Gå til innhold

Zalando og reklamasjon.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en regnjakke til sønnen min. Men reklamerte på den, da glidelåsen bare hang seg opp, og var utrolig vanskelig å i det hele tatt få til å bruke. Og nå har jeg fått pengene på konto igjen, men ikke noe beskjed om å sende varen i retur. Men jeg må vel det. Andre som har erfaring med dette?

Anonymkode: fcf8c...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt må du sende varen i retur 😂 Zalando betaler kjapt tilbake, jeg har selv fått penger flere ganger før jeg har rukket å sende.

Anonymkode: 3105d...a45

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at du må sende varen i retur - spør Zalando om det. Jeg slapp det en gang da jeg klaget på at jeg hadde mottatt en brukt cardigan som stinket parfyme.

Anonymkode: 46c12...889

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt må du sende varen i retur 😂 Zalando betaler kjapt tilbake, jeg har selv fått penger flere ganger før jeg har rukket å sende.

Det er ikke så sikkert, skjønner du. 

Ts, spør de. 

Anonymkode: e0164...fc7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så sikkert, skjønner du. 

Ts, spør de. 

Anonymkode: e0164...fc7

Jeg har ihvertfall alltid sendt i retur. Det koster ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også reklamert på noe hos zalando en gang. Fikk pengene igjen, å i samme mail (uten at jeg hadde spurt) så skrev de at jeg ikke trengte sende buksa i retur :)

Kanskje vanlig praksis hos de? Aldri opplevd det i andre nettbutikker.

Anonymkode: 882ea...232

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte ikke sende tilbake en veske jeg fikk tilbake pengene for. 

Anonymkode: d9e49...541

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
AnonymBruker

Mottok en jakke i dag, og oppdaget at en søm på ryggen var gått opp (glippe på kanskje 5 cm). Sendte en reklamasjonshenvendelse fra Zalando, og fikk en ganske merkelig respons.

"Vi beklager at varen [(${article_name}) ikke har holdt til forventningen. Vi har derfor refundert deg et prisavslag på 209,40 kr."

Hva er dette for en reaksjon? Jeg vil ha en intakt vare, eller heve kjøpet, ikke får en utrolig merkelig sum i rabatt (jakken kostet ca. 700). Flere som har opplevd dette? Jeg antar jeg må ringe dem i morgen, men synes dette var ganske snålt.

Anonymkode: ed14a...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2019 den 15.00, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid man trenger å sende i retur. Er varen ødelagt eller av annen grunn ikke fremstår som ny og hel, så er jo Zalando helt uinteresserte i å motta og behandle den. Den blir vel bare kasta hos de... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klaget på 2 bukser tidligere, har aldri sendt de tilbake, og fått beløpet de kostet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Hegis said:

Jeg har klaget på 2 bukser tidligere, har aldri sendt de tilbake, og fått beløpet de kostet :) 

Du bare sendte et bilde av feilen og de refunderte hele summen? Ikke noen merkelig avslagssummer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 26.8.2019 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Jeg har ihvertfall alltid sendt i retur. Det koster ingenting. 

Det koster ikke deg noe å sende pakken, men det koster Zalando penger i form av fraktkostnad (noen må betale for frakten) og lønn til personen som må ta i mot pakken og gjøre et eller annet med pakken. Den går nok i søpla.

Anonymkode: 146e0...8d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå fikk jeg svar fra Zalando angående den ødelagte jakka. Valget mitt er full retur, eller 200,- i rabatt.

"Vi kan ikke omlevert varen på grun av datasikkerhet. Hvis du vil få full refusjon, kan du returnere varen og bestille på ny."

Ikke godt å si hva det skal bety, men må vel returnere da, stønn. Ikke har de flere igjen av min størrelse heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg mottok en kjole fra Zalando med et stort hull i sømmen, fikk jeg pengene tilbake, og måtte ikke sende kjolen tilbake i retur 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...