lemoncake Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 Vi har et side by side kjøl og frys der fryseren ser ut til å ha sluttet å virke. Står innstilt på minus 23 grader, men det er den ikke. Kanskje det er en termostat eller noe som er gåen. Kan det være enkelt og rimelig å reparere slikt?
Antoinette Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 Dette må en elektriker svare på men er skapet gammelt lønner det seg nok å kjøpe et nytt. 3
lemoncake Skrevet 26. august 2019 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2019 (endret) Kjøleskapet er ca 6 år gammelt. Endret 26. august 2019 av Jolen77
Antoinette Skrevet 26. august 2019 #4 Skrevet 26. august 2019 Akkurat nå, Jolen77 skrev: Kjøleskapet er kanskje 6 år gammelt. Ok, garantien for kjøl/frys er 5 år. Men kontakt en elektriker du.
lemoncake Skrevet 26. august 2019 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2019 Akkurat nå, Antoinette skrev: Ok, garantien for kjøl/frys er 5 år. Men kontakt en elektriker du. At garantien er gått ut, det vet vi. Tenkte kanskje at noen hadde erfaring med reperasjon på slikt. Så derfor spør jeg her på KG.
Antoinette Skrevet 26. august 2019 #6 Skrevet 26. august 2019 5 minutter siden, Jolen77 skrev: At garantien er gått ut, det vet vi. Tenkte kanskje at noen hadde erfaring med reperasjon på slikt. Så derfor spør jeg her på KG. Er det bare et element som må byttes går det jo fint å fikse. Men du må uansett ha hjelp av fagfolk.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #7 Skrevet 26. august 2019 13 minutter siden, Antoinette skrev: Dette må en elektriker svare på men er skapet gammelt lønner det seg nok å kjøpe et nytt. 10 minutter siden, Antoinette skrev: Ok, garantien for kjøl/frys er 5 år. Men kontakt en elektriker du. 1 minutt siden, Antoinette skrev: Er det bare et element som må byttes går det jo fint å fikse. Men du må uansett ha hjelp av fagfolk. We get the point. Anonymkode: b8fdc...ad4 2
Ullvott Skrevet 26. august 2019 #8 Skrevet 26. august 2019 (endret) Mitt inntrykk, både etter egen erfaring og fordi jeg har snakket om det med venner, er at reparatørene nesten alltid sier: «Ja, dette er en reparasjon som vil koste ca xx tusen kroner, og det vil jo holde en stund, men du vet aldri hvor lenge. Dere kan jo velge selv, men det kan være like greit å kjøpe nytt.» Men et tips, HVIS reparatøren sier omtrent dette til deg, kan være at siden det er så kort tid siden reklamasjonsretten gikk ut, kan du kontakte leverandør og høre om de for skams skyld kan gi deg et godt tilbud på nytt. Endret 26. august 2019 av Ullvott
Antoinette Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: We get the point. Anonymkode: b8fdc...ad4 Åja... du ville kanskje gjort noe annet?
Gjest #Rasshøl Skrevet 26. august 2019 #10 Skrevet 26. august 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: We get the point. Anonymkode: b8fdc...ad4 Nå prøver hun bare å hjelpe Ts. Slutt å vær så frekk! Endret 26. august 2019 av #Rasshøl
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #11 Skrevet 26. august 2019 2 minutter siden, #Rasshøl skrev: Nå prøver hun bare å hjelpe Ts. Slutt å vær så frekk! Er TS dum da, slik at dette med elektriker og fagfolk må gjentas i hvert innlegg...? Anonymkode: b8fdc...ad4
Gjest #Rasshøl Skrevet 26. august 2019 #12 Skrevet 26. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er TS dum da, slik at dette med elektriker og fagfolk må gjentas i hvert innlegg...? Anonymkode: b8fdc...ad4 Ts. bør følge rådene hun fikk.
lemoncake Skrevet 26. august 2019 Forfatter #13 Skrevet 26. august 2019 11 minutter siden, Antoinette skrev: Er det bare et element som må byttes går det jo fint å fikse. Men du må uansett ha hjelp av fagfolk. TS her. Jeg vet at vi må ha fagfolk til å gjøre jobben. Setter ikke i gang med slikt selv. Men jeg spør om noen har erfaring med reperasjon. Kontakter jeg fagfolk, så koster det sikkert mye bare for at de skal se på saken. Kontakter vi en elektrobutikk så vil vel de ofte prøve å selge deg et helt nytt skap. Så derfor spør jeg her etter erfaring.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #14 Skrevet 26. august 2019 2 minutter siden, #Rasshøl skrev: Ts. bør følge rådene hun fikk. Det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om TS er dum, siden rådene om fagfolk og elektriker må gjentas i hvert svar? Anonymkode: b8fdc...ad4
lemoncake Skrevet 26. august 2019 Forfatter #15 Skrevet 26. august 2019 14 minutter siden, Ullvott skrev: Mitt inntrykk, både etter egen erfaring og fordi jeg har snakket om det med venner, er at reparatørene nesten alltid sier: «Ja, dette er en reparasjon som vil koste ca xx tusen kroner, og det vil jo holde en stund, men du vet aldri hvor lenge. Dere kan jo velge selv, men det kan være like greit å kjøpe nytt.» Men et tips kan være at siden det er så kort tid siden reklamasjonsretten gikk ut, kan du kontakte leverandør og høre om de for skams skyld kan gi deg et godt tilbud på nytt. Takk for tips! Jeg tror skapet er rundt 6 år. Vi overtok det med huset.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #16 Skrevet 26. august 2019 10 timer siden, Antoinette skrev: Dette må en elektriker svare på men er skapet gammelt lønner det seg nok å kjøpe et nytt. Elektrikere er vel ikke de mest naturlige å kontakte om et defekt kjøleskap? Jeg hadde startet med å sjekke hva det står om service på produsentens nettsider, evt. ringt nærmeste hvitevarereparatør om jeg kjente til noen i området (så lenge fryseren har gått over garantien). Anonymkode: 41ca9...fc1
skrue Skrevet 26. august 2019 #17 Skrevet 26. august 2019 Huff. Får satse på at det kan repareres, men om ikke så kjøp separate skap neste gang så man unngår å eventuelt bytte ut noe som virker ved neste korsvei. Er vel sensor, kompressor eller kjølemediet som sirkulerer som er problemet. Noen skap har felles kompressor. Har skapet det er det ikke kompressoren som er problemet iom at kjøl virker.
Zienna Skrevet 26. august 2019 #18 Skrevet 26. august 2019 Ta uansett bilde av innholdet i kjøl/frys dersom noe innhold er blitt ødelagt. Har selv en fryser som tok kveld, og da innholdet ble gjennomgått og satt pris på, var det verd 12.000 kr. Da skrev jeg til forsikringsselskapet vårt, og det hele viste seg å være dekket av innboforsikringen. Selve fryseren var for gammel til å bli erstattet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå