AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 Min venninne hadde bursdag for fire dager siden og i går ble vi enige om å ta en bytur -nærmeste bysentrum er 5 mil unna. Noen feiring ble ikke avtalt og det var på det tidspunktet usikkert om hun hadde feiret med andre enn familien sin - i alle fall nevnte hun ikke noe om det. Idet vi ankommer byen vil hun spise noe umiddelbart og hiver i seg et par rundstykker- Jeg spiser ikke noe da men sier jeg vil vente til middag før hjemveien sier - og jeg spiste jo masse like før jeg dro. Timene går og det blir snart tid for hjemreise- jeg foreslår byens beste og rimeligste pizzabuffet - men hun vil ikke ha noe- hun har en Fjordland hjemme som snart går ut på dato og den må hun få spist. Ok sier jeg da vil ikke jeg sitte der og spise alene mens hun sitter der men ta noe hjemme jeg også . Like før jeg er hjemme har jeg bestemt meg for å kjøre tilbake å spise pizza etter at jeg har sluppet henne av- og da hun nevner at jeg må da være sulten som ikke har spist noe og da sier jeg at jeg vil kjøre tilbake og spise pizza siden det frister veldig. Hun sier hun er lei seg for det at jeg har kjørt ekstra og kjefter på meg fordi jeg ikke spiste pizza men jeg sier at det gjør da ingenting- noen mil fra eller til og vil ikke ha noe betaling for det da hun nevner at hun burde betalt meg. Vi sier adjø og ses en annen dag og jeg kjører tilbake og spiser pizza Mulig måltidene kunne vært kommunisert tydeligere men slik er det ikke og jeg tenkte vi kunne feiret bursdagen med et måltid sammen - det lå vel nesten i luften-uten at ordet feiring ble nevnt. Siden finner jeg ved en tilfeldighet ut at hun har feiret med annen venninne både spist ute og det er jo greit om hun valgte det. Slikt snakker vi aldri om selv om vi tilbringer mye tid sammen og hun er en av mine næreste venner. Spørsmålet er om jeg er en dårlig venninne som dro tilbake og spiste uten henne ? I og med hun fikk en fin og kostbar gave var ikke det å spandere middag noe jeg foreslo Nå skjønner hun at jeg har skjønt at hun har feiret med en annen venninne - uten at noen av oss har nevnt det. Ingen av oss har veldig god råd men utelivsbudsjettet hennes er mye større enn mitt da hun sosialiserer mye oftere enn jeg gjør og på arrangementer som koster. jeg klandrer henne ikke men konstaterer at hun virker lei seg over hendelsen. Kunne være fint å høre andres tanker om dette. Anonymkode: 1e137...4ee
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 Du burde kanskje vært klar på at du ville at dere skulle spise middag sammen? Hun forstod jo tydeligvis ikke det siden hun spiste rundstykker og skulle hjem til fjordland? Så jeg forstår godt hun ble litt oppgitt over at du først ikke ville spise og så nevner at du skal tilbake å spise når du har sluppet av henne. Da kunne du heller bare latt være å sagt noe, sånn at du ikke ga henne dårlig samvittighet. Hun er ikke tankeleser heller Anonymkode: 903cf...5b4 7
SoWhat? Skrevet 26. august 2019 #3 Skrevet 26. august 2019 Det ble en misforståelse fordi dere ikke kommuniserte. Og det kan oppfattes som sært at du sier at du skal kjøre tilbake 5 mil for å spise likevel. Hvorfor sa du det? Klart hun syns det er leit når du ikke får spist, kjører ekstra og er tydelig sulten. Hun kan jo tenke at det er hennes skyld fordi hun ikke ville ha mat selv. Resten tenker jeg ikke noe om. Hun har feiret med en annen venninne, og det er jo greit. Dere dro på bytur, og det er jo ok. Bare dumt at den ble avsluttet som den ble da. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #4 Skrevet 26. august 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde kanskje vært klar på at du ville at dere skulle spise middag sammen? Hun forstod jo tydeligvis ikke det siden hun spiste rundstykker og skulle hjem til fjordland? Så jeg forstår godt hun ble litt oppgitt over at du først ikke ville spise og så nevner at du skal tilbake å spise når du har sluppet av henne. Da kunne du heller bare latt være å sagt noe, sånn at du ikke ga henne dårlig samvittighet. Hun er ikke tankeleser heller Anonymkode: 903cf...5b4 Jo jeg kommuniserte dette tydelig før vi dro- nevnte det siden flere ganger men hun svarte aldri på det - siden hun ikke svarte maste jeg ikke men trodde hun tenkte seg om Senere ble det slik det ble Ts Anonymkode: 1e137...4ee
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 12 minutter siden, SoWhat? skrev: Det ble en misforståelse fordi dere ikke kommuniserte. Og det kan oppfattes som sært at du sier at du skal kjøre tilbake 5 mil for å spise likevel. Hvorfor sa du det? Klart hun syns det er leit når du ikke får spist, kjører ekstra og er tydelig sulten. Hun kan jo tenke at det er hennes skyld fordi hun ikke ville ha mat selv. Resten tenker jeg ikke noe om. Hun har feiret med en annen venninne, og det er jo greit. Dere dro på bytur, og det er jo ok. Bare dumt at den ble avsluttet som den ble da. Jeg kommuniserte tidlig i prosessen at jeg så fram til- kunne tenkt meg å spise der om de hadde pizzabuffet den dagen-noe de hadde. Og at hun aldri svarte så ville ikke jeg mase men ble jo mer og mer sulten og ville ikke sitte og spise og hun ikke ha noe- nevnte det flere ganger på slutten av dagen men hun hadde som sagt middagsrester hjemme….men kanskje jeg har et problem og burde bare satt meg ned og spist alene? da hun sa at jeg må jo være sulten sa jeg som det var Ts Anonymkode: 1e137...4ee
The Kitten Skrevet 26. august 2019 #6 Skrevet 26. august 2019 Dere hadde jo åpenbart ikke an avtale om å spise middag sammen siden hun skulle hjem og spise middag. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #7 Skrevet 26. august 2019 4 minutter siden, The Kitten skrev: Dere hadde jo åpenbart ikke an avtale om å spise middag sammen siden hun skulle hjem og spise middag. Nettopp-derfor dro jeg etterpå og spiste pizza alene -.kjørte 5 mil tilbake til byen siden spisested ikke finnes i bygda der vi bor. Ts Anonymkode: 1e137...4ee
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #8 Skrevet 26. august 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp-derfor dro jeg etterpå og spiste pizza alene -.kjørte 5 mil tilbake til byen siden spisested ikke finnes i bygda der vi bor. Ts Anonymkode: 1e137...4ee Det syns jeg helt ærlig blir voldsomt demonstrativt når du nevner det for venninna di. En ting er å gjøre det, men du hadde ikke trengt å fortelle det. Neste gang får dere avtale å spise sammen, eller at begge spiser før dere møtes. Anonymkode: ca627...589 8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 For et idiotisk innlegg. Drit nå i hva andre synes om dette. Anonymkode: d100d...2d4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #10 Skrevet 26. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det syns jeg helt ærlig blir voldsomt demonstrativt når du nevner det for venninna di. En ting er å gjøre det, men du hadde ikke trengt å fortelle det. Neste gang får dere avtale å spise sammen, eller at begge spiser før dere møtes. Anonymkode: ca627...589 Jeg hadde egentlig ikke tenkt å nevne det- men at jeg lenge hadde utsatt mitt behov for å spise samtidig som hun spurte så direkte om jeg ikke var sulten når jeg hadde prøvd å kommunisere dette så lenge Hun maste lenge om at jeg måtte spise alene -noe jeg avslo. Anonymkode: 1e137...4ee
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #11 Skrevet 26. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et idiotisk innlegg. Drit nå i hva andre synes om dette. Anonymkode: d100d...2d4 Ikke jeg som har et problem med dette men venninnen min har Ts Anonymkode: 1e137...4ee
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #12 Skrevet 2. september 2019 På 26.8.2019 den 14.22, AnonymBruker skrev: (...) 1) Nå skjønner hun at jeg har skjønt at hun har feiret med en annen venninne - uten at noen av oss har nevnt det. 2) Ingen av oss har veldig god råd men utelivsbudsjettet hennes er mye større enn mitt da hun sosialiserer mye oftere enn jeg gjør og på arrangementer som koster. 3) jeg klandrer henne ikke men konstaterer at hun virker lei seg over hendelsen. Kunne være fint å høre andres tanker om dette. Anonymkode: 1e137...4ee 1) Hvordan? Hvem av dere er tankelesern her? 2) Ok hva har det med saken å gjøre? 3) Tror du overreagerer litt. Hun fikk vel dårlig samvittighet av at du måtte kjøre ekstra, men det var unødvendig av deg å si at du skulle tilbake. Jeg ville holdt akkurat den delen hemmelig, men men. Anonymkode: 0a70b...1d5 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #13 Skrevet 2. september 2019 Du velger da selv om du vil dra og spise et sted eller ikke. Hun svarte ikke på forslaget ditt om å spise der. Hva du gjør uten henne har hun jo ikke noe med eller grunn til å legge seg opp i... En ikke sak egentlig. Anonymkode: 7c342...733
Gjest Lama_Drama Skrevet 2. september 2019 #14 Skrevet 2. september 2019 Passiv aggressiv pizzaspising er usjarmerende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå