AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 Vi har vært en vennegjeng på ca. 6stk. Før var alle mye sammen. Det er et par av de, for å være helt ærlig, jeg har mer interesse av å være med. Vi er litt likere og liker mer de samme tingene. Noen føler jeg at jeg har glidd litt fra. Greien er at det er ikke like ofte vi er sammen lengre og jeg er litt usikker på hvordan det er å gjenopprette venninne-forholdet. Skulle ønske jeg følte det var naturlig å ta hyppigere kontakt. Jeg vil jo gjerne involvere meg i livene deres litt mer. Kanskje få til å treffes en gang annenhver uke om ikke mer. Er det noen her som har opplevd det samme? Hvordan gikk det? Anonymkode: 4f28c...740
Gjest O.G. Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 Jeg hadde lurt fælt og spurt hvorfor nå hvis ei tidligere venninne plutselig hadde funnet ut av at hun ville henge med meg ja. Ganske nærliggende å tenke at det er noe spesielt hun ville ha ut av meg da.
GammelKaktus Skrevet 26. august 2019 #3 Skrevet 26. august 2019 Jeg har truffet en gammel venninne og to som jeg hadde mistet kontakt med på grunn av flytting og den slags og det har funket greit. Hun ene er en av mine beste venninner nå. Så det skader jo ikke å spør om å ta en kaffe eller no. Men de som jeg har "mistet" kontakt med som fortsatt bor i nærheten er egentlig folk jeg ikke har lyst til å ha så mye mer kontakt med så det kan jo egentlig gå begge veier. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 Bare ta mer kontakt. Du merker fort om de er interessert eller ei. Folk er så opptatte med jobb og familie at de ikke merker at det er gått noen måneder siden sist man snakket med eller traff venner. Anonymkode: 45a45...b1e 2
Million Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 Jeg gjenopptok kontakten med en venninne i fjor, etter ca 15 års fravær av diverse grunner (mest fra min side, sykdom osv). Det startet med at jeg skrev en hyggelig notis under et bilde hun postet på Facebook, der jeg kommenterte at bildet var fint osv, og så foreslo å treffes for et glass vin og en prat en gang. Og hun fulgte opp med å sende et svar, at ja, det ville hun gjerne. Noe senere fikk jeg en sms fra henne, og jeg svarte. Så var det møte en gang, to ganger, tre ganger osv. Nå treffes vi i blant og går ut og tar en middag og et glass vin sammen, prater om løst og fast. Alle årene som er gått uten kontakt er hvisket bort, kontakten og kjemien var på plass med en gang igjen. Hun er like interessant og morsom å prate med som jeg husker henne. Aldri kjedelig å snakke med henne :- ) Så jeg er veldig glad jeg tok mot til meg og foreslo å treffes igjen! 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #6 Skrevet 28. august 2019 På 26.8.2019 den 13.40, O.G. skrev: Jeg hadde lurt fælt og spurt hvorfor nå hvis ei tidligere venninne plutselig hadde funnet ut av at hun ville henge med meg ja. Ganske nærliggende å tenke at det er noe spesielt hun ville ha ut av meg da. Ja, kanskje personen ønsker *grøsse* vennskap med deg... Altså, det kan rett og slett hende vedkommende har savnet deg, og ønsker å gjenoppta kontakten? Jeg har to venner jeg savner veldig, som jeg har lyst å ta med kontakt med, men ikke tør. En bare fadet ut da han ble veldig opptatt med å starte nytt firma, mens en annen forsvant da jeg sto midt oppi babytiden med kolikkbaby og fødselsdepresjon.. Anonymkode: c233b...0d1 1
Gjest O.G. Skrevet 28. august 2019 #7 Skrevet 28. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, kanskje personen ønsker *grøsse* vennskap med deg... Anonymkode: c233b...0d1 Hvorfor er du ufin under AB-funksjonen? 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, det kan rett og slett hende vedkommende har savnet deg, og ønsker å gjenoppta kontakten? Anonymkode: c233b...0d1 Ja ha. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to venner jeg savner veldig, som jeg har lyst å ta med kontakt med, men ikke tør. Anonymkode: c233b...0d1 Fordi det har du da ja. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En bare fadet ut da han ble veldig opptatt med å starte nytt firma Anonymkode: c233b...0d1 Han hadde nok å gjøre. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: mens en annen forsvant da jeg sto midt oppi babytiden med kolikkbaby og fødselsdepresjon.. Anonymkode: c233b...0d1 Regnet nok med du hadde nok med baby og holdt seg unna.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #8 Skrevet 28. august 2019 Jeg har flere venninner som jeg ikke alltid har hatt mye kontakt med, vi var veldig nære venner i starten av 20årene, så fikk vi jobb, flyttet, reiste verden rundt, hadde sporadisk, men fin kontakt. Nå oppdaget vi at vi bor jo innen rimelig avstand fra hverandre, er mer i stabil fase nå i 30årene, og vi tok og møttes. Alle de årene vi ikke hadde mye kontakt er som viska vekk,.vi lo, pratet alvor, tullet, oh forstod hverandre som for 10 år siden. Ta kontakt du ta, de vil sikkert bare bli glade. Anonymkode: a1bf4...871 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #9 Skrevet 29. august 2019 Jeg har funnet tilbake til flere venninner. Ei var etter 15 år uten kontakt. Kunne snakke masse og det var veldig hyggelig, men vi bor helt forskjellige steder, så det er ikke hvert år. Noen andre har jeg tatt opp kontakten med fordi vi nå har flyttet hjem igjen. Noen er mer enn andre, men med travle liv blir det stort sett maks en gang i mnd. Dersom du forventer mer enn annenhver uke kan det være du blir skuffa. Anonymkode: 98787...7af 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #10 Skrevet 29. august 2019 Jeg hadde ei bestevenninne gjennom ungdomsskolen og videregående som jeg var ekstremt nær. Vi var sammen hver dag, var hos hverandre før skolen, sov mye sammen og gjorde alt. Begynte dessverre å gli fra hverandre da vi sluttet på videregående, jeg flyttet for å studere og var deprimert og ensom, hun var igjen hjemme og hadde friår og ble veldig lei seg (ifølge andre venner) over at jeg var så lei meg. Så da tok jeg mindre og mindre kontakt for å ikke plage henne, og hun trakk seg unna hun også. Så flyttet hun til utlandet for å studere og ting ble bare rart når vi så hverandre hjemme i ferier osv. Gikk fra å være sammen hele tiden, til å se hverandre et par ganger i året, til å plutselig å ha gått flere år uten kontakt. Har hatt stor kjærlighetssorg over henne i mange år, og tok i fjor mot til meg å sendte hun en melding på messenger hvor jeg bare skrev "Jeg savner deg". Hun ble superglad og sa hun savner meg også, så vi har møttes to ganger og det var superkoselig. MEN vi har dessverre ikke klart å opprettholde kontakten videre da ingen insjer noe videre. Sender snap innimellom, og føler at jeg sikkert kan sende hun en melding å spørre om vi skal finne på noe og hun sier ja, men føler på en måte det ikke er så mye mer å bygge på egentlig... Har også noen andre venninner som jeg har tatt opp kontakten med igjen, bare sendt melding og spurt hvordan det går og utfra hvordan samtalen har utartet seg så finner man jo ut om man kan spørre om man skal møtes for kaffe ellernoe. Har vært veldig koselig, men vi sees jo ikke så altfor ofte. Syns det er vanskelig å møte venninner fra før av mtp at alle har travle voksenliv med jobb/turnusarbeid, samboer, familie osv, så det å treffes annenhver uke skjer som oftest ikke. Blir mer kanskje en gang i morgen, sende sms og snap iblant underveis og kanskje ringes litt. Anonymkode: dc69e...61c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå