RileyParks Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 Jeg skal igang med å skrive bacheloroppgaven på barnehagelærerstudiet og har fått utdelt pedagogikk som fag. Noen som har noen innspill til tema / problemstilling som jeg kan skrive om?? Alle tips mottas med et stort TAKK
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 Noe om pedagogisk samarbeid hjem/barnehage for å sikre barnet en helhetlig og pedagogisk forankring gjennom hele dagen samt fritid og helger Anonymkode: 4c035...2d4 1
spegel Skrevet 26. august 2019 #3 Skrevet 26. august 2019 Ta utgangspunkt i noe du selv syns er spennende, det er mitt beste tips. Temaer som jeg liker: Tilknytningsteorier, mobbing i barnehagen, vennskap/uvennskap, osv... Har ikke studert det samme som deg, men disse temaene bør være aktuelle i bhg også vil jeg tro 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #4 Skrevet 26. august 2019 Skriv om at enkelte barn knytter seg veldig og tett til en enkelt kontaktperson i barnehagen, og hvorfor barnehagen da går inn for å skille dette barnet og den ansatte. Den ansatte blir gjerne flyttet til en annen avdeling, eller får beskjed om å ta avstand fra barnet, noe som gjør barnet veldig lei seg fordi det føler seg avvist av den voksne som barnet er veldig glad i. Hvorfor er det så om å gjøre og unngå at noen får et tettere og nærere forhold i barnehagen, mellom barn og voksen? Hva sier pedagogene om det? Anonymkode: 278a5...796 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 Du bør skrive om noe som interesserer deg, hvis ikke blir oppgaven vanskelig å skrive. Temaer som hadde interessert meg er: - medvirkning. Hvordan legge til rette for større grad av medvirkning i barnehagehverdagen. - tilvenning i bhg. - utviklingsteori, f.eks. Vygotski eller Bruner. - pedagogiske muligheter i rutinesituasjoner. Anonymkode: 481e1...a41 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå