Gå til innhold

Barnehageforkjølelse, hvor lenge?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna på 1 år har snart vært forkjøla i 2 uker. Dette kom et par dager etter barnehagestart. 

Hun har ingen feber eller noe, men er skikkelig snørrete og veldig tett i nesen om natten... hvor lenge kan jeg forvente søvnløse netter? 🙈 tenker mer på hun stakkars.. har prøvd alt av saltvann, heve hodet, nesesuger, løk osv. 

Trodde det gikk over etter ei uke, men nå har det vært sånn i 2! Er det normalt at det varer så lenge?

Anonymkode: e3f63...591

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første året i barnehagen er noe jeg vil kalle et "herdeår". Det vil si at det kan forventes mye sykdom det første året. Dette er fordi barnet ditt nå tilbringer dagene sine med mange andre barn og fordi de er veldig nære på hverandre i løpet av dagen, det er også gjerne i en fase i livet der alt skal smakes på (leker o.l).

Når det gjelder hvor lenge hun kommer til å være syk, så er det ingen fasit. Man kan egentlig bare ta tiden til takke.

Dette vet du sikkert fra før, men vil uansett anbefale at dere vasker hender når dere kommer til barnehagen og før dere drar på slutten av dagen - hjelper mot å dra smitte hjemmefra og til barnehagen, og motsatt. 

Ønsker frøkna di mye god bedring og håper at hun blir frisk og rask snart 😊

• Liker 2
Skrevet

Kommer nok å være av og på i et år 😊

Anonymkode: 2ee58...e4b

Skrevet

Ved vedvarende hoste kan det være greit å kontakte lege. Men som det blir skrevet over her, så må du forvente mye snørr spesielt første året. Hos oss ble det som oftest bedre når våren kommer. 

Anonymkode: c32de...b30

Skrevet

Første året tror jeg min var forkjølet kontinuerlig i 8 måneder 😂 

Anonymkode: 7bcc8...296

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Frøkna på 1 år har snart vært forkjøla i 2 uker. Dette kom et par dager etter barnehagestart. 

Hun har ingen feber eller noe, men er skikkelig snørrete og veldig tett i nesen om natten... hvor lenge kan jeg forvente søvnløse netter? 🙈 tenker mer på hun stakkars.. har prøvd alt av saltvann, heve hodet, nesesuger, løk osv. 

Trodde det gikk over etter ei uke, men nå har det vært sånn i 2! Er det normalt at det varer så lenge?

Anonymkode: e3f63...591

Mine er vanligvis ganske så forkjøla i omtrent nøyaktig 14 dager. Minst 1 uke med dårlig søvn. Og 2 uker før det letter. De er 1 og 3. Største har faktisk begynt å bli litt kjappere ferdig med det nå. Det er deilig. Lille har vel en stund igjen dit. 

Anonymkode: 399d0...a6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...