AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 Skjønner ikke hvordan vi skal klare å late som at han ikke er der. Og hva spør han om? Hvor lenge blir han? Og hvor mange besøk? Noen som har vært i samme situasjon? Anonymkode: ec3e2...7ea
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 Sånne ting må du spørre barnevernet om. Hver sak er ulik. Vi kan ikke vite hvorfor de vil at du skal ha tilsyn. Anonymkode: 4403a...e73 3
Belima Skrevet 26. august 2019 #3 Skrevet 26. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvordan vi skal klare å late som at han ikke er der. Og hva spør han om? Hvor lenge blir han? Og hvor mange besøk? Noen som har vært i samme situasjon? Anonymkode: ec3e2...7ea Hjemmebesøk er aldri like, så hvor lenge og hvor mange varierer alltid. Alt etter hva som må til. Det er så å si umulig å late som noen fra BV ikke er på besøk, men prøv å oppføre deg som du pleier. Det kommer også an på hvorfor de kommer og hva BV skal se etter. Det kan f eks være samspill med barna i huset, da det ofte er en observeringssak. Andre ganger skal de undersøke en melding, noen ganger vil de sjekke oppvekstforholdene til barn. Regner med at du vet hvorfor de kommer til deg, pleier å stå i brevet du får. Siden vi her inne ikke vet hva det dreier seg om, så blir det bare gjetting. Vet at noen ganger er ett møte nok, andre ganger må flere besøk til. Spør når BV kommer du. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #4 Skrevet 26. august 2019 Jeg har helt klein. Aldri klart å late som. Først gang var i 3 timer da det var inkl. Samtale. Anonymkode: fa3a6...fe1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 Du må bare prøve å gjøre det beste ut av det. Uansett hva det gjelder, så ser de nok mye på samspillet mellom foreldre og barn. Måten du snakker med barnet på er nok ganske sikkert også noe som blir lagt merke til, og analysert, uansett. Nivået på renholdet i huset blir også lagt merke til, men de er selvsagt også klar over at "det ser slik ut nå, og ikke nødvendigvis alltid". Husk å samarbeide med de. Da de var hos oss, så sa dama da hun gikk: "Takk for nå, det var hyggelig." Jeg så rett på henne, men gadd bevisst ikke å svare. Tror jeg bare sa "ha det". Himlet selvsagt ikke med øynene, men jeg er ikke en som lyver, særlig ikke om det går på egen bekostning. Det er ikke en hyggelig seanse, men har man kommet dithen, så må man bare gjennom det. Lykke til! Anonymkode: 10cff...a11 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #6 Skrevet 26. august 2019 Hos søsteren min hadde sakskyndig merket seg at leiligheten virket kald uten noen særlig bilder på veggen,de har bemerket i rapporten at det ikke sto frukt fremme og at mor godtar at barnet slår uten å irettesette barnet. Anonymkode: 75d81...2b0 1
Kvepp Skrevet 26. august 2019 #7 Skrevet 26. august 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må bare prøve å gjøre det beste ut av det. Uansett hva det gjelder, så ser de nok mye på samspillet mellom foreldre og barn. Måten du snakker med barnet på er nok ganske sikkert også noe som blir lagt merke til, og analysert, uansett. Nivået på renholdet i huset blir også lagt merke til, men de er selvsagt også klar over at "det ser slik ut nå, og ikke nødvendigvis alltid". Husk å samarbeide med de. Da de var hos oss, så sa dama da hun gikk: "Takk for nå, det var hyggelig." Jeg så rett på henne, men gadd bevisst ikke å svare. Tror jeg bare sa "ha det". Himlet selvsagt ikke med øynene, men jeg er ikke en som lyver, særlig ikke om det går på egen bekostning. Det er ikke en hyggelig seanse, men har man kommet dithen, så må man bare gjennom det. Lykke til! Anonymkode: 10cff...a11 Du fremstår som lite voksen når du ikke klarer å klistre på deg ett smil å si at ja det var hyggelig. Det en høflighetsfrase som det er forventet at du skal svare høflig på. 46
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #8 Skrevet 26. august 2019 2 timer siden, Kvepp skrev: Du fremstår som lite voksen når du ikke klarer å klistre på deg ett smil å si at ja det var hyggelig. Det en høflighetsfrase som det er forventet at du skal svare høflig på. Jeg mener at du er den som fremstår som lite voksen som fordømmer folk slik. I tillegg ser det ut som at du fullstendig mangler evne til empati. Anonymkode: 1a863...7db 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at du er den som fremstår som lite voksen som fordømmer folk slik. I tillegg ser det ut som at du fullstendig mangler evne til empati. Anonymkode: 1a863...7db 😂 Anonymkode: 4403a...e73 35
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #10 Skrevet 26. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 😂 Anonymkode: 4403a...e73 ... og kjempeflink i argumentasjon. Anonymkode: 1a863...7db 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #11 Skrevet 26. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hos søsteren min hadde sakskyndig merket seg at leiligheten virket kald uten noen særlig bilder på veggen,de har bemerket i rapporten at det ikke sto frukt fremme Wtf? Anonymkode: 9a811...d81 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #12 Skrevet 26. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Wtf? Anonymkode: 9a811...d81 Det er typisk. De ser etter alt mulig negativt. Oppdragsgiveren er jo barnevernet, og oppdraget er å finne flest mulig bevis som skal støtte omsorgsovertakelse. Anonymkode: 1a863...7db 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #13 Skrevet 26. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er typisk. De ser etter alt mulig negativt. Oppdragsgiveren er jo barnevernet, og oppdraget er å finne flest mulig bevis som skal støtte omsorgsovertakelse. Anonymkode: 1a863...7db Ja, jeg vet om andre saker hvor de henger seg opp i totalt irrelevante ting. Man skal høre mye rart før ørene detter av. Men vet også om noen som har hatt besøk av fornuftige. Så håper ts får det! Anonymkode: 9a811...d81
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #14 Skrevet 26. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hos søsteren min hadde sakskyndig merket seg at leiligheten virket kald uten noen særlig bilder på veggen,de har bemerket i rapporten at det ikke sto frukt fremme og at mor godtar at barnet slår uten å irettesette barnet. Anonymkode: 75d81...2b0 Har lest det samme i en rapport som BV skrev om ei venninne. Utrivelig bomiljø stod det, ikke frukt eller blomster, sengetøyet luktet ikke rent, mye støv etc. Anonymkode: dc57f...53a 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #15 Skrevet 26. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet om andre saker hvor de henger seg opp i totalt irrelevante ting. Man skal høre mye rart før ørene detter av. Men vet også om noen som har hatt besøk av fornuftige. Så håper ts får det! Anonymkode: 9a811...d81 Får man en god rapport så bestiller ofte barnevernet en ny hos en annen sakkyndig. Anonymkode: 1a863...7db
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #16 Skrevet 26. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har lest det samme i en rapport som BV skrev om ei venninne. Utrivelig bomiljø stod det, ikke frukt eller blomster, sengetøyet luktet ikke rent, mye støv etc. Anonymkode: dc57f...53a ... og hvis det er hjemmekoselig og ikke minimalistisk og skandinavisk stil eller hvis man har brukt farge i interiør så er det rotete eller til og med uhygienisk. Anonymkode: 1a863...7db
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #17 Skrevet 26. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ... og hvis det er hjemmekoselig og ikke minimalistisk og skandinavisk stil eller hvis man har brukt farge i interiør så er det rotete eller til og med uhygienisk. Anonymkode: 1a863...7db Hvor har du det fra? Anonymkode: 9a811...d81 10
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #18 Skrevet 26. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Husk å samarbeide med de. Da de var hos oss, så sa dama da hun gikk: "Takk for nå, det var hyggelig." Jeg så rett på henne, men gadd bevisst ikke å svare. Tror jeg bare sa "ha det". Himlet selvsagt ikke med øynene, men jeg er ikke en som lyver, særlig ikke om det går på egen bekostning. Det er ikke en hyggelig seanse, men har man kommet dithen, så må man bare gjennom det. Lykke til! Anonymkode: 10cff...a11 Så få ord skal til for å gi en relativt god beskrivelse av hvordan du er som person. Du er klar over det? Anonymkode: 4084f...c75 34
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #19 Skrevet 26. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor har du det fra? Anonymkode: 9a811...d81 Et par jeg kjenner som hadde kun gamle antikkmøbler, masse tepper, gardiner og andre tekstiler. Det kan se kanskje litt "rotete" ut hvis man er vant til hvitt og grått og skandinavisk stil, men var absolutt ikke uhygienisk. Anonymkode: 1a863...7db
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #20 Skrevet 26. august 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er typisk. De ser etter alt mulig negativt. Oppdragsgiveren er jo barnevernet, og oppdraget er å finne flest mulig bevis som skal støtte omsorgsovertakelse. Anonymkode: 1a863...7db Ja, for det er det barneverntjenesten har så veldig lyst til. Bruke masse tid, menneskelige og økonomiske ressurser på omsorgsovertakelse.. Anonymkode: 1ca87...d6d 24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå