Klips Skrevet 13. mai 2005 #1 Skrevet 13. mai 2005 Jeg vet det sikkert varierer veldig, og at jeg må se an mitt barn osv. men det er greit å ha noe ca. å gå etter
Gjest Individuelt Skrevet 13. mai 2005 #2 Skrevet 13. mai 2005 Hei hei. Mine to små var veldig ulike av seg når det gjalt å sove om formiddagen. Sønnen min sov gjerne litt hver dag frem til han var litt over tre år. Men etter hvert når kvelden kom viste det seg at han ikke var like velvillig til å legge seg å sove om kvelden lenger. Dermed måtte jeg, til hans store fortvilelse, nekte han å sove på dagen lenger. Vi fikk da noen litt "grinete" dager, men når kvelden kom sovnet han på et blunk. Jenta mi derimot, var ikke mer enn nesten 2 når hun selv begynte å protestere høylydt på det å sove om dagen! He he... Så der var det nok jeg, mamma, som fikk meg en liten overraskelse. Kan ikke annet enn å anbefale bare å se ting litt ann. Barnet viser deg nok selv på en måte hva det trenger...
Charmina Skrevet 13. mai 2005 #3 Skrevet 13. mai 2005 gutten min sov om formiddagen til han var 3 år. Da begynte han i barnehage og da måtte vi jo bare slutte med det! Ellers tror jeg han hadde gjort det lengre!
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2005 #4 Skrevet 13. mai 2005 Eldstemann sluttet å sove når hun var 2 år og 3 mnd. Lillebroren sluttet da han var 2 år. (må innrømme at jeg skulle ønske at han sov litt lengre lur, men han ville ikke mer selv )
Klips Skrevet 13. mai 2005 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2005 Hun virker ikke så trøtt på kvelden nå, nemlig, men det kan jo bare være en fase også. Vil bare vite sånn ca. hva jeg kan vente meg...
Gjest Pjusk Skrevet 13. mai 2005 #6 Skrevet 13. mai 2005 Guttene mine sov på dagen til de var litt over tre år. Jeg tror det er litt lenger enn andre barn vi kjenner. Men så begynte det å bli litt vanskelig å sove om kvelden. Da brukte vi underkant en uke på hektisk å holde de våkne frem til leggetid - problemet var jo hvis de sovnet i sofaen en time eller to før legging. Da var de umulig å vekke igjen og kvelden var "ødelagt". De kom fort inn i nytt sovemønster. Men minsten måtte forsåvidt i lang tid "passes på" etter barnehagen så han ikke sovnet mens han ventet på middag eller lignende. Kanskje Milla har vanskeligere å sove fordi kveldene har blitt lysere? Og dessuten er hun jo større og orker å være oppe litt lenger. Det er sikkert godt med en liten lur enda! Men det vet jo du best selv.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2005 #7 Skrevet 13. mai 2005 Søvn avler søvn. Eldstemann sov formiddagslur til han var 3,5 år. Yngste til hun var nesten 3 år og litt av og til etter det.
Gjest LoisLane Skrevet 13. mai 2005 #8 Skrevet 13. mai 2005 Min yngste sluttet litt før han var to. Husker ikke helt med de tre eldste, men de var nok noe eldre da de ga seg med formiddagsdupp.
Jannibrud Skrevet 13. mai 2005 #9 Skrevet 13. mai 2005 Eldstemann sov dupp til han var 3 1/2 år før det ble vanskelig om kvelden. Lilletuppa er snart to, og vil forhåpentligvis beholde duppen en stund til også
Klips Skrevet 13. mai 2005 Forfatter #10 Skrevet 13. mai 2005 Da ser vi det an litt til, tenker jeg, og håper det går over av seg selv.
Maxi Skrevet 14. mai 2005 #11 Skrevet 14. mai 2005 Jenta mi blir 3 i september og hun sover 2-3 timer om dagen enda.
Væren Skrevet 14. mai 2005 #12 Skrevet 14. mai 2005 Rundt 3 års alder er det en del som slutter fordi formiddagsluren kan gå ut over nattesøvnen. Mange lar barna sove en liten time, i steden for å la dem sove til de våkner. Tror nok det er få barn som sover på dagen når de nærmer seg 4. Men det er en ganske tøff periode for foreldrene også, når barna skal begynne å greie seg uten denne "oppladningen"...
Gjest Emera Skrevet 14. mai 2005 #13 Skrevet 14. mai 2005 gutten min sov om formiddagen til han var 3 år. Da begynte han i barnehage og da måtte vi jo bare slutte med det! Ellers tror jeg han hadde gjort det lengre! Akkurat sånn var det her og. De hadde ikke hvilestund i barnehagen, så da måtte hun brått slutte med å sove på dagtid. Det gikk greit en ukes tid, men så fikk jeg telefon fra barnehagen en dag om at hun bare gråt og gråt og var utrøstelig. Sannsynligvis var hun da veldig trøtt, vant som hun var med å sove to timer (!) om dagen. Jeg tok et par nye tilvenningsdager med henne, og etterpå gikk det bra.
Lillie Skrevet 14. mai 2005 #14 Skrevet 14. mai 2005 Lillegutt sov dupp til han var 3 1/2 år gammel (slutta for bare noen måneder siden). Han fant det ut selv, var aldri noe problem med nattesøvn eller kveldslegging. Begynte med å hoppe over en og annen dag, deretter utvida han det. I barnehagen har det aldri vært noe problem med legging. Selv om han går på avdeling 3-6 år, har han fått sove inne på småbarnsavd. Det funka kjempefint, hadde egen seng og greier. Nå føler han seg litt for stor til det da
Jettes Skrevet 16. mai 2005 #15 Skrevet 16. mai 2005 Mi eldste jente har nå startet å slutte å sove på dagen...hun er 2,5 år,merker veldig godt på henne når hun har vert i barnehagen,der får hun nemlig lov til å sove en time. Tror det må bli med en halv time,hun legger ikke seg før klokken 9 på kvelden. Hun bare nekter og legge seg hjemme om dagene,dubber av og il av visst vi er ute og kjører,men det er bare ett kvarter og sånt *lykke til*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå