Gå til innhold

Gjest med svart kjole

Er svart kjole OK for gjest i bryllup?  

2 stemmer

1. 1. Er svart kjole OK for gjest i bryllup?

• Nei
      8
    • Ja
      38

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns det er helt greit om folk har på seg sort kjole i et bryllup. I vårt bryllup var det to damer som gikk i sort kjole, og det var fint det :)

Syns egentlig det er skikkelig teit om brudepar skal bestemme hva gjestene skal få ha på seg.. Hva om gjestene ikke har råd til å kjøpe noe nytt til anledningen liksom? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

I følge skikk og bruk skal man ikke bære sort kjole i bryllup. Men dette er blitt myket opp i løpet av årene, man kan bære sort kjole "men ikke som om man skal i begravelse". De fleste forstår vel forskjellen der, sorte festkjoler er ganske forskjellig fra det man tar på seg i en sørgelig anledning.

Synes det er rart at ikke flere har fått med seg dette.

Kan forøvrig anbefale Toppen Behcs bok "Vett og uvett", en meget god bok om moderne skikk og bruk.

Skrevet

Hadde jeg kun vært gjest, så hadde jeg ikke spurt brudeparet, men tatt på meg det jeg selv ønsket.

Når jeg var forlover for min bestevenninde, ble jeg bedt om fra bruden å velge annen farge en sort, pga hennes familie og hennes tanker om hva som "passet seg" for forlover å bruke.

For meg var det da en selvfølgelighet og langt ifra vanskelig å velge en kjole som ikke var sort, fordi jeg faktisk ønsket å være med på å lage dette til min bestevennindes store dag! Uavhengig av hva slags kjole jeg selv ville valgt om det kun var meg det dreide seg om.

Personlig synes jeg folk (både gjester og forlovere) skal få kle seg som de vil, men at andre ikke føler slik er ikke noe problem. Jeg ser ikke på det som "vanskelig" om jeg har venninder som ønsker andre ting fra gjester og forlovere en det jeg selv gjør. Og så lenge det ikke er mitt eget bryllup, men bryllupet til gode venner/venninder av meg, så vil jeg gjøre mitt for at deres dag skal bli så perfekt som mulig! Om det innebærer at jeg må kle meg i noe annet en jeg i utgangspunktet ønsket, så er det helt greit!

Er det SÅ skrekkelig vanskelig å føye seg for gode venninder/venner på deres største dag???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...