. Skjønner ikke denne dramatiske vinklingen med at ditt barn ble et offer for et angrep? 😕 Anonymkode: 22a4d...43b 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå