AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #1 Skrevet 26. august 2019 Kom inn på studiet forrige uke(torsdag) og undervisningen er allerede godt i gang. Er redd jeg har gått glipp av mye viktig info. Blir også stresset av alle steder jeg må logge inn og lage profil osv- canvas, itslearning, StudentWeb, feide. Har ikke engang skaffet meg bøkene 😢 Noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan få kontrollen og ikke bli så stresset? Anonymkode: 76f3e...930
solmåneogstjerner Skrevet 26. august 2019 #2 Skrevet 26. august 2019 Du har sannsynligvis ikke gått glipp av så mye, bortsett fra fadderuka 😉 Bruk litt tid på å skjønne disse forskjellige systemene, det tar deg noen timer. Ta evt kontakt på biblioteket om du trenger hjelp. Se over planene som er lagt ut, les igjennom det som de andre evt har gått igjennom. Noter deg datoer for innleveringer og andre arbeidskrav. Kjør på i noen dager så er du helt med. Det går helt fint, ingen grunn til å stresse. 13
Fyreheart Skrevet 26. august 2019 #3 Skrevet 26. august 2019 Første forelesning i hvert fag er, i min erfaring, ikke så voldsomt interessant uansett Kom deg inn på Canvas, innlogging har du sikkert fått automatisk, hvis ikke - ta kontakt med resepsjonen på studiestedet ditt, så hjelper de deg med innlogging. Jeg vet ikke hvordan det er andre steder, men hos oss er innlogging hos Canvas, Studentweb og WISEflow alle via Feide, så hvis du kommer inn en plass så har du innlogging til alt. Når du har tilgang, les gjennom Powerpoint-slidene samt første kapittel av bøkene, så er du like godt i gang som resten av studentene. Les også gjennom timeplanene i de forskjellige fagene og noter deg når forelesninger, eventuelle innleveringer og eksamener er, så du har kontroll på timeplanen din. Hvis du har en Akademika-butikk i nærheten så har de ofte pensumpakker som inneholder alle bøkene du trenger. Hvis ikke - skriv ned alle bøkene som er pensum og ta det med til en butikk, så finner du de. De kommer også innom enkelte studiesteder et par uker etter studiestart og selger pensumpakker til de som mangler bøker, men det må du i så fall sjekke opp med skolen din. Ingen studenter har stålkontroll de første ukene, så du kommer deg raskt på nivå med resten av klassen din med bittelitt innsats 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #4 Skrevet 26. august 2019 Jeg underviser på universitetet, og mange av studentene som startet på første dag har ikke disse tingene på plass ennå, de heller. 😂 Ta det med ro, dette går fint! Anonymkode: eda3b...e8f 9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 Du skal neppe bruke både Itslearning og Canvas, og som en over sier er det stort sett Feidepålogging på alt sammen, så det tar sånn 5-10 min å fikse. Mange legger ut pp de har brukt på forelesningene på canvas, så kan du sjekke der hva som er gjennomgått og vektlagt før du begynte, sansynligvis er det mindre enn du tror. Sjekk pensumlisten for hvilke bøker du trenger, evt snakk med noen andre på studiet og spørr om de har fått infor om hvilke bøker som er viktigst. Avhengig av fag selges det bokpakker hos studentbokhandelen som er satt sammen for å gi deg det du trenger, noen ganger til redusert pris. dette kommer til å gå helt fint, lykke til med studiene Anonymkode: 3867e...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #6 Skrevet 26. august 2019 Hva studerer du? Anonymkode: 99ad2...71d
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #7 Skrevet 26. august 2019 Tusen takk for alle svar. Jeg studerer pedagogikk(bachelor) 😊 har fått skaffet meg bøkene og skal på forelesning i morgen. Anonymkode: 76f3e...930 1
appelsinjuice Skrevet 26. august 2019 #8 Skrevet 26. august 2019 Jeg kom også inn på studie i forrige uke og siden jeg ikke har tenkt å delta på forelesninger pga. fulltidsjobb (ingen obligatoriske krav ut over bestått eksamen i det jeg skal studere) så er jeg helt grønn på hele opplegget. Har ikke skaffet innlogging til feide (eller hva det nå heter ?) og ikke vet jeg helt hvordan jeg skal skaffe studentbevis heller når jeg ikke har mulighet til å møte opp på Blindern midt i arbeidstiden 🙈 Er det noen som vet om jeg MÅ ha studentbevis, eller kan jeg møte opp på eksamen med kvittering på betalt semesteravgift og ID/førerkort? 😬 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 39 minutter siden, appelsinjuice skrev: Jeg kom også inn på studie i forrige uke og siden jeg ikke har tenkt å delta på forelesninger pga. fulltidsjobb (ingen obligatoriske krav ut over bestått eksamen i det jeg skal studere) så er jeg helt grønn på hele opplegget. Har ikke skaffet innlogging til feide (eller hva det nå heter ?) og ikke vet jeg helt hvordan jeg skal skaffe studentbevis heller når jeg ikke har mulighet til å møte opp på Blindern midt i arbeidstiden 🙈 Er det noen som vet om jeg MÅ ha studentbevis, eller kan jeg møte opp på eksamen med kvittering på betalt semesteravgift og ID/førerkort? 😬 Du kan laste ned en app som heter studentbevis og der logger du inn med feide. Tror feide er den store greien her😅 ts Anonymkode: 76f3e...930
appelsinjuice Skrevet 27. august 2019 #10 Skrevet 27. august 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan laste ned en app som heter studentbevis og der logger du inn med feide. Tror feide er den store greien her😅 ts Anonymkode: 76f3e...930 Jeg har lastet ned app’en, men der er der jo ikke bilde av meg, og det behøver de vel for å identifisere meg under eksamen? 🤔 Eller holder det med app’en og førerkort? Får man ha med seg mobilen under eksamen nå om dagen ? For ellers hvordan får jeg brukt studentkortet på mobilen under eksamen? Må vel skrive ned studentnummeret fra studentkortet på selve eksamen ? Beklager «olding»-spørsmålene, har gått på både Blindern og høyskole tidligere, men det er maaange år siden 😂🙈
solmåneogstjerner Skrevet 27. august 2019 #11 Skrevet 27. august 2019 (endret) 5 timer siden, appelsinjuice skrev: Jeg har lastet ned app’en, men der er der jo ikke bilde av meg, og det behøver de vel for å identifisere meg under eksamen? 🤔 Eller holder det med app’en og førerkort? Får man ha med seg mobilen under eksamen nå om dagen ? For ellers hvordan får jeg brukt studentkortet på mobilen under eksamen? Må vel skrive ned studentnummeret fra studentkortet på selve eksamen ? Beklager «olding»-spørsmålene, har gått på både Blindern og høyskole tidligere, men det er maaange år siden 😂🙈 Du trenger ikke studentbevis for å ta eksamen så lenge du har gyldig legitimasjon ellers (førerkort eller pass). Studentbeviset er mest for å få rabatt på kollektivtransport og andre ting. Så du trenger ikke å møte opp for å få studentbevis bortsett fra hvis du har lyst på rabattene og de får du forsåvidt med appen. 😉 Endret 27. august 2019 av solmåneogstjerner
appelsinjuice Skrevet 28. august 2019 #12 Skrevet 28. august 2019 11 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Du trenger ikke studentbevis for å ta eksamen så lenge du har gyldig legitimasjon ellers (førerkort eller pass). Studentbeviset er mest for å få rabatt på kollektivtransport og andre ting. Så du trenger ikke å møte opp for å få studentbevis bortsett fra hvis du har lyst på rabattene og de får du forsåvidt med appen. 😉 Men må jeg ikke skrive studentnummeret mitt på eksamen? For identifikasjon? 🤔 Samt vise studentbevis og legitimasjon til eksamensvaktene eller når sånt? 🤔 Er litt usikker på om jeg klarer å huske det utenat, og telefonen med app’en får jeg vel ikke fikle med under eksamen?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #13 Skrevet 28. august 2019 14 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Du trenger ikke studentbevis for å ta eksamen så lenge du har gyldig legitimasjon ellers (førerkort eller pass). Studentbeviset er mest for å få rabatt på kollektivtransport og andre ting. Så du trenger ikke å møte opp for å få studentbevis bortsett fra hvis du har lyst på rabattene og de får du forsåvidt med appen. 😉 Vi får ikke ta eksamen uten studentbevis og for seniorvaktene var appen ikke godkjent. Så greit å skaffe seg beviset.. Anonymkode: a2657...b5a
solmåneogstjerner Skrevet 28. august 2019 #14 Skrevet 28. august 2019 3 timer siden, appelsinjuice skrev: Men må jeg ikke skrive studentnummeret mitt på eksamen? For identifikasjon? 🤔 Samt vise studentbevis og legitimasjon til eksamensvaktene eller når sånt? 🤔 Er litt usikker på om jeg klarer å huske det utenat, og telefonen med app’en får jeg vel ikke fikle med under eksamen? Ikke studentnummer, men kandidatnummer. Det er forskjellig for hver eksamen du tar. Vaktene har uansett oversikt over kandidatnummeret ditt pluss at du finner det på studentweb eller hva det nå heter nå. Så du trenger bare vanlig legitimasjon.
solmåneogstjerner Skrevet 28. august 2019 #15 Skrevet 28. august 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi får ikke ta eksamen uten studentbevis og for seniorvaktene var appen ikke godkjent. Så greit å skaffe seg beviset.. Anonymkode: a2657...b5a Da tar de feil. Førerkort eller annen legitimasjon er nok.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #16 Skrevet 28. august 2019 På 26.8.2019 den 14.48, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svar. Jeg studerer pedagogikk(bachelor) 😊 har fått skaffet meg bøkene og skal på forelesning i morgen. Anonymkode: 76f3e...930 Pust dypt! De gangene jeg har studert er ingen oppdaterte før det har gått noen uker. Lykke til med studiet! Veldig spennende studie 😊 Anonymkode: 0ccb4...f2e 1
Gjest Mass Skrevet 28. august 2019 #17 Skrevet 28. august 2019 Få oversikt og ta en ting om gangen. Det hjelper ofte på stresset å få ting oversiktlig ned på papir, så lag deg en liste over det som må gjøres.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #18 Skrevet 28. august 2019 Takk for gode tips. Begynner å komme i gang og har laget meg canvas profil og kjøpt ny PC. Og merker på skolen at jeg ikke er den eneste som er stresset😅 Anonymkode: 76f3e...930
AnonymBruker Skrevet 28. august 2019 #19 Skrevet 28. august 2019 3 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Ikke studentnummer, men kandidatnummer. Det er forskjellig for hver eksamen du tar. Vaktene har uansett oversikt over kandidatnummeret ditt pluss at du finner det på studentweb eller hva det nå heter nå. Så du trenger bare vanlig legitimasjon. Takk for svar Da har nok ting endret seg siden jeg studerte sist. Anonymkode: 96851...55b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå