AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #1 Del Skrevet 26. august 2019 Hei. Noen her som kan dele en oppskrift på hjemmelaget karamellpudding? Anonymkode: 01a7b...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #2 Del Skrevet 26. august 2019 Jeg har brukt denne med stor suksess: https://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/karamellpudding/ Anonymkode: 2d0f2...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #3 Del Skrevet 26. august 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt denne med stor suksess: https://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/karamellpudding/ Anonymkode: 2d0f2...2c1 Jeg også👍 Jeg har med hell kokt opp melkeblandingen i den kjelen det fortsatt er noen karamellrester i👍 Også tok jeg 100 grader i Ca 2, 5 timer! Helt nyyyydelig den her👌👍 Anonymkode: ae7e0...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #4 Del Skrevet 26. august 2019 Jeg og datteren min som nå er 8 år, pleier å lage hjemmelaget karamellpudding hver julaften etter en oppskrift fra Arne Brimi: https://www.oppskrift.no/oppskrift/karamellpudding Min datter synes at den er helt nydelig, og nå som hun nettopp har fylt 8 år, og har kommet i den alderen hvor det er vanlig for barn å bruke litt sånne "slængord", sier hun at hun "digger" den. 😋 Da ønsker jeg ts lykke til, og håper karamellpuddingen smaker! Hilsen ei blid dame i begynnelsen av 30-årene fra Revetal i Vestfold som elsker å lage mat og bake. Anonymkode: dacc1...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #5 Del Skrevet 26. august 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og datteren min som nå er 8 år, pleier å lage hjemmelaget karamellpudding hver julaften etter en oppskrift fra Arne Brimi: https://www.oppskrift.no/oppskrift/karamellpudding Min datter synes at den er helt nydelig, og nå som hun nettopp har fylt 8 år, og har kommet i den alderen hvor det er vanlig for barn å bruke litt sånne "slængord", sier hun at hun "digger" den. 😋 Da ønsker jeg ts lykke til, og håper karamellpuddingen smaker! Hilsen ei blid dame i begynnelsen av 30-årene fra Revetal i Vestfold som elsker å lage mat og bake. Anonymkode: dacc1...2c4 Klarer du å holde vekten da? Får det hadde ikke jeg klart hvis jeg var bakeglad! Anonymkode: fd80b...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 26. august 2019 #6 Del Skrevet 26. august 2019 Bruker den på tine.no hver julaften - eller lille julaften. Men erfarer at steketiden minst må dobles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #7 Del Skrevet 26. august 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klarer du å holde vekten da? Får det hadde ikke jeg klart hvis jeg var bakeglad! Anonymkode: fd80b...f1d Ja da. 🙂 Jeg trener også mye, klarer fint å holde vekten. Anonymkode: dacc1...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. august 2019 #8 Del Skrevet 26. august 2019 Dette er min favoritt. 500 g sukker 2 dl vann 125 g sukker 5 dl kremfløte 5 dl Vikingmelk 6 eggeplommer 4 hele egg 1 vaniljestang Bland sukker og vann i en kasserolle og smelt på høy varme. La koke til det har karamellisert og fått en fin brunfarge. Hell i en 2 liters form og snu litt på formen slik at sausen dekker bunn og sider av formen. Sausen vil stivne og bli hard. Kok opp fløte, Vikingmelk, sukker og splittet vaniljestang. Visp eggeplommer og egg lett sammen i en bolle. Visp gradvis inn den varme fløteblandingen. Sil og ha i formen. Stek i vannbad ved 125 grader i 1½-2 timer. Avkjøl karamellpuddingen helt i formen (kan gjerne lages dagen før og avkjøles over natten) før den hvelves over på fat og serveres med pisket fløte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå