Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til at noen folk og da særlig kollegaer kontinuerlig har spørsmål og innspill de vil diskutere, ha svar på - selv den minste bagatell, mens du selv forsøker gjøre konsentrert arbeid??

Er grunnen at de er mindre selvstendige? Vil forstyrre andre for å selv få oppmerksomhet? Eller  er det bevisst for å irritere? 

Hvis du er en sånn person som spør om alt mulig og babler i vei... kan du si litt om hvorfor du gjør det og hvordan man på en hyggelig måte kan «stoppe deg»?

Anonymkode: afb40...729

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øretelefoner og musikk

Anonymkode: 8230b...981

• Liker 2
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Smil, vær hyggelig men si at "Nei, nå må jeg jobbe litt her, vi snakkes!"

Skrevet

Jeg har ingen gode svar, men jeg tror at du (som jeg) kan bli litt klokere på den typen menneskelig atferd hvis du leser boken Omgitt av idioter. Den er tidvis ganske morsom og forfatteren bruker veldig gjenkjennelige eksempler for å sortere oss inn i fire mennesketyper; gule, røde, grønne og blå. Gule personer er ganske skravlete og relasjonsorienterte, for eksempel, mens røde og blå ofte er mer oppgaveorienterte. På kontoret kan gule skrevlebøtter nok drive blå arbeidsmaur til vanvidd.

Anonymkode: e7fb3...ddd

• Liker 4
Skrevet

Uff. Sitter i kontorlandskap med ei sånne ei. Kvar og ein oppgave hun gjør så må hun kommentera det høyt.  Eg bad om å bli flytta. Nå er det andre som må slita med henne. Utrolig slitsom dame  

Anonymkode: 29b3e...a4c

• Liker 3
Skrevet
On 8/26/2019 at 7:49 PM, AnonymBruker said:

Hva er grunnen til at noen folk og da særlig kollegaer kontinuerlig har spørsmål og innspill de vil diskutere, ha svar på - selv den minste bagatell, mens du selv forsøker gjøre konsentrert arbeid??

Er grunnen at de er mindre selvstendige? Vil forstyrre andre for å selv få oppmerksomhet? Eller  er det bevisst for å irritere? 

Hvis du er en sånn person som spør om alt mulig og babler i vei... kan du si litt om hvorfor du gjør det og hvordan man på en hyggelig måte kan «stoppe deg»?

Jeg er en sånn. Jeg gjør det for ikke kjede meg dønn i hjel. 

Er ikke fordi jeg ikke er flink i jobben min, trenger verken hjelp eller bekreftelse, men synest det er koselig, å prate med folk. Av og til lærer man jo også noe, eller faller ned på en bestemt løsning etter å ha tenkt høyt med andre, ikke alltid det er er rett og et galt resultat 😊

Har en sånn med øreklokker på i landskapet, som sitter og jobber og jobber, jobber og jobber. Glytter opp og løfter av disse bose klokkene sine, svarer kort og presist og jobber og jobber videre. 

Arbeidsplassens skrekk 😬

Anonymkode: 7b3a9...e9c

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke fordi jeg ikke er flink i jobben min, trenger verken hjelp eller bekreftelse, men synest det er koselig, å prate med folk. Av og til lærer man jo også noe, eller faller ned på en bestemt løsning etter å ha tenkt høyt med andre, ikke alltid det er er rett og et galt resultat 😊

Har en sånn med øreklokker på i landskapet, som sitter og jobber og jobber, jobber og jobber. Glytter opp og løfter av disse bose klokkene sine, svarer kort og presist og jobber og jobber videre. 

Arbeidsplassens skrekk 😬

Ok interessant! 

Men følger du med på andre parts kroppsspråk feks , dvs at du tar et hint hvis kollegaen din ser på klokka gjentatte ganger etc? 

Personlig synes jeg det er vanskelig å være direkte og bruker mye kroppsspråk og blir utilpass men det virker som om de ikke enser det...

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen gode svar, men jeg tror at du (som jeg) kan bli litt klokere på den typen menneskelig atferd hvis du leser boken Omgitt av idioter. Den er tidvis ganske morsom og forfatteren bruker veldig gjenkjennelige eksempler for å sortere oss inn i fire mennesketyper; gule, røde, grønne og blå. Gule personer er ganske skravlete og relasjonsorienterte, for eksempel, mens røde og blå ofte er mer oppgaveorienterte. På kontoret kan gule skrevlebøtter nok drive blå arbeidsmaur til vanvidd.

Anonymkode: e7fb3...ddd

Takk for tips 😊

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ok interessant! 

Men følger du med på andre parts kroppsspråk feks , dvs at du tar et hint hvis kollegaen din ser på klokka gjentatte ganger etc? 

Personlig synes jeg det er vanskelig å være direkte og bruker mye kroppsspråk og blir utilpass men det virker som om de ikke enser det...

Vanvittig arrogant, respektløst og ufint. Derfor gidder jeg ikke respektere det.

Det er jo også litt sånn å «gjøre narr av» en pompøs selvhøytidelig person. De får finne seg i å være del av fellesskapet slik som alle andre. Det er jo det beste for utførelsen av arbeidsoppgavene at det er samarbeid. 

Har en kollega som inviterer bose dama ned på lunch hver eneste arbeidsdag. Det viser da tydelig hvor demonstrativt usosial hun er. Det er ikke en dydig oppførsel, det er frekt. Egnet til å skape usikkerhet hos de andre.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidsplassens skrekk 😬

Men mener du sjefens skrekk? Eller..hvorfor akulke sjefen ikke like en som får ting gjort? Mener du han vil dere skal skravle? Eller tenker du at de som er flittige og jobber bra er mislikt fordi de som kjeder seg på jobben ikke blir underholdt?

• Liker 3
Skrevet

Støydempende hodetelefoner ❤️ Jeg er glad i å snakke, diskutere og hjelpe - men ikke alt hele tiden. Min erfaring med åpent landskap er at hodetelefoner fungerer godt. Når jeg sitter på kontor hjelper det å stenge døren. 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanvittig arrogant, respektløst og ufint. Derfor gidder jeg ikke respektere det.

Det er jo også litt sånn å «gjøre narr av» en pompøs selvhøytidelig person. De får finne seg i å være del av fellesskapet slik som alle andre. Det er jo det beste for utførelsen av arbeidsoppgavene at det er samarbeid. 

Har en kollega som inviterer bose dama ned på lunch hver eneste arbeidsdag. Det viser da tydelig hvor demonstrativt usosial hun er. Det er ikke en dydig oppførsel, det er frekt. Egnet til å skape usikkerhet hos de andre.

Hva mener du? Bose damen er ikke dydig eller er kollegaen ikke dydig? 

Usosiale folk er ikke usosiale for å plage andre. De vil vel bare ikke være sosiale for deres egen del. alt det du gjør handler det om andre eller hva du selv tenker og ønsker? Prater du fordi du selv trivest med det? Eller fordi det påvirker andre? 

• Liker 5
Skrevet
På 28.8.2019 den 7.51, AnonymBruker skrev:

Er det noen spesiell grunn til at «bosedamen» sin oppførsel er gal her? Hvorfor er sosial foretrukket over såkalt usosial egentlig? Hun plager da ingen?

Man kan fint være en del av fellesskapet uten å prate skit hele dagen.

Jeg synes jeg ser én med arrogant oppførsel her, og det er ikke kollegaen din nei...

• Liker 9
Skrevet

Ironien lenge leve...

Det er jo også litt sånn å «gjøre narr av» en pompøs selvhøytidelig person. De får finne seg i å være del av fellesskapet slik som alle andre.

Du får passe dine egne saker. Hun er en del av fellesskapet, uansett om hun avbryter arbeidet for å skravle eller ikke.

Det er jo det beste for utførelsen av arbeidsoppgavene at det er samarbeid. 

Ok, din mening. Men ikke alles mening! Samarbeid kan bli dobbel-arbeid. 

Har en kollega som inviterer bose dama ned på lunch hver eneste arbeidsdag.

Hun burde vel ta et hint snart?

Det viser da tydelig hvor demonstrativt usosial hun er. Det er ikke en dydig oppførsel, det er frekt. Egnet til å skape usikkerhet hos de andre.

Det viser ingenting annet enn at hun ikke ønsker den samme mengde sosial stimuli som enkelte andre, men i motsetning til dere andre så respekterer hun kollegaene sine. Det er utrolig frekt av deg å mene at hun gjør noe galt, ved å ikke være som deg, eller som du ønsker hun skal være. 

• Liker 6
Skrevet

Hos meg har det skjedd flere ganger at folk kommer innom kontoret mitt "bare for å sjekke at det går bra, siden de vet at jeg har det så travel": Snilt, men 🙄

• Liker 1
Skrevet

Det er du som er respektløs og ufin.

Anonymkode: 204f9...932

• Liker 3
Skrevet

Den dagen du får deg litt sosiale antenner og evner blir nok livet lettere for deg. Usikkerhet er for mennesker som er usikkre på seg selv.

Sosial kontroll som du driver med er IKKE sosialt.

La mennesker for gjøre som de vil du, man er faktisk på jobb for å gjøre en jobb. Ikke alle passer sammen på andre arenaer enn jobben, man velger ikke sin kollega.

Anonymkode: 03ba2...466

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...