AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 La oss si vedkommende er på sosialstønad, Med avtale om å søke så og så mange jobber i mnd, Men ikke klarer å overholde antall søknader, Kan vedkommende miste retten på sosialstønad? Rett og slett bli gjort hjemløs? Er ikke sosialstønad i det minste en rett uansett hvor mye man klarer å søke? Vet om noen som står i fare for dette nå. Anonymkode: efe77...019
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 Gi faen alt er det beste, du har krav på tak over hodet og sosialstøtte uansett! Så tipset er å ikke EIE noe som helst!! For det går først, da må det selges. Så, selg alt du har. Kun ha igjen klær, tlf og datamaskin til nettbank. Da kan du leve på staten resten av livet, har selv levd i 7år nå. De må betale for min leilighet, samt sosialtstøtte. Klarer meg fint på dette, 8874kr pr mnd! Anonymkode: 9ae1a...435 1
Hallo83 Skrevet 26. august 2019 #3 Skrevet 26. august 2019 Vedkommende eier ikke noe som kan selges og har hatt rett på sosialstønad frem til nå. Men har nå altså blitt truet om å miste sosialstøtte pga for lite søkte jobber. Vedkommende har fått søknaden i retur. Dette kan da ikke være lov? Og hva er evt siste steg? Krisesenteret? -Ts
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #4 Skrevet 26. august 2019 NAV kan nekte sosialstønad om du ikke overholder kravene som blir stilt. Selv har jeg gått på sosialstønad i 12-14 år. Det er fryktelig behagelig og fint. Sitter hjemme, gamer og styrer på. I lykkeland. Det var ikke lenge siden NAV begynte å sette krav for meg, men jeg lurer dem bare. Søk 10 jobner sier de og undersøker kun en søknad. Brilliant 😛 Anonymkode: 97e2b...28c 1
GammelKaktus Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi faen alt er det beste, du har krav på tak over hodet og sosialstøtte uansett! Så tipset er å ikke EIE noe som helst!! For det går først, da må det selges. Så, selg alt du har. Kun ha igjen klær, tlf og datamaskin til nettbank. Da kan du leve på staten resten av livet, har selv levd i 7år nå. De må betale for min leilighet, samt sosialtstøtte. Klarer meg fint på dette, 8874kr pr mnd! Anonymkode: 9ae1a...435 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: NAV kan nekte sosialstønad om du ikke overholder kravene som blir stilt. Selv har jeg gått på sosialstønad i 12-14 år. Det er fryktelig behagelig og fint. Sitter hjemme, gamer og styrer på. I lykkeland. Det var ikke lenge siden NAV begynte å sette krav for meg, men jeg lurer dem bare. Søk 10 jobner sier de og undersøker kun en søknad. Brilliant 😛 Anonymkode: 97e2b...28c Dette høres jo flott ut...🙄 Ts, i utgangspunktet så har man krav på sosialstønad om man ikke har andre muligheter men målet er jo selvsagt at brukeren skal klare seg selv. Har han ikke inntekt og noe han kan selge så må NAV hjelpe, uansett. Hospits og matpenger er et minstekrav. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #6 Skrevet 26. august 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi faen alt er det beste, du har krav på tak over hodet og sosialstøtte uansett! Så tipset er å ikke EIE noe som helst!! For det går først, da må det selges. Så, selg alt du har. Kun ha igjen klær, tlf og datamaskin til nettbank. Da kan du leve på staten resten av livet, har selv levd i 7år nå. De må betale for min leilighet, samt sosialtstøtte. Klarer meg fint på dette, 8874kr pr mnd! Anonymkode: 9ae1a...435 oppfordre til snylting, du må ha et lavmålt liv! Anonymkode: b614c...67e 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #7 Skrevet 26. august 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi faen alt er det beste, du har krav på tak over hodet og sosialstøtte uansett! Så tipset er å ikke EIE noe som helst!! For det går først, da må det selges. Så, selg alt du har. Kun ha igjen klær, tlf og datamaskin til nettbank. Da kan du leve på staten resten av livet, har selv levd i 7år nå. De må betale for min leilighet, samt sosialtstøtte. Klarer meg fint på dette, 8874kr pr mnd! Anonymkode: 9ae1a...435 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: NAV kan nekte sosialstønad om du ikke overholder kravene som blir stilt. Selv har jeg gått på sosialstønad i 12-14 år. Det er fryktelig behagelig og fint. Sitter hjemme, gamer og styrer på. I lykkeland. Det var ikke lenge siden NAV begynte å sette krav for meg, men jeg lurer dem bare. Søk 10 jobner sier de og undersøker kun en søknad. Brilliant 😛 Anonymkode: 97e2b...28c Dere burde jo blitt ufør. Leser i en annen tråd at arbeidsvegring tydeligvis er nok. ..dere burde blitt satt til å plukke søppel langs gaten eller noe annet samfunnsnyttig. Anonymkode: f94bc...4db 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #8 Skrevet 26. august 2019 5 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Dette høres jo flott ut...🙄 Ts, i utgangspunktet så har man krav på sosialstønad om man ikke har andre muligheter men målet er jo selvsagt at brukeren skal klare seg selv. Har han ikke inntekt og noe han kan selge så må NAV hjelpe, uansett. Hospits og matpenger er et minstekrav. Litt trolling må man regne med. Takk for svar Frøken Vedkommende har endt på sosialstønad etter langvarig sykdom og aap, Men har nå altså fått søknaden i retur fordi de mener vedkommende ikke har søkt nok jobber. Grunnen er at vedkommende ikke har funnet nok jobber å søke på. Vedkommende har klaget men bes nå om legge frem skriv om hvorfor vedkommende ikke har søkt på flere jobber Anonymkode: efe77...019
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 Jeg er også sosialklient og bor i enebolig. Kun jeg som bor her. Jeg har ikke fått beskjed om å selge hverken bil eller hus, men har allikevel krav på stønad. Jeg fikk beskjed om å søke ett visst antall jobber, det har jeg ikke gjort. Jeg søker på jobber jeg vil ha, ikke på noe annet. Jeg har også tatt opp dette med bilen og huset og de kommer ikke til å tvinge meg til å selge noen av delene. Har gått på sosialen nå i 1 .5 år. Anonymkode: d0546...86e 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #10 Skrevet 26. august 2019 Nei, men sette ned på redusert sats kan de gjøre. Såkallet krisesats. Ikke sikkert fylkesmannen godtar det om vedkommende klager. Anonymkode: 1927e...9ee
GammelKaktus Skrevet 26. august 2019 #11 Skrevet 26. august 2019 Da bør han legge frem et skriv på grunnen, med tanke på at han har hatt AAP så er det vel og helsemessige grunner? Da må han få legen på laget og dokumentere hans helseproblemer. NAV er litt sære på dette med søknader, han må bare sende selv om det er åpenbart at han ikke for jobben, helt meningsløst men det er nå slik det er. Har en venninne som er jobber i skole og hun får dusinvis av søknader av mennesker som feks er utdannet frisør som søker jobb som lærer, altså... 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #12 Skrevet 26. august 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: NAV kan nekte sosialstønad om du ikke overholder kravene som blir stilt. Selv har jeg gått på sosialstønad i 12-14 år. Det er fryktelig behagelig og fint. Sitter hjemme, gamer og styrer på. I lykkeland. Det var ikke lenge siden NAV begynte å sette krav for meg, men jeg lurer dem bare. Søk 10 jobner sier de og undersøker kun en søknad. Brilliant 😛 Anonymkode: 97e2b...28c Dette stemmer nok bra, en bekjent av meg gjør det på samme måte. Det er ikke grenser for hva han har fått ut av sosialstønaden. Anonymkode: ee2fb...590
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #13 Skrevet 26. august 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere burde jo blitt ufør. Leser i en annen tråd at arbeidsvegring tydeligvis er nok. ..dere burde blitt satt til å plukke søppel langs gaten eller noe annet samfunnsnyttig. Anonymkode: f94bc...4db Du får ikke en med arbeidsvegring til å plukke søppel eller gjøre noe samfunnsnyttig. Anonymkode: ee2fb...590
applestories Skrevet 26. august 2019 #14 Skrevet 26. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt trolling må man regne med. Takk for svar Frøken Vedkommende har endt på sosialstønad etter langvarig sykdom og aap, Men har nå altså fått søknaden i retur fordi de mener vedkommende ikke har søkt nok jobber. Grunnen er at vedkommende ikke har funnet nok jobber å søke på. Vedkommende har klaget men bes nå om legge frem skriv om hvorfor vedkommende ikke har søkt på flere jobber Anonymkode: efe77...019 Å sende søknaden i retur var da en merkelig ting å gjøre. Dersom alle vedlegg er med skal en mottatt søknad behandles slik at et vedtak kan påklages. Slik jeg har forstått dette med aktivitetsplikt kan NAV velge å sjekke at avtalt aktivitet er gjennomført før de utbetaler. Men de kan ikke redusere utover helt nødvendig livsopphold, altså hus, strøm og mat. Hver søknad skal vurderes individuelt så det er vanskelig å sammenligne saker og kommuner. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #15 Skrevet 26. august 2019 Jeg synes det er greit at jeg betaler for dere. Jeg vil heller jobbe og gjøre det jeg vil som reise, drar på dyre seminarer i utlandet via jobben i forhold å sitte på sofaen i Norge. Det ville ha vært et kjedelig liv for meg! Anonymkode: 56054...772 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #16 Skrevet 26. august 2019 Han har vært aktiv med søking og til og med tatt mye initiativ på egenhånd. Tingen er: Søknaden kom nå i retur, med dette nye kravet. Dvs at søknaden får ny søknadsfrist, altså 3 uker fra den sendes inn med nye nødvendige dokumenter. Han hadde jo regnet med å få utbetaling sin den 1.9, det er jo da husleier forfaller blant annet. Alt annet med søknaden skal være i orden. Men nå må han altså til lege først og får ikke utbetaling før laaangt uti oktober pga ny søknadsfrist. Han risikerer jo å miste bolig. -TS Anonymkode: efe77...019
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #17 Skrevet 26. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er greit at jeg betaler for dere. Jeg vil heller jobbe og gjøre det jeg vil som reise, drar på dyre seminarer i utlandet via jobben i forhold å sitte på sofaen i Norge. Det ville ha vært et kjedelig liv for meg! Anonymkode: 56054...772 Dette er ikke noe ønskelig situasjon for han heller. Han vil jobbe og er aktiv. Anonymkode: efe77...019
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #18 Skrevet 26. august 2019 NAV setter nå krav om aktivitetsplikt knyttet til sosialhjelp, spesielt for de mellom 18-30 år. Da følger det en del individuelle vilkår for å motta sosialhjelp, og hvis en f.eks ikke møter opp på Jobbsjansen (lokalt tiltak i bydel i Oslo), trekkes det per dag av sosialstønaden etter hvor mange dager du er borte. Anonymkode: 00aa6...a11 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #19 Skrevet 26. august 2019 Han kan alltids søke om nødpenger selv om selve søknaden om sosialhjelp nå får ny frist. Anonymkode: 00aa6...a11 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #20 Skrevet 26. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: NAV setter nå krav om aktivitetsplikt knyttet til sosialhjelp, spesielt for de mellom 18-30 år. Da følger det en del individuelle vilkår for å motta sosialhjelp, og hvis en f.eks ikke møter opp på Jobbsjansen (lokalt tiltak i bydel i Oslo), trekkes det per dag av sosialstønaden etter hvor mange dager du er borte. Anonymkode: 00aa6...a11 Jo, men det er mest en bløff, siden NAV ikke lar folk sulte ihjel uansett om de møter opp eller ikke. Anonymkode: ee2fb...590
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå