Gå til innhold

Overgangsalder og sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt frustrert da min kone, som er ca. 50 og midt i overgangsalderen, nesten ikke vil ha sex med meg. Hun klager på lav lyst og hetebølger. Helt tørke er det imidlertid ikke, men langt sjeldnere enn jeg kunne ønsket.
Andre i samme situasjon og som har gode råd? Hvordan opplever dere damer denne tiden? Må jeg bare vente eller leve i "sølibat"?
Jeg tror at "sex avler sex" og at hun kan få lysten tilbake ved å prøve andre ting. Derfor gir jeg henne alle friheter noe hun helt avskriver. Ingen interesse for "leketøy" eller "utroskap" virker det som.
Jada, jeg klarer meg selv, men foretrekker å være intim med henne.

Anonymkode: 84a16...e78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe råd å komme meg. Men jeg føler med deg.

Min kone er i samme alder som din. Hun har også tilløp til hetetokter, men foreløpig er det ikke helt tørke. Nå har min sexlyst også avtatt med årene, sånn at misforholdet mellom hennes og min er noenlunde konstant.

Jeg har også gitt friheter til litt av hvert (dog ikke utroskap), men det gjorde jeg iofs. lenge før overgangsalderen meldte sin ankomst. Ingen interesse. Womanizeren ligger ubrukt i nattbordskuffen.

Som deg er jeg der at jeg klarer meg (selv). Men sex er lim i et forhold. Det kan bli ganske trist uten.

Kanskje det blir å blande østrogen i kaffen framover...

• Liker 2
Skrevet

Det er på samme måten hos oss, hun har lav lyst, mens min lyst fortsatt er der.

Jeg har funnet ut at det ikke er noe poeng i å mase eller komme med en masse forslag om hva vi kan gjøre.
Vis at du respektere at hun har mindre lyst, gi henne kjærtegn og kos og klapp, men uten å forvente at det skal bli sex hver gang.
Med masse oppmerksomhet, og litt kos innimellom dukker lysten hennes plutselig opp, og da er sexen akkurat som før, den dagen..
Men er du glad i henne og ønsker å fortsette et langt liv med henne må du nok akseptere at det blir mindre sex.
Her går det i perioder, noen ganger kan hun være som i "gamle dager" og vi har ofte sex, mens andre ganger kan det går måneder i mellom hver gang.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Geojak said:

Her går det i perioder, noen ganger kan hun være som i "gamle dager" og vi har ofte sex, mens andre ganger kan det går måneder i mellom hver gang.

Det er nettopp det der med måneder jeg gruer for. 
At kvinnen jeg deler seng med ikke skulle på lyst på meg én gang i løpet av en måned er en deprimerende tanke. 

Jeg vet sannelig ikke hvordan jeg vil takle det.
Jeg skulle gjerne vært spart for prøvelsen.

• Liker 2
Skrevet

Herregud, slutt å sipp på et forum. Lag en konto på Cupido, lyst-club, tinder mm. Vær ærlig, skriv at det er lite med intimitet i heimen, og at dere søker en kvinne i samme situasjon for lek og spenning i en begrenset periode. Diskresjon gis, og forventes tilbake. 

Så kan dere legge dere med smil om munnen igjen. 

Livet er for kort til å sitte å vente på at partneren kun er opptatt av seg selv og sitt. Nyt livet

Anonymkode: e5071...b75

• Liker 2
Skrevet

Huff, stakkars dere. Men nei, beklager, jeg synes egentlig ikke synd på dere - selv om jeg forstår problemet. Hun sliter nemlig mer.

Det er vanskelig å forklare overgangsalderen sånn at det blir forståelig, min erfaring er at kvinner heller ikke skjønner det før vi er der. 

Hvis vi tar det vanligste og mest synlige problemet, hetetokter. Det er ikke som når det er varmt på en varm sommerdag. Har dere noen gang vært syk og hatt opp i 40 i feber? Sånn at hodet koker og kroppen brenner? Omtrent sånn kan en hetetokt kjennes ut på det verste, heldigvis varer det bare noen minutter i slengen men til gjengjeld kan det komme flere ganger i døgnet og over flere år. 

Humørsvingninger? Det har ikke noe med hva dere gjør eller sier. Det blir dog ikke bedre hvis man får beskjed om å ta seg sammen. Det er slitsomt nok å prøve å holde det under kontroll som det er og det kommer akkurat like uventet på dama som på omverdenen. I tillegg kan det være depresjon med i bildet, slett ikke uvanlig. 

Og oppe i det hele skal altså sexlysten holdes ved like. Tenk litt etter. Hva hvis dere menn hele tiden gikk rundt og var slitne, trette, kanskje med verkende muskler og plutselige svetteutbrudd, kanskje vektøkning dere ikke klarte å få bukt med og psykisk nedstemthet, ville sexlysten vært tipp-topp? 

Hvorfor heller ikke være glad for de gode dagene og nettene? De kommer jo innimellom de også.

Anonymkode: 8bb39...d2d

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, stakkars dere. Men nei, beklager, jeg synes egentlig ikke synd på dere - selv om jeg forstår problemet. Hun sliter nemlig mer.

Det er vanskelig å forklare overgangsalderen sånn at det blir forståelig, min erfaring er at kvinner heller ikke skjønner det før vi er der. 

Hvis vi tar det vanligste og mest synlige problemet, hetetokter. Det er ikke som når det er varmt på en varm sommerdag. Har dere noen gang vært syk og hatt opp i 40 i feber? Sånn at hodet koker og kroppen brenner? Omtrent sånn kan en hetetokt kjennes ut på det verste, heldigvis varer det bare noen minutter i slengen men til gjengjeld kan det komme flere ganger i døgnet og over flere år. 

Humørsvingninger? Det har ikke noe med hva dere gjør eller sier. Det blir dog ikke bedre hvis man får beskjed om å ta seg sammen. Det er slitsomt nok å prøve å holde det under kontroll som det er og det kommer akkurat like uventet på dama som på omverdenen. I tillegg kan det være depresjon med i bildet, slett ikke uvanlig. 

Og oppe i det hele skal altså sexlysten holdes ved like. Tenk litt etter. Hva hvis dere menn hele tiden gikk rundt og var slitne, trette, kanskje med verkende muskler og plutselige svetteutbrudd, kanskje vektøkning dere ikke klarte å få bukt med og psykisk nedstemthet, ville sexlysten vært tipp-topp? 

Hvorfor heller ikke være glad for de gode dagene og nettene? De kommer jo innimellom de også.

Anonymkode: 8bb39...d2d

Det der hørtes ikke så ille ut, egentlig. Langt fra ille nok til å forklare at man ikke har lyst på mannen sin mer enn én fattig gang i løpet av en måned. Enten er du for forsiktig i beskrivelsen eller så er det andre forklaringer. 

Anonymkode: e8e60...9fd

Skrevet

Kontakt sexolog 

Anonymkode: 2f257...1e0

Skrevet

Men i følge KG blir jo damene sex-monster i overgangsalderen 😐 Så dette kan vel ikke stemme? 

Anonymkode: 3daaa...8e0

• Liker 2
Skrevet

Jeg er kvinne i overgangsalderen og her er lysten så godt som borte. Jeg tenner ikke på han lenger og jeg blir rett og slett ikke kåt. Sex er ikke interessant. 

Han er frustrert og lei og sikkert fristet av noe der ute. Jeg har gitt litt opp. Fines vel tilskudd men med bivirkninger. Tror dessverre at for mange så er overgangsalderen kroken på døra for sex. Mange av mine venninner sier det og desverre har noen av dem mistet mannen sin til yngre kvinner... 

Anonymkode: 24ef2...22f

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt sexolog 

Anonymkode: 2f257...1e0

Når det er hormonene som spiller inn, så hjelper det lite med en sexolog.

Anonymkode: 5bae2...aed

• Liker 6
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
7 timer siden, Tsiligup skrev:

Jeg har ikke noe råd å komme meg. Men jeg føler med deg.

Min kone er i samme alder som din. Hun har også tilløp til hetetokter, men foreløpig er det ikke helt tørke. Nå har min sexlyst også avtatt med årene, sånn at misforholdet mellom hennes og min er noenlunde konstant.

Jeg har også gitt friheter til litt av hvert (dog ikke utroskap), men det gjorde jeg iofs. lenge før overgangsalderen meldte sin ankomst. Ingen interesse. Womanizeren ligger ubrukt i nattbordskuffen.

Som deg er jeg der at jeg klarer meg (selv). Men sex er lim i et forhold. Det kan bli ganske trist uten.

Kanskje det blir å blande østrogen i kaffen framover...

Nå  har dama   hatt overgangsalderen siden vi blei kjent med hverandre

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men i følge KG blir jo damene sex-monster i overgangsalderen 😐 Så dette kan vel ikke stemme? 

Anonymkode: 3daaa...8e0

:fnise:

Anonymkode: 3393d...0eb

Skrevet

Tilskudd av hormoner hjelper. Feks hormonplaster. Men hvorfor har dere valgt dere "eldre" damer når dere vet at overgangsalderen kommer?

• Liker 2
Skrevet

Det er forståelig at når dere kvinner er i en «overgangsalderprosess», og kanskje også en stri arbeidshverdag, så er det ikke sex som står øverst på listen. Er det imidlertid slik at dere kan finne på å fingre/masturbere, og i såfall; fungerer det rent fysiske (fuktighet, god følelse ved stimulering osv)?

Anonymkode: e516d...513

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forståelig at når dere kvinner er i en «overgangsalderprosess», og kanskje også en stri arbeidshverdag, så er det ikke sex som står øverst på listen. Er det imidlertid slik at dere kan finne på å fingre/masturbere, og i såfall; fungerer det rent fysiske (fuktighet, god følelse ved stimulering osv)?

neeei...man mister fuktighet der nede og når sex ikke er i tankene, så er jo onanering ikke veldig aktuelt...

• Liker 1
Skrevet

Uff dump damene deres folkens. Livet er for kort til å leve med en sur gammel dame.

finn ei på 18-20 år med fast fin kropp 😍

Anonymkode: 53941...db0

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

neeei...man mister fuktighet der nede og når sex ikke er i tankene, så er jo onanering ikke veldig aktuelt...

Kjøp ampuller for vagina på apoteket 

Anonymkode: dcb96...0b7

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilskudd av hormoner hjelper. Feks hormonplaster. Men hvorfor har dere valgt dere "eldre" damer når dere vet at overgangsalderen kommer?

Fordi at de unge damene ikke vil ha en mann med høyt hårfeste, hengeballer og sviktende ereksjon.

Anonymkode: e1107...e9e

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff dump damene deres folkens. Livet er for kort til å leve med en sur gammel dame.

finn ei på 18-20 år med fast fin kropp 😍

Anonymkode: 53941...db0

Håper dette er ironisk ment. Sex er utrolig viktig i et forhold, men det er ganske mange andre ting også. Er fullstendig tørke hos oss (par i femtiårene), men jeg er faktisk glad i dama mi, og kunne aldri tenke meg å gå ut av forholdet på grunn av at butikken er stengt (håper i det lengste på at den kun er stengt og ikke nedlagt 😊) Jeg har i mellomtiden blitt runkespesialist, og har sneket meg til å ta et knippe nettobilder av dama, så det for være greit inntil videre

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...