Herix Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 Har brukt P-stav i rundt 5 år, men jeg er så lei av de uforutsigbare blødningene. Det kan vare i alt fra 2 dager til 1 måned i strekk, og så kan det gå 4 dager før jeg får mens igjen eller så kan det gå 4 måneder før jeg får mens igjen. Blir jo litt gærn av at det er sånn og nå har jeg bestemt meg for at nok er nok nå som jeg har fått mens igjen når det bare er 3 uker siden jeg ble ferdig med en 2 ukers mens. Gikk på p-piller før jeg satt inn den første staven, men byttet fordi jeg ikke var så flink til å huske på de. Hva gjenstår å prøve da? Har ikke lyst på spiral, men vurderer å begynne på p-piller igjen for da har jeg hvertfall kontroll på når og hvor lenge mens varer. Er det noen som har gode forslag?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #3 Skrevet 26. august 2019 Hva med bare å slutte med alt? Anonymkode: c5148...ab8
Bennie Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 Jeg brukte også P-stav og hadde også mye trøbbel med den. Har bare hatt problemer med alle typer hormonell prevensjon. Så etter fødsel fikk jeg satt inn kobberspiral. Den fungerer fantastisk, for den inneholder ikke noen hormoner, men er en fysisk hindring for å bli gravid. Den er litt ute av moten, men anbefaler den for de som har trøbbel med annen prevensjonsmidler.
eyyyyyy Skrevet 26. august 2019 #6 Skrevet 26. august 2019 Jeg har brukt P-sprøyten i 4 år nå, og har nylig gått over til mini piller etter en rekke forskjellige komplikasjoner med bivirkninger. Anbefaler deg å lese om de forskjellige prevensjonsmidlene på https://sexogsamfunn.no/prevensjon/ og ta et valg i samråd med lege osv. 😄
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #7 Skrevet 26. august 2019 Har gitt opp jeg, blør på absolutt alt. Nå har jeg gått på p-piller i 3 år, fungerte i 2 år før det ble mer og oftere mellomblødninger, og blødde jeg ikke fra før så begynte jeg iallefall under sex. Har kuttet pillen nå, vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre mtp prevensjon. Likte i grunn p-piller pga da kunne man kontrollere blødningene..... iallefall første 2 år. Alt ok på GU så ikke noe galt sånn sett. Anonymkode: 27f10...edb
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #8 Skrevet 26. august 2019 Jeg har hatt p-staven i 1 år og lei de tullete blødningene, og blir anbefalt å begynne med vanlige p-piller. Hos meg er staven for vanskelig å få ut, så jeg har fått time på sykehuset for fjerning. P-stav, p-sprøyte, p-plaster, hormonspiral og minipille inneholder samme hormon, så hvis du blør på noen av disse, så anbefaler legene p-piller. Anonymkode: ba1ec...025 1
Herix Skrevet 26. august 2019 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med bare å slutte med alt? Anonymkode: c5148...ab8 Hvordan unngå å bli gravid?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #10 Skrevet 26. august 2019 18 minutter siden, Herix skrev: Hvordan unngå å bli gravid? Kondom? Anonymkode: ca989...96b
Herix Skrevet 26. august 2019 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kondom? Anonymkode: ca989...96b Synes det ødelegger ganske mye, og det faller meg ikke naturlig å bruke kondom med samboeren min, det gir litt mer one night stand vibber
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #12 Skrevet 26. august 2019 24 minutter siden, Herix skrev: Hvordan unngå å bli gravid? La være å pule eller bruk kondom. Anonymkode: c5148...ab8
Herix Skrevet 26. august 2019 Forfatter #13 Skrevet 26. august 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: La være å pule eller bruk kondom. Anonymkode: c5148...ab8 Tenkte kanskje noen hadde smarte tips i forhold til andre måter, som temping eller prevensjon som ikke gir så mange bivirkninger
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #14 Skrevet 26. august 2019 Hoppe av i svingen gjort på rett måte gir 2 av 100 gravide leste jeg akkurat var forsket på. Men så er det å klare det i tide da 😂. Anonymkode: 27f10...edb
deedee_ Skrevet 26. august 2019 #15 Skrevet 26. august 2019 2 timer siden, Bennie skrev: Jeg brukte også P-stav og hadde også mye trøbbel med den. Har bare hatt problemer med alle typer hormonell prevensjon. Så etter fødsel fikk jeg satt inn kobberspiral. Den fungerer fantastisk, for den inneholder ikke noen hormoner, men er en fysisk hindring for å bli gravid. Den er litt ute av moten, men anbefaler den for de som har trøbbel med annen prevensjonsmidler. Jeg har vært veldig intressert i kobberspiral, men har ikke funnet så mye ny informasjon om den. Jeg har ikke brukt ppiller nå på ca 5 mnd og jeg føler meg så mye bedre på alle områder, og vil helst ikke tilbake til hormonell prevensjon. Godt å høre at du anbefaler den! Har lest litt mye skrekkeksempler :p
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #16 Skrevet 27. august 2019 Hvorfor vil du ikke ha hormonspiral? Jeg har prøvd fire forskjellige p-pillemerker og reagert på dem (depresjon), men spiralen har fungert fantastisk fra dag 1. Ingen blødninger, ingen smerter, ingen humørendringer. Anonymkode: 73469...d05
Herix Skrevet 28. august 2019 Forfatter #17 Skrevet 28. august 2019 På 27.8.2019 den 9.36, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ikke ha hormonspiral? Jeg har prøvd fire forskjellige p-pillemerker og reagert på dem (depresjon), men spiralen har fungert fantastisk fra dag 1. Ingen blødninger, ingen smerter, ingen humørendringer. Anonymkode: 73469...d05 Jeg vet ikke egentlig, har hørt skrekkhistorier og bare avfeid det som noe jeg ikke ønsker. Tar gjerne imot positive erfaringer om spiral altså! Henger litt igjen den jeg ble fortalt da jeg skulle velge prevensjon, at spiral var for kvinner som allerede har født barn. Vet også min mor prøvde spiral for et par år siden og hun fikk bare masse blødninger, og det er jo litt det jeg prøver å unngå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå