AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 https://www.gjengangeren.no/barnevernet/barn/horten-kommune/jeg-vil-takke-barnevernet/o/5-60-428607 Anonymkode: 7bff3...e14
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 Jeg aner ikke, men jeg har ei venninne som har jobbet i barnevernet i Horten og hvis de har hatt henne som saksbehandler så tror jeg så gjerne på artikkelen. Venninnen min er helt fantastisk og har hjulpet mange og hun ble overarbeidet fordi alle ville ha henne. Det var mange som gråt da hun flyttet. Anonymkode: fb03b...55d 8
Chiyo Skrevet 26. august 2019 #3 Skrevet 26. august 2019 Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror dette er en mor som sitter sine barn høyere enn seg selv. 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #4 Skrevet 26. august 2019 4 minutter siden, Chiyo skrev: Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror dette er en mor som sitter sine barn høyere enn seg selv. Nei det gjør egentlig ikke jeg heller, men er ikke så lett å vite hva man skal tro på. Anonymkode: 7bff3...e14
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det gjør egentlig ikke jeg heller, men er ikke så lett å vite hva man skal tro på. Anonymkode: 7bff3...e14 "Ordentlige" aviser slipper nok ikke inn et slikt innlegg uten å vite hvem som skrev det. I blogger, innlegg på facebook eller andre sosiale medier, "private" nettsider - der mangler du den kvalitetssikringen. Anonymkode: 60d2f...464 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #6 Skrevet 26. august 2019 Syns barnevernet er noen forbanna idioter! Syns der er mye tull om at de fjernet barn for lett, i min erfaring gjør de ikke det! Om foreldre blir fratatt barna sine så må det være helt for jævelig ille! Anonymkode: 91405...359 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #7 Skrevet 26. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns barnevernet er noen forbanna idioter! Syns der er mye tull om at de fjernet barn for lett, i min erfaring gjør de ikke det! Om foreldre blir fratatt barna sine så må det være helt for jævelig ille! Anonymkode: 91405...359 Tja, nå er det fylkesnemda som bestemmer om barnevernet skal overta omsorgen eller ikke. Og barneverntjenesten skal ha en svært sterk sak for å vinne frem i fylkesnemda. Anonymkode: 5b21d...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #8 Skrevet 26. august 2019 Sist når den dømmende tråden om en mor som ikke var ute med barna si e ect. Sist uke lrns og folk bare herregud, ringe bv for alt... Og diskusjon om hva omsorgssvikt er.... Dette er ett slikt tilfelle som andre utad bare og ny god, pass dine egne saker. Slutt å ødelegg livet til andre.. Blabla.. Jeg støtter alle oppriktige bekymringer som meldes inn. Om så personen tar feil eller vet for lite. Heller det enn å passe egne saker når en faktisk får en magefølelse. Anonymkode: 5c836...75d
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sist når den dømmende tråden om en mor som ikke var ute med barna si e ect. Sist uke lrns og folk bare herregud, ringe bv for alt... Og diskusjon om hva omsorgssvikt er.... Dette er ett slikt tilfelle som andre utad bare og ny god, pass dine egne saker. Slutt å ødelegg livet til andre.. Blabla.. Jeg støtter alle oppriktige bekymringer som meldes inn. Om så personen tar feil eller vet for lite. Heller det enn å passe egne saker når en faktisk får en magefølelse. Anonymkode: 5c836...75d Denne... Slikt er med på å ødelegge for de barna som faktisk trenger hjelp bak fasaden. Anonymkode: 5c836...75d
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #10 Skrevet 26. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, nå er det fylkesnemda som bestemmer om barnevernet skal overta omsorgen eller ikke. Og barneverntjenesten skal ha en svært sterk sak for å vinne frem i fylkesnemda. Anonymkode: 5b21d...fc1 Jaja uansett, så lurer jeg på hvor ille som er ille nok? Syns det er for mye som skal til, skulle vært en lavere grense for å beskytte barn som blir utsatt for omsorgssvikt. Anonymkode: 91405...359 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #11 Skrevet 26. august 2019 Leste artikkelen. Kan bare si at i mange land får slike familier hjelp i hjemmet gratis når de trenger det. Er det en sykepleier 12 timer per dag som de trenger så får de det. Ingen vil komme og ta dine barn på grunn av at ett av dem er funksjonshemmet. Det er jo helt sykt. Slike familier trenger hjelp og støtte (praktisk hjelp, ikke veiledning og fordømmelse) ikke ødeleggelse. Anonymkode: 273da...def 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #12 Skrevet 26. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Leste artikkelen. Kan bare si at i mange land får slike familier hjelp i hjemmet gratis når de trenger det. Er det en sykepleier 12 timer per dag som de trenger så får de det. Ingen vil komme og ta dine barn på grunn av at ett av dem er funksjonshemmet. Det er jo helt sykt. Slike familier trenger hjelp og støtte (praktisk hjelp, ikke veiledning og fordømmelse) ikke ødeleggelse. Anonymkode: 273da...def Jeg har ett funksjonshemmet barn og det er ikke mye de tilbyr av hjelp. Det har mye og si hvor mye barnet sliter og hvor mye vi foreldre tåler og, Ja, de kan gi oss penger, noe avlastning og jeg kan gå ned i stilling, men man blir totalt utbrent når en må kjempe for stønader og nok timer på papiret. Ingen hjelp renner inn dørene her. Jeg får kun pusterom for å hente meg litt inn, men det er ofte ikke nok når man står i det. Jeg leser innlegget som at Hun ikke har ønsket å innvolere noen til å hjelpe henne. Vet om flere som har samme diagnose som min som og for enkelte så opplever jeg at det har noe med stolthet å gjøre og ikke gå ned i stilling, motta stønader, avlastning osv.. Anonymkode: 5c836...75d 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #13 Skrevet 26. august 2019 Jeg tror at dette er sant. For å få lov å ha et anonymt leserinnlegg i en avis så krever de at de vet identiteten din og gjerne å få se bevis for at det du skriver stemmer. Dette er en mor som faktisk bryr seg nok om barna til å se at de har det bedre i fosterfamilier. Det finnes nok av de foreldrene som ikke eier selvinnsikt, de ser ikke barnas behov kun sine egne. Anonymkode: bf853...127 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #14 Skrevet 26. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ett funksjonshemmet barn og det er ikke mye de tilbyr av hjelp. Det har mye og si hvor mye barnet sliter og hvor mye vi foreldre tåler og, Ja, de kan gi oss penger, noe avlastning og jeg kan gå ned i stilling, men man blir totalt utbrent når en må kjempe for stønader og nok timer på papiret. Ingen hjelp renner inn dørene her. Jeg får kun pusterom for å hente meg litt inn, men det er ofte ikke nok når man står i det. Jeg leser innlegget som at Hun ikke har ønsket å innvolere noen til å hjelpe henne. Vet om flere som har samme diagnose som min som og for enkelte så opplever jeg at det har noe med stolthet å gjøre og ikke gå ned i stilling, motta stønader, avlastning osv.. Anonymkode: 5c836...75d Tror det avhenger av hvor man bor mtp hvor mye hjelp mn får med funksjonshemmede barn. For 15-20 år siden hadde Re Kommune ord på seg for å yte mye og god hjelp til handikappede barn. Dette resulterte i en tilflytting til Re fra hele landet, så ressursene til Re ble ganske fort spist opp. Anonymkode: 614bf...532
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå