AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 Skal dere ha det? Eller dere som haddedet, var det nødvendig? Anonymkode: ddb61...e21
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 Hadde ikke med første, hadde med nr. 2. Kunne sikkert klart meg uten med nr. 2 også, men litt greit for å holde ungene fra hverandre når jeg var aleine med de og skulle lage middag. Og enkelt å rydde leker på kvelden, alt opp i lekegrinden. Anonymkode: 5c2f8...42c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #3 Skrevet 26. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke med første, hadde med nr. 2. Kunne sikkert klart meg uten med nr. 2 også, men litt greit for å holde ungene fra hverandre når jeg var aleine med de og skulle lage middag. Og enkelt å rydde leker på kvelden, alt opp i lekegrinden. Anonymkode: 5c2f8...42c Godt poeng dettemed å samle leker. Blir gjenbrukskjøp. Og når de ligger ute til 200kr så gjør det jo ikke noe om den ikke blir brukt så hyppig. Da kan den bare selges videre. TS Anonymkode: ddb61...e21 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #4 Skrevet 26. august 2019 Greit sånn helt i starten, og så rundt 10-12 mnd igjen med første. Med andre var det greit å skille de litt, pga halvannet års aldersforskjell. Med 3mann var svigers sin hund her hele tida, så da var ikke gulvet helt riktig plass å være for babyliten. Anonymkode: 44ad4...d6a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 Ble veldig lite brukt hos oss. Har man god plass, så er det jo et Ok sted å rydde alle leker oppi etter leggetid. Har man trapp etc og eldre søsken som ikke lukker trappegrind, så er det et fint sted å sette minsten mens man selv er på do eller ikke har et øye på hvor hun krabber. Har man hund eller søsken man skal kunne skille litt, kan den være grei. Men har man en liten leilighet, og ingen av behovene over, så ville jeg ikke brukt kvadratmetrene på denne. Anonymkode: a4809...468 2
Maleficenta Skrevet 26. august 2019 #6 Skrevet 26. august 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal dere ha det? Eller dere som haddedet, var det nødvendig? Anonymkode: ddb61...e21 Vi har men den brukes igrunn bare som oppbevaringsplass for leker
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #7 Skrevet 26. august 2019 Gull verdt for oss. Puttet ham oppi der for å holde ham trygg når vi måtte gjøre ting han ikke kunne være med på. Som når jeg skulle bære panne med kokende vann fra komfyr til vask, ikke greit med en krabat som klatrer i buksebeina da.. I grinden lekte han og koste seg, mens det bare var hysteri og skrik om vi prøvde sette ham i stolen. Han koste seg der mens jeg var på badet, mens om han fikk være med på badet ble det bare grining for han fikk ikke leke med dokosten.. Vi hadde en veldig mobil fyr, som tidlig lærte å klatre på møbler.. så kunne ikke være alene noe sted.. Anonymkode: 00191...c73 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #8 Skrevet 26. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ble veldig lite brukt hos oss. Har man god plass, så er det jo et Ok sted å rydde alle leker oppi etter leggetid. Har man trapp etc og eldre søsken som ikke lukker trappegrind, så er det et fint sted å sette minsten mens man selv er på do eller ikke har et øye på hvor hun krabber. Har man hund eller søsken man skal kunne skille litt, kan den være grei. Men har man en liten leilighet, og ingen av behovene over, så ville jeg ikke brukt kvadratmetrene på denne. Anonymkode: a4809...468 Gode poeng. Vi har stor stue og stor hund. Han bryr seg ikke med å hverken skulle ta leker eller gå oppi babyen etter erfaring med andre barn som har vært på besøk, men vet jo aldri om denne babyen plutselig stikker noe i øye, øre munnen e.l og han plutselig får vondt og skvetter til. TS Anonymkode: ddb61...e21
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 Jeg hadde aldri klart meg unna, har hatt det med alle tre og nå står den klar til nr fire. Veldig greit å bruke for at du kan snu ryggen i korte perioder uten å våre redd for noe. Feks hvis du skal smøre deg en brødskive, gå på do. På vinteren bruker vi vedfyring, da er det ikke mye som skal til før de er bortpå peisen for å si det sånn. Greit å bruke med babynest feks til dagsoving og som andre skriver oppbevaring av leker. Har også hatt hengekøye oppi til dagsoving. Nå har jeg fått tak i madrass til den ☺️ Anonymkode: 4bf4e...47e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #10 Skrevet 26. august 2019 Har hatt god nytte av det. Først og fremst for å beskytte hunden når babyen begynte å flytte på seg, slik at babyen ikke skulle få tak i bikkja. Og så hvis jeg skulle dusje/på do eller lignende så visste jeg at babyen ikke kom seg noe sted. Også praktisk når han ble året, for da var det sååå mye spennende overalt, og han trengte litt hjelp til å roe seg ned. Kunne sitte og leke med småting i lekegrinda og få litt ro og fred. Har ikke tenkt å pakke den bort til nestemann, som kommer om et halvår Anonymkode: f0d54...a87
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #11 Skrevet 26. august 2019 Hvis dere har hund, er lekegrind gull verdt. Om ikke hunden bryr seg om babyen, vil babyen ganske sikkert bry seg om hunden etterhvert, og da er det greit å holde dem atskilt. Har brukt vår mye med begge barn, tatt den vekk når barna ikke vil være der lenger, ca rundt 1 år. Anonymkode: 3a074...8ec
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #12 Skrevet 26. august 2019 Bruker om jeg må være trygg i forhold til matlaging, lekeoopbevaring og skille søsken Anonymkode: acf4d...97b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #13 Skrevet 26. august 2019 Fra når har dere brunt det? Er det noen vits å kjøpe fra 7 mnd? Anonymkode: b544c...66c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #14 Skrevet 26. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra når har dere brunt det? Er det noen vits å kjøpe fra 7 mnd? Anonymkode: b544c...66c Jeg hadde bruk for det da i forhold til at det gjerne blir litt mer fart på de rundt den tiden 😅. Da kan man snu ryggen til uten å være redd for at de river ned div knusbart eller tar hånden bort på en holdbart peisovn. Er vell nesten i den perioden jeg hadde mest nytte av det. Anonymkode: 4bf4e...47e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #15 Skrevet 26. august 2019 Vi kjøpte for 300 kr på Finn. Skrudde på hjul sånn at vi kunne flytte den fritt rundt i stua. I begynnelsen ble den brukt for å legge ungen fra oss, litt som plastsenga på sykehuset. La henne der når vi måtte tisse, lage mat, fikse noe etc. Nå krabber hun så mye rundt, så den brukes hvis vi må gjøre noe og ikke kan ha full oversikt på henne. Ellers mest til oppbevaring av leker. Anonymkode: f4e3b...09f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #16 Skrevet 27. august 2019 Vi hadde overhode ikke noe behov med baby nr 1.Men med nr 2 hadde vi ikke klart oss uten, da storesøster var bortpå babyen hele tiden! Enten for å kose (les:legge seg oppå), ta på babyen pledd (over hodet også, ja), fjerne gulp (les:trykke en gulpeklut inn i munnen på babyen), leke (legge ting på henne) eller fordi hun var sur for at babyen fikk mest oppmerksomhet (og måtte knipe/slå litt 🙈). Anonymkode: 861fc...a5a
Måbarefåsiat... Skrevet 27. august 2019 #17 Skrevet 27. august 2019 Vi hadde det og det var bortkastet.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2019 #18 Skrevet 27. august 2019 Fra nr 1 ble stor nok til å bevege seg rundt var lekegrinda bare brukt til oppbevaring av leker. Ethvert forsøk på å putte henne i lekegrinda endte i høylytt vræling. Da vi fikk nr 2 var den derimot gull verdt. Storesøster var da bare 15 mnd, så hun kunne være litt uvøren med lillebroren. Løsningen ble da å legge lillebror i lekegrinda. Der kunne han ligge og sove i baggen, eller kose seg med babygymmen uten at storesøster kom og tok over. Lillebror så etterhvert på lekegrinda som et sted han kunne være i fred fra storesøster, så frem til han ble ca 2 ba han om å få komme inn i "ginna" hvis leken mellom dem ble for røff, eller han var sliten etter barnehagen. Når storesøster ikke var hjemme, derimot, da nektet han. Ikke snakk om at han skulle være i lekegrinda når han hadde muligheten til å boltre seg på hele stua i fred! Anonymkode: ad7e7...ebc
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #19 Skrevet 28. august 2019 På 26.8.2019 den 16.39, AnonymBruker skrev: Fra når har dere brunt det? Er det noen vits å kjøpe fra 7 mnd? Anonymkode: b544c...66c For oss var det kjempevits ja. Det er jo når de blir mobile du trenger den mest, gjerne. Det er lurt å vende babyen til den så tidlig som mulig, ellers ender det fort med at babyen hylskriker og nekter være i den. Vi kjøpte før babyen ble født, og hadde tenkt å bruke den til dagsoving. Var helt uaktuelt å sove oppi den, viste det seg, men han ble ihvertfall vandt til den, så det har aldri vært noe problem å få ham til å være der senere. Anonymkode: 00191...c73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå