Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har leid en kjeller leilighet i 5 mnd. Nå har jeg sagt opp og begynt å flytte. Når jeg flytta sofaen så jeg at det er fullt av mugg inntil ytterveggen under sofaen min. Noen anbefaler at jeg gir beskjed til utleier om at det er mugg der, mens andre sierat jeg bare burde vaske det bort i fare for at de kan legge skylden på meg (feks at noen har sølt under sofaen, men det er under hele veien der sofaen har stått) og ta depositumet mitt. Hva anbefales å gjøre her? 

Anonymkode: c1ff8...120

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal aldri sette møbler helt inntil veggen i kjellerleiligheter, nettopp pga muggfare. Så her må du bite i det sure eplet og varsle huseier ang muggen. Så må det tas i skikkelig og fikses. Mugg er alvorlig, og kan gi sykdom

Anonymkode: de0a3...6ad

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo prøve å vaske det vekk med eddik, men det er fare for at det ikke går. At det vil bli synlig uansett.

Sånt skjer når møbler som seng eller sofa står presset tett inntil en vegg som også er en yttervegg. Det dannes kondens (fukt) på veggen av dette, og da danner det seg mugg. Leksjonen er altså; la det alltid være en luftespalte på en cm eller to mellom møbler og vegger (yttervegger).

Jeg er en ærlig sjel, så jeg hadde nok sagt i fra til utleier uansett om jeg greide å vaske det vekk....

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...