AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 Hei dere. Jeg må starte med at det er sikkert flere som ikke ser på dette som et kjempeproblem,men for meg er dette et kjempevanskelig tema.Vennligst vær omtenksom når dere skriver til meg. Tusen takk! Etter mitt første barn (nå er 20 mnd) har kroppen min forandret seg masse.Jeg slet masse med det faktumet at jeg la på meg massevis og fikk masse strekkmerker. Puppene begynte å henge og magen var ikke slik som før.Jeg har alltid vært vant med å være attraktiv og fin,så jeg ble veldig deprimert av forandringene kroppen min gikk gjennom. Jeg jobbet meg gjennom det både psykisk og fysisk.Jeg gikk ned i vekt, og strekkmerkene ble mindre synlige( man kan se dem tydelig uansett). Jeg har klart å akseptere kroppen min. Men så kom det en forandring som tok meg på senga,og som jeg har blitt utrolig deprimert av. Jeg sliter veldig psykisk pga det,og føler at jeg sørger. Jeg har spindelårer over begge beina og en god del på lårene og rompa.Jeg har prøvd alt av selvbruning og tynne,tynne strømpebukser for å gjøre dem mindre synlig,men de er der og er synlige. Jeg er kvalm hver gang jeg ser på beina mine. Jeg får angst og tårer hver gang jeg ser kvinner både eldre og yngre enn meg med flotte og fine bein.Jeg er 27 år. Jeg sørger over at jeg har «mistet» beina mine,for jeg kommer aldri til å vise beina mine igjen for mitt verste mareritt er at noen skal synes jeg er ekkel.Hadet bikini og shorts/skjørt Jeg Det er ikke noe vits å ta behandling av noe slag ettersom dette er arvelig og jeg og min sambo skal ha flere barn noe som vil gi meg mer.Behandler er enig,og mener det er mye penger for kun noen mnd bruk av bein...Jeg er dekket av spindelårer på rompa,lårene og beina. Sambo vet at jeg er knust over dette og gjør alt han kan for å fortelle meg at jeg er fortsatt sexy og fin.Han syntes jo det,men han er glad i at jeg går i skjørt og shorts,han syntes dette er sexy.Men jeg vil nesten kaste opp når jeg vet at han ser finere bein enn mine...det gjør meg så uvel. Jeg vet ikke hvordan jeg skal akseptere at beinene mine er ødelagt...jeg sliter så mye med dette. Jeg har nå sluttet med å trene og har innstillingen «hva er vitsen med å trene og bli fin,når jeg aldri kan vise beina mine igjen». Det er så klart større problemer i verden enn dette her,men jeg har alltid slitt med angst og depresjon,og dette med utseende har alltid vært et fokus(ble mobbet av mine foreldre og elever på skolen angående utseende).Så dette har slitt meg helt ut psykisk. Jeg vet ikke hva jeg skal frem til egentlig...jeg er bare så nedstemt at jeg må få dette ut til noen andre enn sambo. Jeg har sluttet å trene,spiser drittmat,har kastet alle kjoler,skjørt og shorts jeg har. Jeg føler meg så nede... Har vurdert psykolog igjen,men helt ærlig så syntes ikke jeg at det hjalp så mye sist. Anonymkode: ed273...54a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 Skjønner at du syntes dette er vanskelig. Jeg for min del sørger over at livmoren min har falt ned i underlivet slik at jeg tisser på meg, kan ikke ha sex som vanlig og føler meg skikkelig broken. Det å få barn fører med seg skavanker for de fleste. Hilsen trebarnsmor Anonymkode: 2e216...c4d 13
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #3 Skrevet 26. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at du syntes dette er vanskelig. Jeg for min del sørger over at livmoren min har falt ned i underlivet slik at jeg tisser på meg, kan ikke ha sex som vanlig og føler meg skikkelig broken. Det å få barn fører med seg skavanker for de fleste. Hilsen trebarnsmor Anonymkode: 2e216...c4d Tusen takk for svar! Jeg beklager at du går gjennom det.Jeg har ikke de samme problemene med underlivet som deg (for dette er barn nr.1). Jeg tisser av og til på meg for jeg har svak underlivsmusklatur...synes ikke at det hjelper med kniping heller.. Anonymkode: ed273...54a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #4 Skrevet 26. august 2019 Det høres nok ut som du må snakke med noen og jobbe deg igjennom dette. Tenker at det er fryktelig kjipt om noen blodårer på bena dine skal ødelegge livskvaliteten din såpass som du beskriver. Anonymkode: 1268d...363 9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 Jeg fikk åreknuter som tenåring jeg! Var flau over det og skjulte beina mine i nesten 20 år. Men så skjedde det noe oppi hodet mitt. Jeg solte beina mine så de ble brune og så begynte jeg å gå med korte skjørt og uten strømpebukse midt i 30 årene. Jeg brydde meg plutselig ikke om åreknutene lenger. Og det rareste av alt er at jeg faktisk får komplimenter for beina mine. Fra flere menn. Helt utrolig. Jeg tror mange menn er blinde på begge øynene. Nå angrer jeg på at jeg ikke viste beina mine tidligere. Jeg burde bare bestemt meg. Øvd meg hver dag. Gått i skjørt, shorts og bikini. Kan jeg, kan du. Anonymkode: fecb1...cb3 9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #6 Skrevet 26. august 2019 Det er selvfølelsen din, og hvordan du ser på deg selv som gjør det så vanskelig for deg, og det er vondt å høre at du har det sånn. Jeg tør å påstå at beina dine ikke er ødelagt i andres øyne. Men det hjelper jo ikke deg. Jeg har hatt store komplekser for utseende selv tidligere, så jeg tror jeg kan sette meg litt inn følelsen. Jeg tror det beste rådet må være om du kan vurdere å prøve psykolog igjen. Jeg hører jo at dette er veldig ødeleggende for deg. Ikke bare sånn "uff, ja de strekkmerkene, men sånn er det å ha båret fram et barn" som jeg tenker i blant. Jeg fikk masse strekkmerker på lårene og rompa, og det er litt kjipt. Jeg kan også tenke jeg hadde fine bein i bikini og nå er de ødelagt, men for min det er det med litt humor. Det er liksom greit. Min selvfølelse har vært helt nede på bånn og tråkket på, og jeg hadde en tid hvor jeg nesten ikke orket å gå ut av døra, så jeg er positivt overrasket over at jeg ikke reagerer mer på "ny" kropp nå. Men jeg har gått i terapi. Jeg hadde spiseforstyrrelser i tillegg, og det tok flere år å endre måten jeg tenkte på. Med det kom et nytt syn på kroppen også, hvor utseendet helt oppriktig ikke er så viktig, og jeg klarer å være glad for det jeg er fornøyd med og ok med resten. Jeg tenkte veldig mange ganger at det kan ikke bli bra, ikke sånn som jeg ser ut. Men det kunne det. Og nå skulle jeg ønske jeg så at jeg var fin den gangen også. Jeg beundrer damene i garderoben på babysvømminga som tør å gi litt faen og gå avslappet rundt med de nybakte mammakroppene sine. Jeg syns oppriktig at de er skikkelig fine. Jeg tør ikke helt enda, men nærmer meg. Jeg ønsker deg lykke til. Håper du kan få hjelp med selvfølelsen og kan se beina dine slik de er i øynene til samboeren din en dag ❤️ Anonymkode: aa471...766 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #7 Skrevet 26. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det høres nok ut som du må snakke med noen og jobbe deg igjennom dette. Tenker at det er fryktelig kjipt om noen blodårer på bena dine skal ødelegge livskvaliteten din såpass som du beskriver. Anonymkode: 1268d...363 Det var veldig bra skrevet: at noen blodårer på beina mine skal ødelegge livskvaliteten min..for det er jo akkurat dette som har skjedd. Du satt noen få ord på alt det tunge jeg føler.Takk! Jeg ønsker at jeg kunne se på det som «ubetydelige blodårer». Anonymkode: ed273...54a 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #8 Skrevet 26. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk åreknuter som tenåring jeg! Var flau over det og skjulte beina mine i nesten 20 år. Men så skjedde det noe oppi hodet mitt. Jeg solte beina mine så de ble brune og så begynte jeg å gå med korte skjørt og uten strømpebukse midt i 30 årene. Jeg brydde meg plutselig ikke om åreknutene lenger. Og det rareste av alt er at jeg faktisk får komplimenter for beina mine. Fra flere menn. Helt utrolig. Jeg tror mange menn er blinde på begge øynene. Nå angrer jeg på at jeg ikke viste beina mine tidligere. Jeg burde bare bestemt meg. Øvd meg hver dag. Gått i skjørt, shorts og bikini. Kan jeg, kan du. Anonymkode: fecb1...cb3 Oi dette var jo en kjempefin melding å lese!! Kvinnene jeg jobber med går med kort skjørt og kjoler,med DE fine beina...jeg studerer dem hver dag...finner ingen blodårer🥴 Jegg sammenligner megselv mye med disse kvinnene. Det du skrev her hjalp veldig å lese.Jeg gjemte beina mine til jeg fikk sønnen min (syntes de var tynne og rare og hadde masse celluliter) så når jeg endelig tørr å vise dem er de dekket med svindelårer. Det at du får komplimenter over beina dine selv med åreknuter gjør meg glad!!!! Anonymkode: ed273...54a 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er selvfølelsen din, og hvordan du ser på deg selv som gjør det så vanskelig for deg, og det er vondt å høre at du har det sånn. Jeg tør å påstå at beina dine ikke er ødelagt i andres øyne. Men det hjelper jo ikke deg. Jeg har hatt store komplekser for utseende selv tidligere, så jeg tror jeg kan sette meg litt inn følelsen. Jeg tror det beste rådet må være om du kan vurdere å prøve psykolog igjen. Jeg hører jo at dette er veldig ødeleggende for deg. Ikke bare sånn "uff, ja de strekkmerkene, men sånn er det å ha båret fram et barn" som jeg tenker i blant. Jeg fikk masse strekkmerker på lårene og rompa, og det er litt kjipt. Jeg kan også tenke jeg hadde fine bein i bikini og nå er de ødelagt, men for min det er det med litt humor. Det er liksom greit. Min selvfølelse har vært helt nede på bånn og tråkket på, og jeg hadde en tid hvor jeg nesten ikke orket å gå ut av døra, så jeg er positivt overrasket over at jeg ikke reagerer mer på "ny" kropp nå. Men jeg har gått i terapi. Jeg hadde spiseforstyrrelser i tillegg, og det tok flere år å endre måten jeg tenkte på. Med det kom et nytt syn på kroppen også, hvor utseendet helt oppriktig ikke er så viktig, og jeg klarer å være glad for det jeg er fornøyd med og ok med resten. Jeg tenkte veldig mange ganger at det kan ikke bli bra, ikke sånn som jeg ser ut. Men det kunne det. Og nå skulle jeg ønske jeg så at jeg var fin den gangen også. Jeg beundrer damene i garderoben på babysvømminga som tør å gi litt faen og gå avslappet rundt med de nybakte mammakroppene sine. Jeg syns oppriktig at de er skikkelig fine. Jeg tør ikke helt enda, men nærmer meg. Jeg ønsker deg lykke til. Håper du kan få hjelp med selvfølelsen og kan se beina dine slik de er i øynene til samboeren din en dag ❤️ Anonymkode: aa471...766 Får et flott svar! Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive dette ❤️ Jeg trenger alt jeg kan få, for det du skrev om å ikke orke å gå ut av døra...der er jeg nå.Jeg gråt som faen når jeg oppdaget at jeg hadde veldig lyst å gå med kjole for mannen min syntes jeg var sexy i den.Turte ikke,for da var jeg en «fake». igjen,takk for at du delte dine erfaringer.Flott å høre at du er i et bedre sted mentalt. Anonymkode: ed273...54a 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #10 Skrevet 26. august 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei dere. Jeg må starte med at det er sikkert flere som ikke ser på dette som et kjempeproblem,men for meg er dette et kjempevanskelig tema.Vennligst vær omtenksom når dere skriver til meg. Tusen takk! Etter mitt første barn (nå er 20 mnd) har kroppen min forandret seg masse.Jeg slet masse med det faktumet at jeg la på meg massevis og fikk masse strekkmerker. Puppene begynte å henge og magen var ikke slik som før.Jeg har alltid vært vant med å være attraktiv og fin,så jeg ble veldig deprimert av forandringene kroppen min gikk gjennom. Jeg jobbet meg gjennom det både psykisk og fysisk.Jeg gikk ned i vekt, og strekkmerkene ble mindre synlige( man kan se dem tydelig uansett). Jeg har klart å akseptere kroppen min. Men så kom det en forandring som tok meg på senga,og som jeg har blitt utrolig deprimert av. Jeg sliter veldig psykisk pga det,og føler at jeg sørger. Jeg har spindelårer over begge beina og en god del på lårene og rompa.Jeg har prøvd alt av selvbruning og tynne,tynne strømpebukser for å gjøre dem mindre synlig,men de er der og er synlige. Jeg er kvalm hver gang jeg ser på beina mine. Jeg får angst og tårer hver gang jeg ser kvinner både eldre og yngre enn meg med flotte og fine bein.Jeg er 27 år. Jeg sørger over at jeg har «mistet» beina mine,for jeg kommer aldri til å vise beina mine igjen for mitt verste mareritt er at noen skal synes jeg er ekkel.Hadet bikini og shorts/skjørt Jeg Det er ikke noe vits å ta behandling av noe slag ettersom dette er arvelig og jeg og min sambo skal ha flere barn noe som vil gi meg mer.Behandler er enig,og mener det er mye penger for kun noen mnd bruk av bein...Jeg er dekket av spindelårer på rompa,lårene og beina. Sambo vet at jeg er knust over dette og gjør alt han kan for å fortelle meg at jeg er fortsatt sexy og fin.Han syntes jo det,men han er glad i at jeg går i skjørt og shorts,han syntes dette er sexy.Men jeg vil nesten kaste opp når jeg vet at han ser finere bein enn mine...det gjør meg så uvel. Jeg vet ikke hvordan jeg skal akseptere at beinene mine er ødelagt...jeg sliter så mye med dette. Jeg har nå sluttet med å trene og har innstillingen «hva er vitsen med å trene og bli fin,når jeg aldri kan vise beina mine igjen». Det er så klart større problemer i verden enn dette her,men jeg har alltid slitt med angst og depresjon,og dette med utseende har alltid vært et fokus(ble mobbet av mine foreldre og elever på skolen angående utseende).Så dette har slitt meg helt ut psykisk. Jeg vet ikke hva jeg skal frem til egentlig...jeg er bare så nedstemt at jeg må få dette ut til noen andre enn sambo. Jeg har sluttet å trene,spiser drittmat,har kastet alle kjoler,skjørt og shorts jeg har. Jeg føler meg så nede... Har vurdert psykolog igjen,men helt ærlig så syntes ikke jeg at det hjalp så mye sist. Anonymkode: ed273...54a Kan du ikke vurdere behandling etter at du har fått de barna du vil ha? Jeg har samme problem, og har ikke vist beina mine på mange år. Fikk det ikke pga svangerskap. Men gradvis fra ung alder har det blitt verre og verre. Er gravid med mitt første barn nå, så er redd for hvor ille det kan komme til å bli. Vurderer å få det behandlet etter svangerskapet. Skal definitivt ikke ha flere barn. Er 43 år nå. Anonymkode: f4229...837 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #11 Skrevet 26. august 2019 Når jeg ser meg rundt, ser jeg mange med åreknuter og spindelvevsårer. Men "ingen" så ille som meg. Anonymkode: f4229...837 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #12 Skrevet 26. august 2019 Jeg tenker at du må finne noen andre å sammenligne deg med og være glad du er frisk og fungerer godt ellers. Jeg har alltid vært veldig sporty og hatt en veltrent kropp jeg har brukt til konkurranser på høyt nivå, men jeg ble skadet og fikk pga det to bein som ikke er like lengere og ser ikke bra ut, muskelsvinn og diverse ....men de fungerer, jeg kan gå i trapper igjen, står masse på ski og andre aktiviteter. Når jeg synes det blir for kjipt tenker jeg på Birgitt Skarstein eller Karina Hollekim. https://www.aftenposten.no/sport/i/P9abJe/Birgit-Skarstein-tar-oppgjor-med-kroppspresset--Vi-ma-snu-fokus Anonymkode: 128cb...86a 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #13 Skrevet 26. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke vurdere behandling etter at du har fått de barna du vil ha? Jeg har samme problem, og har ikke vist beina mine på mange år. Fikk det ikke pga svangerskap. Men gradvis fra ung alder har det blitt verre og verre. Er gravid med mitt første barn nå, så er redd for hvor ille det kan komme til å bli. Vurderer å få det behandlet etter svangerskapet. Skal definitivt ikke ha flere barn. Er 43 år nå. Anonymkode: f4229...837 Har vurdert å ta det etter alle barna,men behandler var ærlig om at siden dette får i arv (alle kvinnene i min familie har det og bare blitt verre og verre med årene) så mente han at jeg kaster penger ut av vinduet ettersom han klarer å få vekk de jeg har men jeg vil bare få flere og flere ... jeg hadde noen få når jeg var 25 år..etter barn og to år senere er det helt forjævlig...😰 Anonymkode: ed273...54a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #14 Skrevet 26. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg ser meg rundt, ser jeg mange med åreknuter og spindelvevsårer. Men "ingen" så ille som meg. Anonymkode: f4229...837 Jeg ser meg rundt hele tiden..er obsessed jeg!Ser få unge jenter med dette... Anonymkode: ed273...54a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #15 Skrevet 26. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at du må finne noen andre å sammenligne deg med og være glad du er frisk og fungerer godt ellers. Jeg har alltid vært veldig sporty og hatt en veltrent kropp jeg har brukt til konkurranser på høyt nivå, men jeg ble skadet og fikk pga det to bein som ikke er like lengere og ser ikke bra ut, muskelsvinn og diverse ....men de fungerer, jeg kan gå i trapper igjen, står masse på ski og andre aktiviteter. Når jeg synes det blir for kjipt tenker jeg på Birgitt Skarstein eller Karina Hollekim. https://www.aftenposten.no/sport/i/P9abJe/Birgit-Skarstein-tar-oppgjor-med-kroppspresset--Vi-ma-snu-fokus Anonymkode: 128cb...86a Du har helt rett!Jeg bør være takknemlig at jeg lever og er frisk.Andre har det verre enn meg..men det hjelper ikke noen ting,selv om det bør!!Av og til kan jeg få noen minutter der jeg tenker slik som du sa,men de mørke tankene tar fort over Anonymkode: ed273...54a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #16 Skrevet 26. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at du må finne noen andre å sammenligne deg med og være glad du er frisk og fungerer godt ellers. Jeg har alltid vært veldig sporty og hatt en veltrent kropp jeg har brukt til konkurranser på høyt nivå, men jeg ble skadet og fikk pga det to bein som ikke er like lengere og ser ikke bra ut, muskelsvinn og diverse ....men de fungerer, jeg kan gå i trapper igjen, står masse på ski og andre aktiviteter. Når jeg synes det blir for kjipt tenker jeg på Birgitt Skarstein eller Karina Hollekim. https://www.aftenposten.no/sport/i/P9abJe/Birgit-Skarstein-tar-oppgjor-med-kroppspresset--Vi-ma-snu-fokus Anonymkode: 128cb...86a Mannen min digger Birgit Skarstein! Tror det er vi kvinner som overdriver det fysiske, menn ser etter noe mer. Karisma, utstråling og humor. Anonymkode: fecb1...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #17 Skrevet 26. august 2019 Få de barna du skal ta også tar du laser. Funker kjempebra Anonymkode: 37041...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #18 Skrevet 26. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vurdert å ta det etter alle barna,men behandler var ærlig om at siden dette får i arv (alle kvinnene i min familie har det og bare blitt verre og verre med årene) så mente han at jeg kaster penger ut av vinduet ettersom han klarer å få vekk de jeg har men jeg vil bare få flere og flere ... jeg hadde noen få når jeg var 25 år..etter barn og to år senere er det helt forjævlig...😰 Anonymkode: ed273...54a Jeg tenker at det kommer litt an på hvor pkaget du er av det. Kanskje kan du anse dette som regelmessig "vedlikehold" og prioritere det foran kleskjøp, hyppige frisørbesøk osv. Det er mange skjønnhetsbehandlinger som ikke gir varig resultat. Og om du fjerner de du har og får nye, så ville du jo fått de nye i tillegg til de gamle dersom du ikke gjorde noe med det. Og når du blir eldre vil det kanskje ikke plage deg i samme grad, så du kan slutte å behandle. Hvor mye koster behandling, da? Anonymkode: f4229...837 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #19 Skrevet 26. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser meg rundt hele tiden..er obsessed jeg!Ser få unge jenter med dette... Anonymkode: ed273...54a Ikke så mange unge jenter, kanskje. Men i 30-og 40-årene og oppover er det en del. Men det er ikke like synlig på alle. Mener å ha lest at ca 30% får dette. Anonymkode: f4229...837
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #20 Skrevet 27. august 2019 Har selv fått mange åreknuter, særlig etter siste svangerskap, er 29 år. Prøver å ikke bry meg men det er ikke så lett.. Men har også hatt et keisersnitt og har fått en stor «pose» nederst på magen, kommer til å operere den bort når jeg er ferdig med å få barn. Anonymkode: dfef3...174 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå