Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2005 #1 Skrevet 13. mai 2005 `skal ha på meg hvitt og svart på 17 mai og lurer på hva slags øyefarge jeg skal bruke da.. er elendig dårlig på å legge øyeslygge og vil gjerne sebest mulig ut denne dagen så blir vabvittig glad om noen kan hjelp emeg...
aline Skrevet 13. mai 2005 #2 Skrevet 13. mai 2005 finn noen farger som passer til øyefargen din og hudfargen din. det er ofte vel så pent å sminke seg etter sine egne farger som å sminke seg etter hva man har på seg. velg en kontrastfarge til øynene dine f.eks. men pass på at den ikke skjærer mot hudfargen din. jeg har lys hud med rødlig/rosa "undertone", lyst hår og grønne øyne. jeg bruker da IKKE grønt, fordi det vil stjele fargen fra øynene. men bruker jeg en dyp lilla eller rosa/rød toner i sminken, så fremhever jeg øyefargen + finner tonene i huden. skal jeg bruke brun, så må jeg f.eks finne en kald bruntone som går mer i rosa undertoner en f.eks. gul/gull. så det kommer helt an på dine farger.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2005 #3 Skrevet 13. mai 2005 jeg har veldig veldig lys huden med blåe øyne.... uff er ikke noe god på dette:(
aline Skrevet 13. mai 2005 #4 Skrevet 13. mai 2005 men du har sikkert noen forskjellige farger som du har brukt noen ganger før? kan du ikke bare prøve deg frem litt nå? du har tid før 17. enda. prøv på og se hva du synes ser fint ut på deg, uten å bry deg med klærne. sort og hvitt går jo til alt. hvilke farger bruker du til vanlig da?
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2005 #5 Skrevet 13. mai 2005 bruker egentlig litt av alt.. rosa, grønn, brunt men nå som sommern kommer og sola står p ser man fryktelig blek ut med mørke farger egentlig.... får vel slå til med noe lye rosa farger eller noe slikt da?
aline Skrevet 13. mai 2005 #6 Skrevet 13. mai 2005 tror ikke det har så mye med lyshet eller mørkhet, men å finne en farge med tone som passer huden din. jeg blir ikke bleikere av mørke farger, så lenge jeg holder fargene i rett tone. (som jeg nevnte med f.eks brunt) men det er flott med lyse farger også, men igjen, finn farger som du synes ser bra ut sammen med øyefargen din, se litt på det. se om du synes øyefarge og hudfarge ser bra ut sammen med fargen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå