AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Hei folkens! Jeg ble ferdig med en grad i IT i 2015 og har jobbet som programmerer, og i år har jeg bestemt meg for å ta en annen grad. Jeg er heldig nok for at det fortsatt er noe igjen i det jeg lærte for mange år sida, men jeg tror jeg kommer til å stryke. Jeg tror jeg har null kontroll over studiet, og at det er så mange ting som har gått i glemmeboka. Jeg har nettopp studert morgendagens tema i et av fagene, men føler fortsatt at jeg ikke har lært noe. Jeg veit ikke om det er normalt at det føles sånn etter å ha vært på forelesninger, kollokvium, osv... i ei uke. Bør jeg studere mer? Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: fd2fa...554 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Det er august. De fleste studentene har ikke åpnet pensumbøkene enda (meg inkludert). Dette går seg til i løpet av semesteret. Jeg får aldri følelsen av å ha kontroll, men jeg har heller aldri strøket i et fag, går 9. semester nå. Anonymkode: 78dea...4ec 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 TS her. Jeg er heldig nok for at jeg har programmering som et av fagene i dette semesteret, så jeg trenger ikke å tenke så mye på det. Vi hadde kollokvier på¨to fag forrige helg, og jeg har ikke klart å løse ting så mye. Har deltidsjobb (ca 40-50% ved sida av) forresten. Jeg håper du har rett at det går seg til i løpet av semesteret. Kan det hende at jeg gir meg selv så mye stress bare fordi jeg vil ha A (eller minst B) i alt? Anonymkode: fd2fa...554 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #4 Skrevet 25. august 2019 Du er redd for å stryke, men vil ha A og B i alt... På tide med en realitetsorientering kanskje? Anonymkode: 3aea0...a8c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 TS her: Jeg og familien har høye forventninger kanskje? Ikke for å skryte eller noe, men familien min har alltid forventet at karakteren skal ligge mellom 5 - 6 (de spør meg om grunnen hvis jeg bare får 4 f.eks.) og det har jeg fått til. Jeg har tenkt å bli lege, men jeg tenkte at det tar 5 år og jeg hadde ikke tålt det hvis jeg hadde gitt pasienten feil diagnose. Jeg har alltid tenkt at A er kjempebra, B er bra nok, C er litt mellom "litt dårlig" og "ok", D og E er veldig dårlige, og verden hadde gått under hvis jeg hadde fått F. Det kan hende at jeg dømmer meg selv for tidlig. Klassen har jo nettopp begynt og jeg har ikke studert på noen år. Håper den negative følelsen forsvinner etterhvert. Anonymkode: fd2fa...554
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå